کد خبر: ۴۴۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۸ 22 June 2017
جلوه‌هایی از شکوه و عظمت ماه مبارک رمضان در مراسم احیای شب‌های قدر توسط مسلمانان و مؤمنان روزه‌دار شهر لندن در مرکز اسلامی انگلیس به نمایش درآمد.
شب‌های قدر در مرکز اسلامی انگلیس + عکس

مرکز اسلامی انگلیس در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: رمضان، ماه برکت و رحمت خدا و بخشش گناهان است؛ ماهى است که نزد خدا برترین ماه‌ها، روزهایش برترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هاى آن بهترین ساعت‌هاست؛ ماهى است که مؤمنان در آن به میهمانى خدا دعوت شده‌اند و از کسانى قرار گرفته‌اند که شایسته کرامت خدا هستند.  
قدر و منزلت ماه مبارک رمضان با واژه‌های اعتباری آدمیان، ناگفتنی اسـت. ماه رمضان، قیمتی‌ترین ماه خداست. ماه رمضان، ماه رفتن و رهایی از تن و من، و پیراستن و رستن و به رشد و تعالی و بَرُ بار نشستن است. ماه رمضان، ماه تقوا و طهارت و حرکت و هجرت است؛ ماهی است که با تلاوت قرآن آغاز می‌شود و با قرآن بر سر نهادن‏‏‎ ادامه می‌یابد و با ختم قرآن به پایان می‌رسد و ماهی است که دل‌های مؤمنان مهربان و سخن‌های آنان سنجیده است! چرا که لحظه، لحظه این ماه قیمتی است و آسان به دست نمی‌آید که راحت از دست برود!
شب‌های قدر در مرکز اسلامی انگلیس با حضور مؤمنان روزه‌دار همگام با دیگر مسلمانان جهان که این شب‌ها را عزیز شمردند و پاس داشتند و شب زنده‌داری کردند،  جلوه‌هایی از شکوه و عظمت راز و نیاز آنان به درگاه حق تعالی را به همراه داشت.
در لیالی گرانمایه قدر و در شبهای ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان؛ مرکز اسلامی انگلیس شاهد حضور بی‌نظیر صدها تن از جوانان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مؤمنان خداجویی بود که آمده بودند تا در فضایی معنوی و روحانی و با تقرب به درگاه الهی، راز و نیاز کنند.
در مراسم معنوی احیای شب‌های قدر، مؤمنان روزه‌دار شهر لندن در ساعات پایانی هر شب ضمن قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و سردادن ندای یکهزار نام الهی و درخواست کمک از خدای متعال برای تعیین هرچه نیکوتر مقدرات خود در این شبهای عزیز، از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی،‌ نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت شبهای مبارک قدر و رحمت واسعه الهی در این شب‌ها بهره می‌بردند و سپس به سوگ شهادت مولی الموحدین امیر مؤمنان حضرت علی‌(ع) می‌نشستند و حاج بهزاد مولایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ذکر مصائب اهل بیت و قرائت اشعاری در خصوص شهادت امیرمؤمنان علی(ع) به نوحه‌سرایی می‌پرداخت و حاضران در فضایی آکنده از غم و اندوه، در مصیبت شهادت بزرگمرد تاریخ اسلام می‌گریستند و به مراسم سینه‌زنی می‌پرداختند.
بخش پایانی مراسم احیای شب‌های قدر، مناجات به درگاه الهی و اجرای مراسم قرآن بر سر نهادن و ندای «بک یا الله» و توسل به چهارده معصوم خاندان اهل بیت علیهم السلام که از اعمال توصیه شده شب‌های مبارک قدر است، بود و مؤمنین و احیاکنندگان ضمن طلب غفران الهی، از خدای بزرگ، زندگی با عزت زیر سایه قرآن کریم را مسئلت کردند.
این گزارش همچنین حاکی است، در شب‌های مبارک قدر مرکز اسلامی انگلیس برنامه جداگانه‌ای نیز برای تازه‌مسلمانان و مسلمانان انگلیسی‌زبان تدارک دیده بود که در سالن دیگر مرکز برگزار می‌شد و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی شمالی، رئیس مرکز اسلامی انگلیس برای آنان سخنرانی می‌کرد و اعمال توصیه‌شده شب‌های قدر و قرآن بر سرگرفتن را انجام می‌داد.
از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی مرکز اسلامی انگلیس پخش زنده تصویری ویژه برنامه‌های اوقات مغرب و سحرگاهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار