کد خبر: ۴۴۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 22 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»دبیر قرارگاه پدافند زیستی استان یزد گفت: یزد از استانهای پیشرو در مبارزه با تهدیدات زیستی است.

محمدصادق طهماسبی در نشست قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی استان به ریاست استاندار یزد اظهار داشت: با توجه به توان‌ زیستی استان تمام اقدامات لازم برای مهار مسمومیت غذایی دانشجویان همچنین آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

وی با تشریح برنامه‌های انجام‌شده قرارگاه پدافند زیستی استان در سه‌ ماهه نخست سال جاری با اشاره به اهمیت کار در حوزه پدافند زیستی بیان کرد: با توجه به تغییر روش دشمنان انقلاب در آسیب به کشور و تهدیدها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت درزمینه پدافند غیرعامل زیستی امری ضروری است.

دبیر قرارگاه پدافند زیستی استان با تأکید بر ظرفیت رسانه‌های استان در فرهنگ‌سازی برای مقابله با تهدیدات زیستی گفت: لازم است رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌های استان نسبت به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جامعه به‌ویژه در حوزه زیستی فرهنگ‌سازی کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه از معدود استان‌هایی بودیم که در حوزه واحدهای صنعتی خسارتی نداشتیم، گفت: استان یزد جزو استان‌های پیشرو در بحث مبارزه با تهدیدات زیستی است.

وی با اشاره به همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: با همکاری دانشگاه مرکز آموزش حوزه پدافند زیستی در استان یزد راه‌اندازی و سند آموزشی آن تدوین شد و این ظرفیت را دارد که دوره‌های آموزشی را برای کل کشور برگزار کند.

 طهاسبی در مورد آفت مگس مدیترانه نیز بیان کرد: این آفت بیشتر روی درخت انار و گیاهان پایدار کویری تأثیر دارد و جهاد کشاورزی یزد در بومی‌سازی و بیولوژیک سازی مبارزه با این آفت توانست بسیار موفق باشد زیرا استفاده از سموم ممکن بود حشرات مثبت درخت انار را هم از بین ببرد و این اولین مبارزه بیولوژیک در یزد بود که کاملاً علمی و آزمایشگاهی با موفقیت انجام شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد درباره تهدید زیستی آنفولانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد: این تهدید زیستی هم با مدیریت خوب استان مهار شد.

وی در مورد تب کریمه کنگو نیز عنوان کرد: این ویروس از ۱۰ سال گذشته در کشور وجود داشته و جنبه بومی به خود گرفته و بیشتر در مناطق گرم و خشک کشور به چشم می‌خورد، بنابراین باید در کشتارگاه‌ها و مراکزی که با دام و کشتار دام مواجه هستند دقت و اصلاح بیشتری در امور انجام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار