رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هم اینک 119 واحد فناور و شرکت فعال در مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت دارند.
کد خبر: ۴۴۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 24 June 2017
به گزارش تابناک : سید حسین موسوی روز شنبه افزود: از این تعداد 85 واحد فناور و شرکت فعال در مرکز رشد واحدهای فناور و 34 واحد فناور در مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه فردوسی حضور دارند.
وی ادامه داد: 'مرکز رشد' مرکزی است که به مدت سه تا پنج سال با در اختیار قرار دادن امکانات و خدمات از یکسو و مشاوره های لازم درزمینه هایی چون فنی، مدیریتی و حقوقی از سوی دیگر به ایجاد، پرورش و توسعه واحدهای تولیدی نوپا کمک می کند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مرکز رشد این دانشگاه با ارائه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط تمامی کارآفرینانی که درقالب واحدهای نوپای فعال در زمینه های مختلف منتهی به فناوری متشکل شده اند و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن دارند، پشتیبانی می کند.
وی افزود: از سوی دیگر به منظور بهره برداری از تعداد زیاد دانش آموختگان در رشته های علوم انسانی، پاسخگویی به تقاضای فزاینده موجود و ظرفیتهای کارآفرینی دانش آموختگان دانشگاه در رشته های مورد نظر و همچنین در راستای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد در جهت تولید و توسعه فناوریهای نرم یکی از شروط پذیرش در این مرکز حضور دانش آموختگان، دانشجویان یا اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد(51 درصد سهام و اعضا) است.
موسوی ادامه داد: طبق آمار موجود در مرکز رشد علوم انسانی از 30 واحد فناور مستقر در سال 1395 تعداد 11 واحد فناور توسط اعضای هیات علمی تشکیل شده و 21 عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی به عنوان اعضای گروه کاری در این 30 واحد فناور مشغول فعالیت بوده اند.
وی گفت: در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فردوسی نیز 23 شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که در گروه موسس و اعضای تیم کاری واحدهای یاد شده از استادان دانشگاه بهرمند می برند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: هم اکنون با هدف تقویت واحدهای فناور و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه فردوسی مشهد برنامه ای برای کسب درآمد از این شرکتها تدوین نکرده و حتی این واحدها در پرداخت هزینه مربوط به دریافت خدمات خود از جمله اسکان، مشاوره، اینترنت و اتوماسیون اداری و سایر خدمات از یارانه دانشگاه در قالب تخفیف استفاده می کنند.
وی ادامه داد: این ظرفیت وجود دارد که دانشگاه فردوسی با تدوین راهکارها و تعریف دستورالعملهای مربوطه از جمله اخذ هزینه های بالاسری برخی از منابع مورد نیاز خود را از این مجموعه تأمین کند. 
موشوی گفت: اخذ مجوز و راه اندازی مرکز رشد علوم انسانی در دانشگاه فردوسی مشهد متناسب با ظرفیتهای دانشگاه و استان خراسان رضوی در این حوزه و با عنایت به نیازهای منطقه ای صورت گرفته و در کل مرکز رشد دانشگاه در زمینه فناوریهای نرم و با محوریت فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و متمرکز بر ذهن، کار خود را دنبال می کند.
دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت هم اکنون 25 هزار دانشجو دارد که حدود دو هزار و 500 نفر آنها در مقطع دکترا و حدود شش هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند. 820 نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که 650 نفر از آنان دارای مدرک پی.اچ.دی و یا دارای رتبه پروفسوری هستند. واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون 500 دانشجوی دکترا و 800 دانشجوی کارشناسی ارشد جذب نموده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار