استاد حوزه علمیه قم گفت: دنیا پرستان برای رسیدن به مقام فرمانروایی و پاداش حاضر شدند که ائمه معصومین(ع) از جمله امام حسین(ع) را به شهادت برسانند.
کد خبر: ۴۴۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 24 June 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی در دفتر مرحوم آیت‌الله بروجردی با اشاره به محاسبه اعمال انسان در روز قیامت اظهار کرد: انسان در آخرت برای حلال دنیا حساب و کتاب و برای حرام دنیا عقوبت می‌شود.

وی ادامه داد: اطراف رسول اکرم(ص) انسان‌های مستمند بودند، ثروتمندان به پیامبر(ص) پیغام می‌دادند که فقرا را از اطراف خودت دور کن تا ما به نزد تو بیاییم، ثروت در بیشتر اوقات موجب طغیان انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی از انسان‌ها تا زمانی که فقیر هستند، عبادت خدا را به خوبی انجام می‌دهند، اما به محض اینکه به ثروت می‌رسند، در برابر خداوند طغیان گری می‌کنند.

فرحزاد با اشاره به نکات ضروری در دعا کردن اظهار کرد: برخی از انسان‌ها تنها فقط برای مادیات دعا می‌کنند، این اشتباه است، اگر ثروتمندان کشورمان تنها پنج درصد از ثروت خودشان را به فقرا بدهند، هیچ فقیری در ایران نمی‌ماند، ویلاهای زیادی در استان‌های شمالی کشور وجود دارد که صاحبان این ویلاها تنها چند هفته در سال در آن‌ها سکونت دارند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) فرمود من ننگم می‌آید که از خداوند دنیا را بخواهم، چه برسد به اینکه به در خانه خلق بروم، انسان باید از خداوند ایمان و آخرت را بخواهد، کسی که ایمان و آخرتش کامل شود، دنیای او هم درست می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پیامبران آمدند تا دنیا را درست کنند، نه اینکه فقط اقتصاد توسط پیامبران درست شود، انسان‌های نیازمند بیشتر از ثروتمندان به پیامبران ایمان می‌آوردند.

فرحزاد جمع کردن ثروت از طریق راه حلال را سخت دانست و تصریح کرد: ثروتمند شدن آفت‌های زیادی دارد، پیامبران الهی سعی می‌کردند که در دنیا ساده زندگی کنند، حضرت سلیمان به دلیل سلطنتی که داشت آخرین پیامبری است که به بهشت می‌رود.

وی ادامه داد: حضرت عیسی به یاران خود گفت که اشتغال به دنیا انسان را از یاد آخرت بازمی‌دارد، یکی از یاران رسول اکرم(ص) در ابتدا نیازمند بود، اما پس از ثروتمند شدن، کارش به ارتداد و تمسخر احکامی همچون زکات رسید.

استاد حوزه علمیه قم افزود: قارون آن قدری ثروت داشت که کلید گاوصندوق‌هایش را شترها جابه جا می‌کردند، اما قارون به فقرا کمک نمی‌کرد و حاضر نشد که به دستور خداوند در پرداخت زکات عمل کند.

فرحزاد با اشاره به ضرورت عدم وابستگی انسان به اموال دنیا اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمود امت من دنیا پرست خواهند شد و امتحان امت اسلامی با پول و ثروت است، ثروتمندانی در کشور وجود دارند که خمس اموال آن‌ها می‌تواند هزینه‌های حوزه را تامین کند، اما این ثروتمندان حاضر نمی‌شوند که خمس اموال را بدهند.

وی ادامه داد: قارون با وجود تمام ثروتی که داشت، به همراه اموال و طرفداران خودش به داخل زمین فرو رفت، بین دو انسان مومن، آن کسی که فقیرتر است، زود به بهشت می‌رود، انسان مومن حتی اگر ثروتش از راه حلال باشد، در آخرت حساب و کتاب او طولانی است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: دنیا پرستان برای رسیدن به مقام فرمانروایی و پاداش حاضر شدند که ائمه معصومین(ع) از جمله امام حسین(ع) را به شهادت برسانند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار