درحکایت حادثه ای که به خیرگذشت!
بارها بارها از مسوولین حوزه شهری وعمرانی و استاندارد از لزوم استاندارد سازی تجهیزات ووسایل بازی در تنها شهر بازی استان سخن به میان آمده ،اما گویا این سخنان فقط خوراک جلسات و مصاحبه های رسانه ایست وبس . انگار نه انگار که این تجهیزات با جان مردم سروکار دارند.
کد خبر: ۴۴۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 23 June 2017
تابناک ایلام ::استان ایلام یکی از معدود استانهایی است که شهرهای آن از حیث بهره مندی از فضاهای تفریحی ، پارک وسرانه فضای سبز از وضعیت مطلوبی برخوردار نمی باشد .بنحویکه حتی بزرگترین شهر و مرکز استان نیز از این وضعیت استثناء نبوده و تنها پارک ومجموعه شهر بازی آن ،خصوصا در ماههای تعطیل تابستان میزبان دهها هزار نفر از شهروندان ایلامی ودیگر شهرهای همجوار است.

با نگاهی به وضعیت تنها تفرجگاه شهر ایلام که از حداقل امکانات رفاهی وتفریحی نیز محروم مانده است ،دل آدمی از این همه اجحاف ،بی توجهی و توسعه نیافتگی شهری که نام مرکز یک استان را با خود به یدک می کشد به درد می آید.

حال شما تصور کنید به وضعیت حاکم بر تنها مجموعه تفریحی و تفرجی شهر ، بالاجبار واژه غیر استاندارد و مشکل زا بودن را به تجهیزات تفریحی آن اضافه کنیم .حال شهروندان ایلامی علاوه بر جور نبود امکانات رفاهی ،مجبورند ناامنی روانی ناشی از غیر استاندارد بودن تجهیزات بازی جگر گوشه های خود را به سایر مولفه های مشکل آفرین آن بیافزایند.

چرا باید شهروندان ایلامی مجبور باشند که حتی ساعات امن واستراحت خود در کنار خانواده ها را با استرس و دغدغه سپری کنند ؟ مگر فضای سبز ،امکانات رفاهی ،تجهیزات بازی مطمئن حق این مردم نیست؟چرا خانواده ها در مکانی که حق آنهاست باید با کمبود امکانات رفاهی خدماتی پیش پا افتاده از روشنایی معابر گرفته تا محل کباب و همچنین استرس ناشی از پرسه زدن سگهای ولگرد در محل استراحت خود لحظات را سپری کنند ؟

همین اعضای شورای شهر وقتی پا رای گرفتن و کمک به انتخاب آنها به میان کشیده می شود به یاد مردم وشهروندانش می افتند ،اما خر مرادشان که از پل گذشت ،انگار نه انگار که شهروندی هست و حق وحقوقی هم وجود دارد . اصلا به زعم این عزیزان ،مردم وحقوق شهروندی واقعا کیلویی چند ؟!

بارها بارها از مسوولین حوزه شهری وعمرانی و استاندارد از لزوم استاندارد سازی تجهیزات ووسایل بازی در تنها شهر بازی استان سخن به میان آمده ،اما گویا این سخنان فقط خوراک جلسات و مصاحبه های رسانه ایست وبس .ولی انگار نه انگار که این تجهیزات با جان مردم سروکار دارند.

شب گذشته بروز نقص فنی در یکی از تجهیزات بازی پر خطر پارک کوثر در شهر ایلام که منجر به توقف ومعلق شدن آن شد، کم مانده بود اتفاق خطرناکی را رقم بزند . این اتفاق برای لحظاتی امنیت روانی مردم و افراد حاضر را به مخاطره انداخت ،بی شک وجود چنین تجهیزات مخاطره آفرینی در آینده می تواند منشاء بروز اتفاق شدید تر و ناگوارتری در این شهربازی بشود .

بهتر است مسئولین حوزه شهری ،استاندارد و شهرداری ایلام با دقت وآینده نگری در وضعیت ایمنی و استاندارد این تجهیزات بازنگری کرده واز بکارگیری تجهیزات بازی غیرایمن وفاقد استاندارد در پارک شهر ممانعت به عمل آورند . بدیهی است که مردم ایلام به ضعف ها و نبود ها خو کرده اند ،قطعا نبود این تجهیزات از بودشان برای شهروندان بهتر وبه صرفه تر است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار