مسئولان استان اردبیل تاکید کردند: مردم ولایتمدار اردبیل و ملت ایران امروز با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.
کد خبر: ۴۴۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 23 June 2017

ناصر عتباتی در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: مردم ولایتمدار اردبیل امروز با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی نشان دادند و خواستار پایان ظلم و ستم اسرائیل غاصب به مردم مظلوم فلسطین شدند.

وی با بیان این که حضور مردم ولایتمدار اردبیل از کودک و نوجوان گرفته تا زن و مرد در راهپیمایی روز قدس بسیار باشکوه بود، بیان کرد: امروز همگان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آمده بودند و صحنه‌های بسیار زیبایی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خلق کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: ملت ایران مردم مظلوم فلسطین را تنها نمی‌گذارد و مردم امروز با حضور حماسی خود حامی مظلومان به ویژه مظلومان فلسطین هستند.

عتباتی تصریح کرد: امروز پیام ملت ایران در راهپیمایی روز قدس این بود که استکبار جهانی و دشمنان باید به ظلم و ستم خود پایان دهند، چرا که مردم مظلوم فلسطین مظلومانه مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: کودکان بی‌گناه فلسطین مورد شدیدترین شکنجه‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند که این امر دل هر انسانی را به درد می‌آورد و باید مجامع بین‌المللی در مقابل این ظلم و ستم پاسخ‌گو باشد.

ملت ایران همیشه از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کند

جواد زنجانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: مردم ولایتمدار اردبیل امروز با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم فلسطین نشان داده و با شعارهای خود خشم و انزجارشان را از استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی نشان دادند.

وی با بیان این که مردم اردبیل همیشه در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز کشور پیشگام بودند، افزود: مردم روزه‌دار اردبیل امروز حماسه‌ای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خلق کردند و نشان دادند که مردم مظلوم فلسطین هیچ وقت تنها نمی‌مانند.

فرماندار اردبیل گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل ظلم و ستم اسرائیل به مردم فلسطین قابل قبول نیست، چرا که مردم مظلوم فلسطین مورد ظلم و ستم و شکنجه اسرائیل قرار گرفته‌اند و باید مجامع بین‌المللی پاسخ قانع کننده‌ای به این امر بدهد.

زنجانی تصریح کرد: مهم‌ترین پیام راهپیمایی روز قدس آزادی قدس شریف و مسلمانان فلسطین است تا هر چه زودتر مردم مظلوم فلسطین از ظلم و ستم استکبار جهانی به ویژه اسرائیل غارتگر نجات یابد و مسلمانان امروز با جدیت این امر را خواستار شدند.

وی بیان کرد: علی‌رغم این که مردم ولایتمدار اردبیل روزه‌دار بودند ولی از شهرها و بخش‌ها به خیابان‌ها آمدند و با شعارهای خود حمایت حود از مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

روز قدس اجازه نمی‌دهد تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود

علی لطفی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: امروز مردم ولایتمدار و غیور استان اردبیل همپای ملت آزادیخواه جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی روز قدس حضور یافته و به دنیا اعلام کردند که هرگز اجازه نمی‌دهند تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

وی با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین بیان کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حمایت‌های همدستانش که در راس آن استکبار جهانی قرار دارد دست به کشتارها و جنایات فجیع در خاک فلسطین و قدس شریف می‌زنند که باید مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت‌ها ساکت نبوده و عکس‌العمل نشان دهند اما متاسفانه این مجامع تنها به سر دادن شعارهای توخالی حقوق بشر اکتفا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل تصریح کرد: با وجود همه تهدیدات دشمنان اما ملت ایران هرگز حمایت خود را از مردم مظلوم و رنج‌کشیده فلسطین قطع نمی‌کنند که حضور پرشور و گسترده مردمی در راهپیمایی روز قدس که هر سال بر تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود بیانگر حمایت همه‌جانبه مردم غیور ایران اسلامی از ملت ستمدیده فلسطین است.

لطفی با بیان اینکه روز قدس یادگار امام راحل برای دفاع از مظلومان در سراسر دنیا به ویژه مردم مظلوم فلسطین است، گفت:‌ امام خمینی(ره) با این اقدام هوشمندانه و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس در واقع سبب شد که ظلم و ستم رژیم منحوس صهیونیستی به غفلت و فراموشی سپرده نشود و مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین اشغالی تنها نمانند.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در دفاع از مردم فلسطین و قدس شریف افزود: بسیجیان استان اردبیل همسو با سایر اقشار و گروه‌های مردمی در این راهپیمایی حضوری گسترده داشته و به اسرائیل غاصب و اشغالگر و استکبار جهانی اعلام کردند که هیچ گاه مردم مظلوم و دردکشیده فلسطین را تنها نخواهند گذاشت و برای حمایت از مظلومان همواره در صحنه خواهند بود.

روز قدس روز عظمت و اتحاد ملت‌های مسلمان بر علیه استکبار است

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: روز قدس روز اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان جهان در قالب صفوفی منظم برای حق‌خواهی و عدالت‌خواهی در جهان بوده تا دنیا در مقابل ظلم و ستم رژیم منحوس صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین آگاه شده و مردم مسلمان جهان این ظلم و کودکشی رژیم غاصب صهیونیستی را فریاد بزنند.

وی روز قدس را روز عظمت و عزت ملت‌های مسلمان، استکبارستیزی، آزادیخواهی، حقیقت‌خواهی، عدالت‌خواهی و اتحاد امت‌های اسلامی بر علیه ظلم و جور زمان و استکبار دانست و بیان کرد: کشورهای مسلمان با اتحاد و همبستگی می‌توانند رژیم غاصب صهیونیستی را از فلسطین رانده و قدس شریف را آزاد کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه امام خمینی(ره) روز قدس را روز حیات اسلام نامیده‌اند، گفت: این حضور باصلابت و بصیرت ملت ایران در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار ار رژیم کودک‌کش صهیونیستی در واقع تجدید پیمان با فرمان تاریخی امام راحل و حمایت از انتفاضه فلسطین است که به دنیا اعلام می‌شود.

ستوده تصریح کرد: با توجه به اوضاع سیاسی منطقه و توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد ناامنی در منطقه و کشورمان در واقع این حضور پرشور و گسترده مردمی با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا مشت محکمی بر دهان این دشمنان و یاوه‌گویان بود و یاس و ناامیدی آنها را زمینه‌ساز شد.

وی افزود: همان گونه که ملت ایران اسلامی در تمامی صحنه‌های سرنوشت‌ساز کشور حضوری گسترده و پرشور و شعور دارند امروز نیز با حضور گسترده خود در این راهپیمایی به دشمنان ثابت کردند که نمی‌توانند اراده قوی و آهنین ملت ایران را با دسیسه‌های مختلف سست کنند و به اهداف شوم خود دست یابند.

امام راحل با نامگذاری روز قدس اجازه نداد تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود

سرهنگ پاسدار شکر عبدی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:‌ حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس که امروز به نمایش گذاشتند تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کند چرا که این حضور بار دیگر ثابت کرد که مردم پشتیبان نظام بوده و با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل روز قدس را روز اتحاد ملت‌های مسلمان بر علیه استکبار و اسرائیل دانست و افزود: تقویت اتحاد بین مسلمانان و فریاد عدالت‌خواهی می‌تواند دنیا را از ظلم و جور رژیم منحوس صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین آگاه کرده و زمینه نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را فراهم آورده و قدس شریف را از وجود آنها پاک کند.

وی تصریح کرد:‌ امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس و برگزاری سالانه راهپیمایی مردم مسلمان و آزادیخواه در این روز مسئله قدس را اولویت نخست جهان اسلام تعیین کرده و توجه جهان را به مساله قدس جلب کرده است تا این مسئله به فراموشی و غفلت سپرده نشود.

عبدی بیان کرد: روز قدس مظهر مبارزه با استکبار و ظلم و جور و فریاد استقلال‌خواهی و آزادیخواهی بوده و در این روز است که توجه جهانی به مساله فلسطین با فریادهای عدالت‌خواهی و حق‌خواهی مردم مسلمان جهان جلب می‌شود که تداوم و استمرار این حرکت با اتحاد و انسجام ماندگار زمینه‌ساز آزادی قدس شریف خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به سکوت مجامع جهانی در مقابل ظلم و ستم رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین گفت: این سکوت و بی‌توجهی از سازمان های بین‌المللی پذیرفتنی نیست و باید پاسخ قاطعی به این ظلم و ستم رژیم صهیونیستی غاصب داده شود.

فلسطین نمادی از مظلومیت، آزادی‌خواهی و استقامت است

حجت‌الاسلام عزیزالله عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خلخال اظهار داشت: یکی از آرمان‌های مقدسی که امام راحل برای ملت ایران ترسیم  کرد اهمیت مسئله فلسطین و مبارزه با ظلم و استکبار است و اکنون این مسئله به عرصه‌ مهمی برای شناخت حق از باطل بدل شده است.

وی گفت: امروز باید جوانان و سرحلقه‌های صالحین این را بدانند که رژیم اشغالگر قدس تبدیل به نماد ظلم و ستم و ددمنشی دشمنان بشریت شده و در مقابل فلسطین نمادی از مظلومیت، آزادی‌خواهی و استقامت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خلخال افزود: بسیجیان و اقشار مختلف مردم باید با حضور دشمن‌شکن خود در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان یاوه‌سرایان داخلی و خارجی زدند و با فریادهای خود دل‌های خفته را از ظلم و ستمی که بر مظلومان غزه و فلسطین می‌رود بیدار کردند.

عابدی با قدردانی از اقدامات قاطع، به‌موقع و مناسب سپاه در دفاع از انقلاب و نظام بیان کرد: حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش نشان از اقتدار این نهاد مقدس و انقلابی دارد و سپاه در عرصه‌های عملیاتی تنها دستورات خود را از مقام معظم رهبری می‌گیرد.

دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مهم‌ترین وظیفه مسلمانان است

آیت‌الله سید‌حسن عالمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: مهم‌ترین پیام راهپیمایی روز قدس بصیرت و مقاومت ملت ایران بود و امروز مردم ولایتمدار اردبیل با زبان روزه به خیابان‌ها آمدند تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند.

وی با اشاره به این که حضور باشکوه مردم ولایتمدار اردبیل در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و یاوه‌گویان بود، افزود: مردم ولایتمدار اردبیل امروز حماسه‌ای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زدند و خشم وانزجار خود را از اسرائیل غاصب نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مهم‌ترین وظیفه مسلمانان است و مردم ولایتمدار کشورمان نیز امروز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمدند تا علاوه بر نشان دادن بصیرت ملت ایران امنیت مثال‌زدنی کشورمان را نیز به همگان نشان دهند.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: از این که امروز شاهد حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی روز قدس هستیم بسیار شاکریم و یکی از کارهای ارزشمند این است که این راهپیمایی روز قدس در امنیت کامل  و مثال‌زدنی برگزار شد که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: همه مسلمانان برای آزادی قدس شریف تلاش می‌کنند و بی‌شک قدس شریف روزی آزاد خواهد شد و مردم مظلوم فلسطین از شکنجه و ظلم و ستم اسرائیل رهایی خواهند یافت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان این که اسرائیل یک غده سرطانی است، افزود: آمریکا برای برقراری امنیت اسرائیل بیش از 70 سال است که در منطقه خونریزی به پا کرده ‌و کودکان مظلوم فلسطین مورد ظلم و ستم اسرائیل قرار گرفته‌ و خونشان ریخته می‌شود که این امر قابل قبول نیست.

روز قدس روز وحدت امت اسلام است‌

مجید خدابخش در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین سالیان سال است که زیر ستم و اشغال صهیونیست‌ها قرار دارند که در طول چندین سال گذشته آمار کشته‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه بسیار ناراحت‌کننده است که راهپیمایی روز جهانی قدس به نوعی اعلام همبستگی مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی با اشاره به این که روز قدس روز وحدت امت اسلام است‌، افزود: مردم ایران به ویژه مردم استان اردبیل با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند که برای حمایت از مظلوم همیشه آماده هستند و در رابطه با مردم فلسطین نیز یار و ‌یاور آن‌ها بوده و مشت محکمی بر دهان اسرائیل می‌زنند، چرا که این رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین جنایت‌ها و کشتارهای زیادی انجام داده است.

استاندار اردبیل گفت: متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان و عربی منطقه در حمایت از رژیم صهیونیستی و در مقابل جنایت‌های آنان سکوت کردند که هم‌سویی برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی بسیار ناراحت کننده بوده چرا که تمامی کشورهای اسلامی باید در مقابل این رژیم غاصب قد علم کرده و نگذارند فلسطین و مردم مظلوم آن را قتل عام کنند.

خدابخش بیان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس به نوعی به نماد ایستادگی در مقابل رژیم صهیونسیتی تبدیل شده و همه ساله جمعه آخر ماه مبارک رمضان مردم با حضور باشکوه خود در  راهپیمایی روز جهانی قدس از مردم فلسطین حمایت کرده و از رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آنان اعلام نفرت و بیزاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را که از کم‌ترین امکانات دفاعی برخوردار بوده به رگبار گلوله می‌بندند و همه ساله در آستانه روز جهانی قدس نیز اقدامات وحشیانه آنان تشدید می‌شود که حضور مردم در این راهپیمایی به نوعی یک هشدار و اخطار به رژیم صهیونیستی است، چرا که این رژیم با مشاهده حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی قطعا به عمق جنایت‌ها و فجایع خود پی برده و خواهند فهیمد که مسلمانان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین پشتیبان و حامی یکدیگر هستند.

ماهیت استکبار ایجاد اختلاف بین مسلمانان و جلوگیری از صدور اسلام در اروپاست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی نظر پور در سخنرانی بعد از راهپیمایی روز قدس در اردبیل اظهار داشت: حمایت از مظلوم و انزجار از استکبار و ظالم جزو دین ماست که همواره تاکید شده همیشه دشمن ظالم و یار مظلوم باشید که ما نیز با تاسی از این آموزه دینی امروز به صحنه آمده و انزجار و نفرت خود را از ظالمان که در راس آنها اسرائیل و آمریکا قرار دارد اعلام کردیم.

وی حضور در صحنه روز قدس را یکی از راه‌هایی دانست که دشمنان اسلام و کفار از آن عصبانی می‌شوند و افزود: مردم ایران اسلامی امروز به حضور خود هم به دستورات قرآن، هم پیامبر و اهل بیت و هم امام خمینی(ره) که در دفاع از فلسطین و حق و حقیقت و قدس شریف که محل عروج نبی مکرم اسلام و قبله نخست مسلمانان این روز را به روز قدس نامگذاری کردند، عمل کردیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری امروز مساله تنها دفاع از فلسطین نیست بلکه دفاع از مظلوم و انزجار و مبارزه با استکبار  است چرا که این ظالمان و مستکبران با زورگویی و جنایات وحشیانه بر سرنوشت مسلمانان مسلط شده‌اند.

نظرپور با بیان اینکه ماهیت اینها این است که عداوت و دشمنی بر علیه مسلمانان و اسلام ایجاد کنند تا در بین آنها اختلاف بیندازند و از صدور اسلام به اروپا جلوگیری کنند، گفت: برای رسیدن به این هدف هر روز ظلم و ستم و آوارگی بیشتر می‌شود خون ریخته می‌شود شهرک‌ها را افزایش می دهند منازل مسکونی و مزارع را تخریب می کنند و به هیچ پیمان و قرارداد و قانونی پایبند نیستند.

وی بیان کرد: برخی کشورهای اسلامی به ویژه سران عرب که قدر ارزش های اسلامی را ندانستند در رسیدن به این اهداف شوم دشمنان اسلام آنها را یاری می کنند به طوری که اسرائیل که کودکش بود، عربستان نیز تابع این رژیم غاصب شده و کودک‌کش یمنی شد.

سخنران روز قدس در اردبیل اظهار کرد:‌ دین می‌گوید مسلمان باید با یکدیگر متحد شده و همدیگر را یاری و کمک کنند و اکنون سران عرب چگونه اسم خود را خادمین حرمین شریفین می‌گذارند در حالی که به خدا و پیامبر خیانت می‌کنند و با تکیه بر ظالم و اسرائیل و آمریکا جنگ نیابتی راه می‌اندازند.

نظرپور تصریح کرد: عربستان با یاری همدستانش در حالی اسم خود را مسلمان می گذارد که داعشی و القاعده و طالبانی طراحی کرده و چهره واقعی اسلام را خدشه‌دار کرده‌اند تا به ماموریت اصلی خود که اختلاف‌افکنی عمیق بین مسلمان‌های است دست یابند.

وی گفت: آل سعود خائن نه تنها به مسلمانان کمک نمی‌کند بلکه به اسرائیل نیز کمک مالی کرده و دشمن را تقویت می‌کنند تا مسلمانان را نابود کرده و هر روز خون‌های بیشتری بریزند که این عین کفر است چرا که شریک جرم مستکبران هستند و به جای تکیه بر قرآن و پیامبر به آمریکا و اسرائیل تکیه کرده‌ و از آنها حمایت می‌کنند.

شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ذکر الهی و عبادت است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه انقلاب قدرت و عزتی به ما داده تا از مسلمانان و ارزش‌های آنها و مظلومان در سراسر دنیا دفاع کنیم، افزود: شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ذکر الهی و عبادت است چرا که در حالی که 90 درصد فلسطین از آن مسلمانان بود اما الان از این جمعیت 10 درصد نمانده است.

نظرپور اظهار کرد: تمام توطئه‌های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و اسرائیل این است تا نور الهی و اسلام و انقلاب اسلامی را کمرنگ کرده و از ترویج جریان اسلام در دنیا جلوگیری کنند که در این راه  برخی کشورها اسلامی هم حامی و یارگیر آنها هستند.

وی با قدردانی از سپاه در بالا بردن وزن، ارزش و افتخار ملت ایران بیان کرد: سپاه پاسداران درس و پیام بزرگی به دشمنان دادند و به آنها گوشزد کردند که امنیت ما شوخی‌بردار نیست و حق نگاه چپ به کشور ما و توطئه‌چینی بر علیه آن را ندارند که برای افزایش این اقتدار و عظمت باید همه و همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری که از امنیت و عزت و اقتدار ما دفاع می‌کنند باشیم.

سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی اسفناک‌ است

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و قدس شریف به حدی بوده که قابل باور نیست و سکوت مجامع بین المللی که همواره شعار حقوق بشر را می دهد در مقابل این جنایت‌ها تعجب‌آور و اسفناک‌ است.

وی بیان کرد: اکنون در شرایط تاریخی قرار داریم که یهودیان جنایات زیادی را بر علیه مسلمانان در فلسطین اشغالی انجام داده و بر سرنوشت آنها مسلط شده‌اند که این جنایات هولناک مصیبت بزرگی بوده و باید تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان برای حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در صحنه روز قدس حاضر بوده و انزجار و نفرت از استکبار را سر دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل تصریح کرد: روز قدس به دلیل بیداری اسلامی در جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که اقدام مدبرانه امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ما مبارک رمضان به روز قدس سبب ماندگاری این روز در تاریخ و توجه همه مردم جهان به مساله فلسطین شد.

نوروزی همدردی با مردم مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق قانونی و شرعی آنها را وظیفه همگان و به ویژه مسلمانان دانست و گفت: روز قدس متعلق به مردم و اسلام و میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دور‌اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است تا اسرائیل غاصب بداند حکومت اسلامی و به ویژه مردم انقلابی ایران همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را محکوم می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل اظهار کرد: روز قدس نماد استکبارستیزی بوده که در آن مردم با مشت‌های گره خورده و صف‌های به هم پیوسته به صحنه آمدند تا از نسل‌کشی و کودک‌کشی اسرائیل غاصب و حامیان آن اعلام انزجار و نفرت کنند.

وی افزود: روز قدس متعلق به مردم ایران یا مسلمانان نیست بلکه روزی است که تمامی حق در برابر تمامی باطل می‌ایستد و فریاد آزادی سر می‌دهد و این روز در تاریخ مردم ایران و تمامی مردم آزادیخواه جهان نماد ایستادگی در برابر زورگویان و سر دادن فریاد آزادی‌خواهی بر سر ظالمان و مستکبران زمانه است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار