حجت‌الاسلام کاظم صدیقی گفت: همان صورتی که دشمنان شما به شما هجوم می‌آورد شما هم به آنها هجوم ببرید، منفعل نباشید، امام خمینی یک نمونه از این اقتدار دینی بود که یک تنه هجوم برد به قلب استکبار جهانی و هیبت آنها را فرو ریخت.
کد خبر: ۴۴۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 21 June 2017
مراسم هم‌اندیشی بسیج حقوقدانان روز گذشته با حضور تعدادی از قضات دادگستری، وکلا، کارشناسان حقوقی و میهمانان ویژه‌ای از جمله حجت‌الاسلام  صدیقی، دکتر میرمحمد صادقی، دکتر موسوی، سرداز یزدی، سردار طلایی نیک، جناب آقای حشمتی حضور داشتند.
 
 در ابتدای مراسم بهرامیان سرپرست سازمان بسیج حقودانان ضمن خوش‌آمد به میهمانان  تاکید کرد: امروزه حقوق‌دانان بسیجی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند؛ اگر قضات، سردفترها، وکیل یا استاد حقوق ما در خط مقدم نباشد تحقق تمدن نوین اسلامی ممکن نیست. اگر عهد است که مبارزه با ظلم که مهم‌ترین اولویت انبیاء و اولیاء الهی بوده مورد ملاحظه سیاسی قرار بگیرد دچار خسران هستیم.
 
وی ادامه داد: امروزه متاسفانه از دانشکده‌های حقوق ما خروجی مناسبی برای دستگاه‌های حقوقی و قضائی کشور دیده نمی‌شود، ریشه‌های سکولاریسم و اندیشه‌های غربی در دانشکده‌ها خیلی بیشتر بازاندیشی و مبنا  قرار می‌گیرند تا حقوق مبنی بر اسلام؛ از سوئی حتی کارآمدی و نظم عمیق در این رشته با آسیب مدرک‌گرائی و عدم گسترش موضوع‌شناسی دانشجویان  رو به رو است. حقوقدانان در یک  نظام اسلامی متفاوت  از یک حقوقدان در سایر نظام‌های حقوقی دنیا است. اساس وظیفه حقوقدانان تعمیق بایدها و اندیشه‌های اسلامی در حقوق و زمینه‌سازی جهت حرکت  به سمت اسلامی‌تر شدن فضاهای حقوقی و قضائی کشور را دارد ما هیچ تعهدی به تالی‌های ناصحیح ایجاد شده در فضای حقوقی نداریم و آن را به چالش می‌کشیم؛ بنای ما حقوق اسلامی و قانون اساسی است.
 
براساس این گزارش، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام صدیقی به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان داشت: شیطان به همراه حضرت آدم از بهشت آمد و سوگند یاد کرد و هیچ‌گاه هم ناامید نبوده است؛ قرآن کریم قسم شیطان،کمین شیطان را در آیات متعددی بیان کرده است. همچنین یهود و نصاری را به عنوان قوم‌هایی که هرگز از ما راضی نخواهند شد مگر از هویت اسلامی خود دست برداریم معرفی می‌کند. قرآن در کنار این عبارات، تاکیداتی  بر(أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه) و(خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ) دارد؛ اینها  را برای هوشیاری و بیداری، دشمن‌گریزی و دشمن‌ستیزی ما خبر داده است لکن هیچ کدام از این دشمنان به اندازه دشمن داخلی خطرناک نیست. دشمن داخلی در قالب نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی وارد می‌شود. نفوذ خطرناک‌ترین دشمن برای جامعه ما است و هیچ کس به اندازه خود انسان برای انسان خطرناک نیست.دشمنی نفس، دشمنی شب و روز است، خاموش است، دنبال امیال نفسانی است، مال اندوزی در درون انسان است؛ علاقه جنسی است، همه این‌ها برای انسان غیر متوجه  و غافل خطرناک است . برای همین است  که پیغمبر بعد از جنگ نظامی به یاران خویش گفت: از جنگ اصغر برگشتید و جهاد اکبر هنوز باقی مانده  است، یاران گفتند یا رسول‌الله الان از نبرد خونین برگشتیم جهاد اکبر چیست؟ حضرت فرمودند جهاد اکبر و جهاد با نفس باقی مانده است. جهاد اکبر، جهاد با علم و عقل است که پرده‌ها و حجاب‌ها کنار می‌رود. جهاد اوسط خودسازی و پاکسازی از رذائل اخلاقی و  تمکن بر فضائل اخلاقی است. انسانی که دچار غفلت باشد در هر پست و منصبی باشد موفق نمی شود و در درون خود شکست می‌خورد.
 
وی ادامه داد: خودتان را دریابید، پیدا کنید، بسازید، مواظب خودتان باشید. انسان خودشناخته، خودیافته، خودساخته، همیشه پیروز میدان هست و بالاترین اسوه ما در این موضوع حضرت اباعبدالله است. همان صورتی که دشمنان شما به شما هجوم می‌آورد شما هم به آنها هجوم ببرید، منفعل نباشید، امام خمینی یک نمونه از این اقتدار دینی بود که یک تنه هجوم برد به قلب استکبار جهانی و هیبت آنها را فرو ریخت؛ آنها نتوانستند جلوی امام را بگیرند؛ موج حرکت امام دنیا  را گرفته و امروز قدرت‌های  بزرگ وحشت می‌کنند.، شما مأموم آن امام باشید، با سکولار داخلی و اومانیست‌های بت‌پرست که خدا را انکار و خودشان را جایگزین خدا کردند مقابله کنید. امروز این آقایان که می‌گویند ولایت امیرالمومنین با آراء مردم بوده، با فراندوم بوده، شما حقوقدانان باید به این‌ها حالی کنید؛ مدعیان حقوقدانی باید بدانند که انتخابات در تمام دنیا در چارچوب قانون است و قانون ما قانون ولایتمدار است؛ چرا آدم، برخلاف  قانون، مردم را تحریک به بی‌قانونی کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار