مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به وجود ۴۷۶ کیلومتر نوار ساحلی در استان گفت: مازندران حداقل به هزار ناجی غریق جدید نیاز دارد.
کد خبر: ۴۴۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 24 June 2017
 عصرساری، مجتبی اکبری در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی طرح‌های دریای مازندران اظهار کرد: از ۴۷۶ کیلومتر نوار ساحلی استان حدود ۳۳۸ کیلومتر آن قابل‌دسترسی و ۲۶۰ کیلومتر آن توسط کمیته پیشگیری ستاد ساماندهی سواحل قابل نظارت است. وی افزود: حدود ۸۰ کیلومتر از نوار سواحلی استان سنگ‌چین و مناطق غیرقابل پوشش است که باید پوشش آن را مدنظر داشته باشیم، به این منظور در سال جاری هلال‌احمر برای این حوزه‌ها بحث داوطلبین را مطرح کرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران، در ادامه تصریح کرد: با کمک و همتی که عزیزان داشتند موتورهایی خریداری‌شده که پس از ماه مبارک رمضان پوشش این نقاط را خواهیم داشت؛ می‌طلبد شهرستان‌ها و کمیته فرهنگی برای اجرای کیفی‌تر این برنامه همکاری کنند.
اکبری در بحث تقویت ناجیان که خواسته برخی فرمانداران حاضر در جلسه بود، گفت: دراین‌باره سال گذشته پیشنهاد دادیم برای تقویت ناجیان به ما کمک شود و در این راستا تفاهم‌نامه مشترکی با بسیج سازندگی سپاه کربلا امضاء کردیم.
وی افزود: لازمه استان مازندران است که حداقل هزار ناجی دیگر به استان اضافه شود تا این ناجیان به‌صورت چندمنظوره هم در طرح دریا و هم سایر موارد به‌عنوان نجات گر در همه استان از آن‌ها استفاده شود؛ با این اقدام می‌توان ضریب آمادگی استان را بالا برد. مسئول کمیته پیشگیری و کاهش غریق ستاد ساماندهی سواحل مازندران با ابراز رضایت از هماهنگی که بین کمیته‌ها در سال گذشته وجود داشت، خواستار آن شد تا در ایام تابستان همه کمیته‌ها با ظرفیت فوق‌العاده حاضر شوند نه با ظرفیت‌های موجود تا خدمات کیفی‌تر را با سرعت بیشتر ارائه کنند.
اکبری، افزود: اگر امروز جمعیت هلال‌احمر در استان ۳۰ پایگاه دارد در تابستان آن را افزایش می‌دهیم و انتظار ما از اورژانس و بقیه دستگاه‌هایی که عضو این کمیته هستند هم مشارکت و حضور به همراه افزایش ظرفیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار