دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان درباره اهمیت روز قدس و اعلام انزجار از جنایات صهیونیسم جهانی، گفت: روز قدس ریشه در فرهنگ دینی و قرآنی دارد.
کد خبر: ۴۴۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 23 June 2017

به گزارش تاباک سمنان، محمدرضا سوقندی در گفتگو باخبرنگار مهر ضمن بیان اینکه خداوند در سوره اسراء به داستان داستان معراج پیامبر(ص) از مسجدالحرام به مسجد الاقصی اشاره می کندلیکن سرزمین فلسطین تنها متعلق به جمع مردم این کشور نیست بلکه متعلق به تمام مسلمانان است، بیان کرد: در طول تاریخ شاهد مبارزات مردم مسلمان بر سر بیت المقدس هستیم و اگر در جنگ های صلیبی بیندیشیم می بینیم هدف آنها سرزمین های اسلامی و قدس و بیت المقدس است پس قدس هم ریشه در قرآن دارد و هم در فرهنگ اسلامی و دینی که به مبارزات طول تاریخ امت اسلامی باز می گردد که حتی پای را فراتر از حوادث پس از ۱۹۴۸ و ورود این مبارزات بهتشکیلات جدید می گذارد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی علمای بسیاری به رهبری امام راحل(ره)، آرمان فلسطین را به یک ارزش اسلامی بدل ساختند و در همان سال های نخست و در روزهاروز قدس را شکل بخشیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: در زمانی که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرده بود، پیامی را صادر کردند که این پیام، روز قدس را شکل داد که بازخوانی آن به مبانی روز قدس اشاره می کند که رسانه های غربی و دشمنان بسیار سعی دارند که به این اندیشهکه مبنای فکری و اندیشه ای والا دارد، خدشه وارد کرده و شبهه بیافکنند.

سوقندی تاکید کرد: امام خمینی(ره) در این پیام می فرمایند «من از عموم مسلمانان و دولت هایشان می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصبان از سرزمین فلسطین به هم بپیوندند» این امر مبنای نامگذاری روز قدس است تا جایی که در ۲۵مرداد ۸۵ یعنی پس از ۹ روز از این پیام تاریخی امام راحل در جمع مردم قم، فلسفه روز جهانی قدس را تبیین می کنند که امروز متن این سخنرانی باید بیشتر ترویج یابد چرا که این گفتمان مسلمانان در قبال فلسطین است.

وی با بیان اینکه روز قدس نماد مبارزه با استبداد است لیکن این اندیشه امام راحل باید بازخوانی شود، افزود: ویژگی روز قدس، روز امتیاز منافقان از متعهدان است یعنی روز قدس، پرچمی است که متعهدان اسلام را با آن می شناسیم روز قدس روز بیداری انسان هااست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار