معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان از بهره‌مندی 537 عروس و داماد تحت‌پوشش کمیته امداد از طرح تأمین جهیزیه و وسایل ضروری زندگی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 24 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی عرب با بیان اینکه 537 نفر از نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت، زندگی مشترک خود را در سال 95 آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: 11 میلیارد و 650 میلیون ریال در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج در اختیار نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفت تا بتوانند با برپایی ازدواج آسان و ساده زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح نوعروسان و فرزندان ذکور تحت حمایت کمیته امداد، با تامین لوازم ضروری خود، راهی خانه بخت شده و خیرین استان نیز با مشارکت در این طرح که به طرح «طرح کوثر» اشتهار دارد می‌توانند یاریگر این زوج‌های جوان در تأمین جهیزیه و وسایل مورد نیاز زندگی باشند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مبالغ هزینه شده در کمک هزینه ازدواج نیازمندان، دو میلیارد و 650 میلیون ریال توسط سه هزار و 500 نیکوکار در قالب طرح «کوثر»، برای تأمین جهیزیه نوعروسان و هدیه ازدواج فرزندان ذکور تحت حمایت، طی سال 95، مساعدت شده است، افزود: 317 نوعروس و 220 نفر از فرزندان ذکور تحت حمایت کمیته امداد با دریافت کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج، طی سال 95 راهی خانه بخت شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون 23 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان در انتظار دریافت جهیزیه هستند،گفت: از خیران و نیکوکاران خواستاریم تا با مساعدت‌های خود، کمیته امداد را در فراهم کردن زمینه‌های ازدواج آسان نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت، بیش از پیش یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه 16 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت نیز متقاضی دریافت هزینه ازدواج هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته‌ امداد از اعطاء کمک هزینه‌ تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت ترویج سنت‌های حسنه اسلامی است.

عرب با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان در بین مددجویان تحت حمایت از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در سال 95، تمامیپرونده های در انتظار دریافت جهیزیه و وسایل مورد نیاز زندگی نوعروسان و فرزندان ذکور، صفر شده است.

وی با اشاره به اینکه 31 نفر از نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های ساکن در مناطق محروم با دریافت 460 میلیون ریال کمک هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند، افزود: مناطق محروم در اولویت خدمت رسانی کمیته امداد قرار دارند که امید است با تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نیکوکاران بتوانیم اقدامات قابل توجهی را در این مناطق به انجام رسانیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جهیزیه ، کمیته امداد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار