رئیس هیئت سوارکاری استان کرمانشاه گفت: مجتمع سوارکاری استان کرمانشاه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در محل دهکده المپیک کرمانشاه احداث خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 22 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،ستار الماسی از احداث مجتمع سوارکاری در کرمانشاه به زودی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیگیری هئیت سوارکاری استان و اداره کل ورزش و جوانان این مجتمع سوارکاری با سرمایه‌گذاری چهار نفر و اعتبار 200 میلیارد ریال در محل دهکده المپیک کرمانشاه احداث خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای راه‌اندازی پیست سوارکاری اعتبار 30 میلیارد ریال مورد نیاز است گفت:  نیاز است که برایتوسعه ورزش سوارکاری در این استان پست سوارکاری کرمانشاه با اعتبار 30میلیارد ریال در دهکده المپیک احداث شود.

وی با بیان اینکه  استان کرمانشاه مرکز اصلی پرورش اسب کرد است افزود:  به طوری که اغلب اسب‌های نگهداری شده در مراکز پرورش اسب این استان را نژاد اسب کرد تشکیل می‌دهند.

رئیس هیئت سوارکاری کرمانشاه با بیان اینکه اسب کرد دارای ویژگی‌هایی همچون سرعت، قدرت، استقامت و زیبایی گفت: در استان کرمانشاه بیش از 55 مرکز نگهداری و پرورش اسب وجود دارد که در این مراکز بیش از  4800 اسب وجود دارد.

وی اظهار کرد: مجتمع سوارکاری در صورت راه‌اندازی شامل رشته‌های پرورش اسب، زمین چوگان، کلینیک دامپزشکی، استخر فیزیوتراپی اسبان و پلان 900 رأسی اسب در این پانسیون است.

 الماسی با اشاره به اینکه در صورت احداث این مجتمع کمیته ویژه سوارکاری جانبازان نیز تشکیل خواهد شد گفت: ثبت‌نام​ نونهالان علاقمند به سوارکاری تا بقیه رده سنی نیز در این مجتمع انجام خواهد شد.

وی هدف از راه‌اندازی این مجتمع ورزشی را تقویت رشته ملی و مذهبی سوارکاری ایرانی دانست و افزود: خواستگاه اصلی اسب اصیل نژاد کرد کرمانشاه  و این بخشی‌از میراث و فرهنگ غنی این مرزوبوم است.

رئیس هیئت سوارکاری استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون مسابقات​ اسوارکاری به صورت عشایری و محلی برگزار می‌شود بیان کرد: متأسفانه تاکنون مکان تخصصی در حوزه سوارکاری در استان احداث نشده و تمام فضاهای پیست سوارکاری در استان به صورت غیراستاندارد ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که نژاد اصیل اسب کرد در کرمانشاه با دیگر نژادها آمیخته نشود عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت سوارکاری استان طی چند سال گذشته جهش خوبی داشته و حرفهای زیادی در این عرصه برای گفتن دارد.

الماسی اظهار کرد: در دوسال گذشته استان کرمانشاه صاحب جایگه برترین میزبانی جشنواره کشور در مسابقات پرش و سایر رشته‌ها شد.

وی تعداد اسبهای پرورشی و تولیدی استان را 4800 رأس عنوان کرد و گفت: اما متأسفانه به علت نبود مکان قرنطینه امکان صادرات هیچگونه نژاد اسبی در استان وجود ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار