فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت:در حال حاضر مرزهای استان خراسان رضوی یکی از امن ترین مرزهای کشور محسوب می شوند و دشمنان بدانند که کوچکترین تحرکی که در مرزهای استان صورت بگیرد از سوی نیروهای مرزبانی خنثی خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 22 June 2017
به گزارش تابناک : سردار ماشاالله جانثار روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه های حوزه استحفاظی هنگ مرزی افزود: زیر ساخت های بسیار مطلوبی در مرزهای استان خراسان رضوی ایجاد شده و با هوشیاری، توان و آمادگی بالای نیروهای غیور مرزبانی؛ در حال حفاظت از خاک این مرز و بوم هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خدشه ای از سوی دشمنان به کشور ایران اسلامی وارد شود.
وی اظهار کرد: مرزبانان به عنوان یکی از نیروهای کارآمد با تمام قوا و صلابت در راستای امنیت و آسایش هموطنان و در راستای دفاع از مرزهای کشور طبق وظایف و ماموریت های ذاتی خود تلاش می کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.
وی افزود:به حول قوه الهی هیچ گونه تحرکی از سوی گروه های مختلف و دشمنان در جوار مرزهای شرقی برای ایجاد نا امنی و بر هم زدن آسایش هموطنان انجام نشده و دشمنان بدانند که در صورت هرگونه تحرکی جواب دندان شکنی به آنها خواهیم داد.
وی به نقش مرزنشینان در کمک به تامین امنیت در روستاهای مرزی اشاره کرد و افزود: افزایش همکاری مردم و مرزنشینان منطقه با نیروهای مرزبانی بدون شک کمک شایانی به امنیت و ثبات در مرزهای منطقه دارد.
وی گفت:مرزنشینان در حقیقت مرزبانان و مرزداران واقعی هستند که در طول شبانه روز در کنار مرزبانان عهده دار حفاظت مرزها هستند و این افتخار و یک نعمت بزرگ برای آنها است و نگهداری و پایداری امنیت در مناطق مرزی مشترک با کشور افغانستان نتیجه همکاری و ارتباط تنگاتنگ مردم با نیروهای مرزبانی است.
وی به ورود غیر مجاز اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی ایران از سمت مرزهای مشترک استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری قریب به هزار تبعه کشور افغانستان که قصد ورود غیر مجاز به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند،‌ توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شده اند.
وی به کشف انواع مواد مخدر در مرزهای استان اشاره کرد و گفت:در سه ماهه گذشته افزون بر 800 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای کشور از اشرار و قاچاقچیان کشف و ضبط شده که بیش از 90 درصد آن از نوع صنعتی می باشد.
شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد
این شهرستان 117 هزار نفری در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار