کد خبر: ۴۴۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 23 June 2017
تابناک / امام جمعه رشت اعلام کرد: هدف ایجاد رژیمی به نام اسرائیل در سرزمین مردم فلسطین، ضربه زدن به اتحاد دنیای اسلام است.

آیت الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌ نخست نماز جمعه امروز(2 تیر) رشت که در مصلی امام خمینی(رحمه الله) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مسئله قدس در بیان امام راحل مسئله دنیای اسلام مطرح شده است، گفت: روز قدس نماد مبارزه با استکبار هست.

 

وی درباره علت حساسیت مسلمانان درباره مسئله فلسطین، اظهار کرد: صهیونیست‌ها به خاطر روحیه خودبرتر بینی و تکبر خود در هر جایی که حاضر شدند شروع به ایجاد فتنه و درگیری کردند.

 

امام جمعه رشت افزود: بی اعتقادی صهیونیست‌ها به قیامت باعث شده تا منفعت طلبترین گروه در دنیا باشند و معتقد هستند تمام اقوام و ملت‌ها برای بهره‌دهی به آنان خلق شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی برای خلاص شدن از شر صهیونیست‌ها و گرفتار کردن مسلمانان، یهودیان سراسر جهان را به فلسطین، قلب کشورهای اسلامی مهاجرت دادند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه موضوع فلسطین مسئله سرزمین نیست، مبارزه با استبار و توطئه استکبار جهانی است، گفت: خطر اسرائیل باعث شده تا سران بدون پایگاه مردمی برخی کشورهای اسلامی برای حفظ خود به سمت آمریکا پناه ببرند.

 

وی اذعان کرد: اسرائیل در منطقه به اتحاد کشورهای اسلامی آسیب زده و به درگیری بین کشورهای اسلامی دامن می‌زند.

 

قربانی همچنین اظهار کرد: ماهیت اسرائیل ضد اسلام ناب و ترویج کننده اسلام آمریکایی است.

 

وی افزود: هدف ایجاد رژیمی به نام اسرائیل در سرزمین مردم فلسطین، توطئه برای غصب کشوری اسلامی و ضربه زدن به اتحاد دنیای اسلامی است.

 

امام جمعه رشت، برگزاری راهپیمایی روز قدس را جلوه‌ وحدت مسلمانان جهان برشمرد و گفت: این مراسم عظیم در آخرین جمعه ماه رمضان نشانه بیداری امت اسلام است.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان، گفت: مومنان روزهای پایانی ماه رمضان را قدر دانسته و نهایت بهره برداری را داشته باشند.

 

قربانی به پاسخ کوبنده موشکی سپاه به جنایات گروهک تکفیری داعش اشاره و تاکید کرد: پیام  اقدام موشکی سپاه این بود که ما همیشه آماده مبارزه هستیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در جبهه‌های دیگر ضربه‌های محکمتری به گروه‌های تکفیری خواهیم زد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به دیدار خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: خانواده شهدا باید گرامی داشته شوند و در این راه همه مسئولیت دارند.

 

گفتنی است خطبه دوم نماز جمعه رشت به علت کسالت آیت الله قربانی امام جمعه رشت به طور کامل منعقد نشد و به همین علت نماز جمعه اقامه نگردید و نمازگزاران حاضر نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام صدیق عربانی اقامه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار