افطاری برای کوچک‌ترها و نان‌های تست که به شکل قطار آماده شده‌اند، روزه‌دار‌ کوچک شما را حسابی غافلگیر خواهد کرد...
کد خبر: ۴۴۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 23 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از همشهری آشپزی،افطاری برای کوچک‌ترها و  نان‌های تست که به شکل قطار آماده شده‌اند، روزه‌دار‌ کوچک شما را حسابی غافلگیر خواهد کرد...

قطار ساندویچی

 این نان‌های تست که به شکل قطار آماده شده‌اند، روزه‌دار‌ کوچک شما را حسابی غافلگیر خواهد کرد. آماده کردن این قطارهای ساندویچی هم به هیچ وجه زمان‌بر نیست و خیلی نگران تدارک آن نباشید. سیب‌زمینی‌ها را بعد از پختن رنده کرده و سپس با پنیر پارمزان، جعفری خرد شده و کمی‌ سس مایونز مخلوط کنید. حالا این ترکیب را روی نان‌های لواشی که به صورت مستطیلی برش داده‌اید ریخته و سپس آن را رول کنید. در مرحله بعد فیله مرغ پخته شده را ریز خرد کرده و با خیار شور، فلفل دلمه‌ای ، گوجه‌فرنگی و ذرت پخته مخلوط کنید. حالا سس مایونز را به مواد اضافه کرده و خوب مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.
حالا نوبت آماده کردن نان‌های تست است. نان‌ها را به شکل مستطیل باریک بریده و مایه ساندویچ را روی یک لایه از نان ریخته و سپس لایه دوم نان را روی آن قرار دهید. نان‌های تست را روی رول‌های نان لواش بگذارید که شکل واگن قطار را به خود بگیرد. اگر می‌خواهید قطار‌ها ریل هم داشته باشند می‌توانید از چوب شور به عنوان ریل استفاده کنید.
مواد لازم
سیب‌زمینی: سه عدد/ فلفل دلمه‌ای رنگی: دو عدد/ گوجه‌فرنگی سفت: دو عدد/ خیارشور: 100 گرم/ ذرت: دو قاشق سوپ‌خوری پخته‌ شده/فیله مرغ: دو تا سه عدد/ جعفری: سه قاشق سوپ‌خوری خرد شده/پنیر پارمزان: یک قاشق سوپ‌خوری/ نان تست: دو برش/ نان لواش: یک عدد/ سس مایونز: به میزان لازم

ساندویچ‌‌های چوبی

در تهیه افطاری کودکان خوب است که غذاها متنوع و در عین حال مقوی باشد. ما اولویت را روی غذاهای انگشتی و کوچک گذاشته‌ایم تا بچه‌ها بتوانند از همه غذاهایی که برای افطار سرو شده امتحان کنند. این ساندویچ‌های چوبی واقعا خوشمزه و اشتها‌برانگیز است.
ابتدا سینه یا فیله مرغ را  با یک عدد پیاز آب پز کرده و بعد از پخت با روغن تفت دهید. در آخر کمی‌ نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. حالا نان ساندویچی‌، پنیر گودا و سینه مرغ را به صورت مکعب‌های یک اندازه برش بزنید. به همین ترتیب خیارشور، گوجه ‌فرنگی و زیتون را هم برش زده و کنار بگذارید. هرچقدر اندازه این برش‌ها هم اندازه‌تر باشد نتیجه بهتر خواهد شد. حالا همه مواد را در سیخ چوبی به سیخ بکشید. این ساندویچ‌ها با ظاهر اشتها‌برانگیز و فانتزی که دارد بچه‌ها را سر ذوق خواهد آورد.
مواد لازم
نان ساندویچی کوچک : یک عدد/ پنیر گودا : 150 گرم/ گوشت سینه مرغ بدون استخوان : یك عدد/گوجه گیلاسی‌: 10 تا 15 عدد/ خیار شور متوسط : 10 تا 15 عدد/ پیاز : یک عدد/ زیتون سیاه بدون هسته‌: 10 تا 15 عدد

دسر چوب کبریتی

هیچ چیزی برای بچه‌ها به اندازه دسر لذیذ و اشتها برانگیز نیست مخصوصا اگر ظاهر دسر را با سلیقه کودکانه آنها تزئین کنید.
این دسرها که با چوب شور درست شده‌اند شبیه چوب کبریت بوده و می‌توانید آن را بعد از شام به همراه چای سرو کنید. ابتدا به هر اندازه‌ای که دوست دارید چوب شورها را خرد کنید تا اندازه آن کوتاه‌تر شود. حالا هر کدام از برش‌های چوب شور را داخل شکلات مذاب فرو برده و شکلاتی کنید. در مرحله آخر چوب شورهای شکلاتی را در ترافل رنگی بغلتانید.

مواد لازم

چوب شور ساده یا مغز‌دار: به مقدار لازم / شکلات  ذوب شده: به مقدار لازم / ترافل شکلاتی: به مقدار لازم

ژله شیری

در کنار آن قطار ساندویچی، چوب کبریت‌های شکلاتی و سیخ‌های چوبی اشتهابرانگیز این ژله‌های شیری که با قالب پروانه‌ای شکل تهیه شده‌اند سفره شما را برای مهمانان کوچک‌تان جذاب‌تر خواهد کرد. مخصوصا اینکه خوردن ژله برای مهمانان روزه‌دار کوچک‌تان خیلی هم مفید است و انرژی رفته‌شان را باز خواهد گرداند.
 از هر پودر ژله‌ای که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید اما بعد از حل کردن ژله‌ها با آب جوش به جای آب سرد از شیر سرد استفاده کنید. بعد از آماده کردن ژله‌ها قالب‌ها را در یخچال گذاشته و هنگام سرو با یک قیف قنادی روی خطوط قالب‌های پروانه‌ای را با شکلات پررنگ کنید تا طرح پروانه واضح‌تر دیده شود.

مواد لازم

شیر: یک و نیم پیمانه/ پودر ژله آماده‌: یک  بسته/ شکلات آب شده: به مقدار لازم

نویسنده: ملیحه مهدوی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار