کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند اعطای گذرنامه را به آن دسته از کشورهایی که از پذیرفتن شهروندان خود که در اروپا حق پناهندگی نگرفته اند، متوقف کنند.
کد خبر: ۴۴۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 24 June 2017
به گزارش تابناک : اتحادیه اروپا در پی افزایش موج مهاجرت به این قاره از طریق دریای مدیترانه از سال 2014، اقدام به موضع گیری در برابر این پدیده کرده است.
در این بین، ایتالیا دروازه اصلی اتحادیه اروپا برای ورود مهاجران بوده است و اغلب کسانی که با استفاده از کشتی های قاچاقیان در افریقا به سواحل اروپا رسیده اند کارگران مهاجری هستند که به طور غیر قانونی وارد اروپا شده اند.
برخی کشورها از جمله بنگلادش و نیجریه حاضر به پذیرش دوباره شهروندان خود نیستند. این در حالی است که اتحادیه اروپا تلاش مضاعفی را برای بازگرداندن هر چه سریعتر آنها به کشورهایشان آغاز کرده است.
سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در یک جلسه دو ساعته در بروکسل درباره استفاده از تمام ابزارهای ممکن از جمله اعمال سیاست گذرنامه درباره سه کشور توافق کردند.
یک دیپلمات ارشد در اتحادیه اروپا گفت: "ما می توانیم بااعمال سیاست گذرنامه این کشورها را مجبور به پذیرش شهروندانشان کنیم". وی افزود: "هدف این سیاست و سیاست های مشابه دیگر هیئت حاکمه این کشورهاست زیرا آنها توان سفر به اروپا را دارند".
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز گفت توافق های تجاری اتحادیه اروپا با کشورهای آفریقایی نیز باید مشمول این سیاست اعمال محدودیت باشند.




منبع : العالم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار