نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب بهترین راه‌کار درون‌نگر برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
کد خبر: ۴۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، رضا شیران خراسانی با حضور در این برنامه گفت: نظم جهانی که در سازمان ملل تعریف شده است متعلق به کشورهای استکباری است و بحثی که ما داریم جدای از این راه است و با قدرت در برابر استکبار می‌ایستیم، این استکبار ستیزی ما نات گرفته از مبانی دینی ما است، امروز مردم با شور و نشاط وسیعی که داشتند یکبار دیگر حماسه آفریدند.
وی افزود: راهپیمایی امروز روزه‌داران ایران اسلامی در امنیت کامل برگزار شد ولی در کشورهای همسایه از جمله افعانستان، گرگ صفتان دست به کشتار مردم مظلوم و بی گناه زدند، این نشان دهنده روحیه کثیف آنان است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال یک بحث فرابخشی است و این موضوع مهم در مولفه های اقتصاد مفاومتی نمود ویژه دارد، گفت: بر اساس قانون در اصل ۴۴ باید خصوصی سازی به صورت گسترده انجام پذیرد و باید بخش تولید را با تمام قوا فعال کنیم ولی متاسفانه امروز سهم تولید به واحدهای تولیدی اختصاص پیدا نکرده است، اگر این سهم پرداخته شده بود فضای تولید و کار درکشور نیز گسترش پیدا می‌کرد.
وی افزود: حاصل این عدم توجه و نپرداختن به فعالیت واحدهای تولیدی سبب شده است که کارخانه‌ها و مراکز تولیدی ما با سهم کم اقدام به فعالیت هستند و چیزی به اسم کار شکل نمیگیرد.
شیران بیان کرد: باید تحول جدی در نظام آموزشی ما شکل گیرد و به عبارتی دیگر باید سیستم آموزشی ما کارآفرین باشد.
وی خاطرنشان کرد: مامی توانیم نظام آموزشی خود را به سمت گسترش بازار کار توسعه دهیم ولی متاسفانه امروز هیچ ارتباطی میان بازار کار و فضای آموزشی وجود ندارد، آن چیزی که می‌توانیم به کمک آن شغل ایجاد کنیم صنایع کوچک و زودبازده است باید به این سمت قدم برداریم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اقتصاد روستا را پایدار کنیم و از مرزها کار را شروع کنیم، بدون شک مهاجرت به شهرهای بزرگ برعکس می‌شود، ولی امروز ۲۵ میلیون جمعیت کشور در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و این روند مهاجرتی برای این شهرها بسیار بد است.
وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ اقتصاد مقاومتی درون نگر است و با نگاه به درون فعالیت اقتصادی را گسترش می‌دهد.
شیران گفت: امروز ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور در جریان است و کشور هند با ۱۵ برابر جمعیت به نسبت کشور ما این تعداد پرونده را در اختیار دارد، برهمین اساس طرحی در راستای ساماندهی اسناد رسمی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرارگرفت که براساس آن موقوفه‌های آستان قدس رضوی در حاشیه شهر مشهد با کمک دولت و همراهی آستان قدس سند دار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار