نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بيان اينكه آفت اقتصاد مملكت دولتي بودن آن است، گفت: تا زماني كه اقتصاد كشور دولتي است موفق نخواهيم بود، اقتصاد بايد در اختيار مردم باشد.
کد خبر: ۴۴۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 24 June 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع کارکنان شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیران برخی واحدهای صنعتی استان،‌ با بیان اینکه کار همکاران شرکت شهرک‌های صنعتی استان ستودنی است، اظهار کرد:‌ دو موضوع برای من اهمیت بیشتری دارد،‌ یکی مسائل فرهنگی و دیگری مسائل اقتصادی؛ اکنون کشور ما با جنگ فرهنگی مواجه بوده و دشمن در تلاش است تا با این جنگ جوانان کشور را نسبت به آینده کشور مایوس و ناامید کند.

وی ادامه داد: جنگ فرهنگی در ابعاد مختلف فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده و این جنگ به مراتب سخت‌تر از جنگ نظامی است چرا که خاکریز و دشمن مشخصی پیش رو نداریم.

آل‌هاشم  اضافه کرد: مشکلات اقتصادی از اهم مسائلی است که ما به آن توجه ویژه داریم و سعی خواهیم کرد تا در این زمینه فعالیت ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که مسائل اقتصادی را عنوان سال قرار می‌دهند و امسال نیز که به عنوان تولید و اشتغال نامگذاری شده نقش شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی نقش اول است.

آل‌هاشم ابراز کرد: اگر تولید در جامعه گسترش پیدا کند بیشتر مشکلات کشور حل می شود؛ البته تولید با شرط بهبود بخشیدن به محصول، تولیدی که خود تولیدکننده نیز از آن برای مصادف خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه همه باید به دنبال محصول ایرانی باشند، افزود: مصرف تولیدات داخلی هم امر مهمی است، باید تولیدات ملی در کشور مصرف شود،‌ به خصوص ادارات،‌ سازمان‌ها و نهادها باید مصرف محصولات داخلی را در اولویت خود قرار دهند به طوری که استفاده از تولیدات خارجی حرام تلقی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: کار واحدهای صنعتی نوعی جهاد بوده و در این شرایط کار حساسی است، البته سایر بخش‌ها به خصوص بانک‌ها هم باید کمک کنند، در تولید بانک‌ها باید نقش مضاعفی ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آفت اقتصاد مملکت دولتی بودن آن است، افزود: تا زمانی که اقتصاد کشور دولتی است موفق نخواهیم بود، اقتصاد باید در اختیار مردم باشد.

 آل‌هاشم ادامه داد: رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت موضوعی است که همه باید برای آن تلاش کنیم. در چند سال گذشته نتیجه این وابستگی را با تحریم و مسایل پیش آمده دیدیم، باید دولت و مجلس تلاش کنند تا این وابستگی را کم کنند.

امام جمعه تبریز گفت: معادن بهترین جایگزین برای نفت و وابستگی اقتصادی به آن بوده و در صورت استفاده درست از این منابع خدادادی می توانیم اقتصاد خود را با پایه معادن شکوفا کنیم.

وی با تاکید بر نقش ستودنی شهرک‌های صنعتی در رونق بخشیدن به تولید، افزود: اگر بیکاری حل شود اعتماد به نفس جوانان ما بیشتر شده و استعداد جوانان و نوابغ کشور شکوفا خواهد شد.

در پایان این دیدار تابلوی یادبودی منقش به پیام رهبر معظم انقلاب در زمینه حمایت از صنایع کوچک به امام جمعه تبریز اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار