کد خبر: ۴۴۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 23 June 2017
یک شخصیت بارز مخالف رژیم سعودی جزئیات کودتای شاه سعودی و فرزندش محمد بن سلمان علیه محمد بن نایف ولیعهد عربستان را فاش کرد.

خبرگزاری تسنیم: غانم الدوسری شخصیت بارز مخالف بارز سعودیِ مقیم لندن جزئیات کودتای شاه سعودی و فرزندش محمد بن سلمان علیه بن نایف ولیعهد سعودی را فاش کرد.

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی بامداد روز چهارشنبه محمد بن نایف را از ولیعهدی عزل و فرزندش محمد بن سلمان را به جای وی به ولایتعهدی تعیین کرد که ناظران و کارشناسان منطقه از آن به کودتا یاد کردند.

الدوسری در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: یک منبع بلندپایه در اداره بازپرسی کل با من تماس گرفت و به من گفت که همانطور که قطری ها را فریب داده اند، بن نایف را نیز فریب دادند؛ به گونه ای که شاه سعودی بن نایف را احضار و به وی گفت که ما اسناد ضبط شده ای داریم که نشان می دهند تو خیانتکار هستی.

وی افزود: شاه سعودی به بن نایف گفت که بی سر وصدا تو را برکنار می کنم. بن نایف در پاسخ گفت که هر طور صلاح می دانید. شاه سعودی هم به بن نایف گفت که برو در آن اتاق با محمد بیعت کن.

الدوسری افزود: به محض اینکه بن نایف با محمد بیعت کرد و فیلم مراسم بیعت را گرفتند؛ بن نایف را گرفته و تحت بازداشت خانگی قرار دادند و کسی نمی داند که الان کجاست.

این درحالی است که صفحه "العهد الجدید" در شبکه اجتماعی توییتر که محافل تصمیم گیری در عربستان را از نزدیک رصد می کند، نیز روز پنجشنبه نوشت: محمد بن سلمان دستور بازداشت خانگی پنج شاهزاده و شماری از افسران وزارت کشور عربستان را صادر کرده است زیرا آنها بعد از عزل محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور سعودی، همچنان با وی در تماس بوده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار