در قالب جشنوار به رنگ خدا و در ماه رمضان انجام شد:
معاون فرهنگی شهرداری منطقه یک گفت: جشنواره به رنگ خدا در منطقه یک در ۱۰ مسجد محوری اجرا شد که برپایی ۷۰ ایستگاه سلامت و ۳۰۰سفره افطاری از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است.
کد خبر: ۴۴۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،فریده وجدانی در‌گفتگو با خبرنگارما اظهار کرد: جشنوار به رنگ خدا و برنامه های تعریف شده در قالب این جشنواره در ‌منطقه یک مشهد در ۱۰ مسجد محوری اجرا شد.

وی افزود: برپایی بیش از ۷۰ ایستگاه سلامت و مشاوره تغذیه ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد محوری با استفاده از ظرفیت های محلی و در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان از جمله این برنامه ها می باشد.

وی با اشاره به برپایی ۳۰۰ سفره افطاری ساده به همت خیرین محله در مساجدگفت: ۱۰ مهد کودک قرانی در راستای بهینه سازی اوقات فراغت کودکان محلات در مساجد منطقه دایر گردید‌ همچنین ۱۹ فضای قرائت خانه جهادی نیز در راستای ارتقای سطح مطالعه در مساجد برپاشد.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه یک تقدیر از ۳۰ نخبه علمی، ورزشی و فرهنگی محلات در مساجد را از دیگر سرفصل های اجرا شده در این جشنواره دانسته و افزود: بیش از ۱۸۰۰ دست بافته نمدی نیز در قالب این جشنواره به رنگ خدا توسط مخاطبین مساجد در راستای نمادسازی روز قدس جهت توزیع در روز راهپیمایی ساخته شده است.
 
وجدانی بابیان اینکه در طرح زکات علمی نیز که باهدف تقویت بنیه علمی مخاطبین در مساجد ایجاد شده بیش از ۱۰۰ کلاس علمی و اموزشی برگزار گردید تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ کارگاه اموزشی با محتوای هنری،خانوادگی،فنی و ... ویژه مخاطبین مساجد در راستای ارتقای سبک زندگی، بنیه علمی، هنری و ... در این ماه مبارک برگزار شده است.

وی همچنین عنوان کرد: همگام باسایر مناطق مشهد؛ در این منطقه نیز به کمک خیرین محلی بیش از ۳۰ میلیون ریال کمک نقدی در راستای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری گردید.
 
معاون فرهنگی منطقه یک گفت: معرفی بیش از ۱۰ عنوان کتاب ارزشی توسط امام جماعت به مخاطبین مساجد با ارائه ۵۰ درصد تخفیف در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی؛ سرپرستی بیش از ۲۰۰ کودک یتیم، برگزاری ۱۰ بازارچه مشاغل خانگی در مساجد؛ تشکیل ۱۰ گروه هم خوانی قرآن و سرود در مساجد از جمله دیگر برنامه های این منطقه در طرح به رنگ خداست.

وی برگزاری طرح یه لقمه مهربانی و توزیع بیش از ۵ هزار غذا بین نیازمندان از از دیگر برنامه های فرهنگی این منطقه دانسته و افزود: اعزام بیش از ۲۰۰ سالمند به حرم مطهر، تهیه و توزیع بیش از ۵هزار کارت دعوت از شهروندان جهت شرکت در برنامه قرانی مساجد؛ نصب بیش از ۳۰۰ پوستر از ایات مناجات شعبانیه در سطح محلات؛ مشارکت بیش از ۱۰۰ کسبه در طرح تهیه و توزیع دفترچه های تخفیف و برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره حفظ و قرائت قران در مساجد از دیگر سرفصل های اجرا شده در ماه ضیافت الله بوده است.

** برنامه های ورزشی در‌ماه رمضان

وجدانی با اشاره با برگزاری مسابقات گل کوچک با حضور بیش از  ۵۰ تیم اظهار کرد:  مسابقات بسکتبال جام رمضان نیز با حضور ۱۳ تیم در خانه بسکتبال ( 11تیم مشهدی و 2 تیم از شهرستان های تربت جام و تایباد) در دو رده نونهالان و بزرگسالان با مشارکت هیئت بسکتبال مشهد مقدس در این منطقه برگزار شد.

وی افزود: المپیاد ورزشی استقامت ویژه جانبازان و معلولین نیز با مشارکت هیئت جانبازان و معلولین خراسان در ۵ رشته ( تنیس روی میز – والیبال نشسته – بسکتبال با ویلچر – دو و میدانی و بوچیا ) در این منطقه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار