سردبیر ارشد شبکه بین‌المللی اجتهاد:
سردبیر ارشد شبکه بین‌المللی اجتهاد با بیان اینکه حضور زمان‌مند، شتاب رسانه‌ای و انضباط فکری رویکرد اصلی شبکه بین‌المللی اجتهاد است، گفت: این شبکه در کلان‌شهرهای کشور مانند مشهد، قم، تهران و اصفهان فعال است که دفتر مرکزی آن در مشهد است و برنامه‌های بعدی ما راه‌اندازی در سایر مراکز استان بوده است و در گام‌های بعدی در کشورهای جهان اسلام و حتی کشورهای اروپایی خواهد بود و حضور زمان‌مند، شتاب رسانه‌ای و انضباط فکری رویکرد اصلی شبکه بین‌المللی اجتهاد است.
کد خبر: ۴۴۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 21 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، حمزه واقعی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سردبیر ارشد شبکه بین‌المللی اجتهاد در نشستی خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شبکه بین‌المللی اجتهاد در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در حوزه فقه و مبانی دینی فعال است و به‌زودی دو زبان اسپانیولی و اردو فعال می‌شود.
وی افزود: افراد با تحصیلات حوزوی و تخصص‌های رسانه‌ای با این مجموعه دارند و حضور زمان‌مند، شتاب رسانه‌ای و انضباط فکری رویکرد اصلی شبکه بین‌المللی اجتهاد است.
سردبیر ارشد شبکه بین‌المللی اجتهاد با بیان اینکه فقه منشور زندگی است، خاطرنشان کرد: ما فقهی را باور داریم بنابر نگاه امام راحل(ره) جامعه محور باشدو نگاهش به واقعیت‌های جامعه باشد و توجهی به نگاه‌های مقطعی نداشته باشد و در همه زمینه‌های فقهی و دینی پاسخگویی سریع و صحیح داشته باشد.
واقعی تصریح کرد: باورمان ترویج فقه است و رسانه‌ها نقش پررنگی در این مسیر دارند و در شبکه بین‌المللی اجتهاد به دنبال همسویی رسانه‌ای در حوز‌های فقهی و دینی هستیم و می‌خواهیم که همه رسانه از تجربیات علما، کارشناسان و نخبگان فقهی و دینی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: ما معتقدیم که همه چیز به‌خصوص حوزه رسانه باید در یک منطق و اخلاق حرفه‌ای باشد و نگاه‌ها به مسائل فقهی ساده انگارانه و سلیقه‌ای نباشد، بلکه باید این نگاه‌ها کارشناسانه و منطق‌گرایانه باشد تا که شاهد آسیب بر جامعه در مبانی فقهی و دینی نباشیم.
 سردبیر ارشد شبکه بین‌المللی اجتهاد گفت: این شبکه در کلان‌شهرهای کشور مانند مشهد، قم، تهران و اصفهان فعال است که دفتر مرکزی آن در مشهد است و برنامه‌های بعدی ما راه‌اندازی در سایر مراکز استان بوده است و در گام‌های بعدی در کشورهای جهان اسلام و حتی کشورهای اروپایی خواهد بود.
واقعی گفت: شبکه بین‌المللی اجتهاد یک شبکه ژورنالیسم علمی و سایبری است و باید نگاهمان به کل جهان تثری یابد، چیزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و با فرمان معظم‌له شورای فضای مجازی تاسیس شد و این شورا بازویی قوی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی افزود: حضور به هنگام در مسیر رشد و تعالی در حوزه‌های فقهی و دینی بسیار حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار