مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: 205 هزار تن بار ترانزیتی در 3 ماهه نخست سال جاری از طریق مرز ریلی سرخس حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهندس هادی ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: از میزان بار حمل شده در بازه زمانی مذکور 65 هزار تن آن محموله کود شیمیایی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 150 درصد افزایش داشته و 66 هزار تن از این بار نیز گوگرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 175 درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: سایر کالاهای ترانزیتی حمل شده از مرز سرخس پنبه و مواد شیمیایی و عمده مبادی آن کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان می‌باشد.
مهندس ضیایی مهر خاطرنشان  کرد: با توجه به موقعیت راهبردی وترانزیتی کشور، می توان فرصتها و مزیت های زیادی را برای ترانزیت کشور در نظر گرفت والبته بهره برداری درست و به موقع از این فرصتها و همچنین انجام سرمایه گذاری لازم و تبلیغات گستردۀ همزمان می تواند در بهره برداری اثربخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیتی کشورموثر باشد، لذا نحوه بهره برداری از این مزیتها و فرصتها و برقراری ارتباط  حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا و اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت در نتیجه ارز آوری برای کشور، ایفا نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار