مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: دو پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار مشهد در روز دوم عید سعید فطر آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون و خونگیری از آن‌ها خواهند بود.
کد خبر: ۴۴۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی ، به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سیدحمیدرضا اسلامی ، اظهار داشت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان جمع کثیری از روزه‌داران ماه مهمانی خدا حُسن ختام یک ماه عبادت و بندگی خود را پس از اقامه نماز عید سعید فطر حضور در پایگاه‌های اهدای خون و کمک به نیازمندان می‌دانند.
وی افزود: در این راستا  و به مناسبت فرارسیدن عید بندگی، دو پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار مشهد شامل پایگاه‌های اهدای خون امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی (تقی آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، امید واقع در نیش خیابان آیت‌الله شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید و سیار رضوی واقع در باب الرضا(ع) حرم مطهر رضوی، در روز دوم عید سعید فطر فعال خواهند بود .
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در رابطه این پایگاه‌ها در نوبت صبح از ساعت 8 الی 13 و به مدت 5 ساعت آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند و از مراجعه‌کنندگان به‌ویژه اهداکنندگان بار اولی درخواست داریم که در زمان حضور حتماٌ کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.
در ایام ماه مبارک رمضان پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی از ساعت 21:15 تا 1:15 بامداد مراجعه‌کنندگان جهت اهدای خون را پذیرش می‌کردند و اوج حضور اهداکنندگان در این ماه مبارک در لیالی قدر بود و در مجموع سه شب قدر از ایام ماه مبارک رمضان تعداد 2887 داوطلب به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 2328 نفر موفق به اهدای خون شد و از مجموع اهداکنندگان شب‌های قدر تعداد 1258 نفر اهداکننده مستمر بودند.
آمار مراجعه‌کنندگان و اهداکنندگان شب‌های قدر امسال به نسبت به سه شب قدر سال گذشته با افزایش 12 درصدی مراجعه‌کنندگان، افزایش 18 درصدی اهداکنندگان و افزایش 29 درصدی اهداکنندگان مستمر همراه بوده است.
همچنین در شبهای قدر امسال در مشهد در مجموع تعداد 1854 داوطلب به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند که از این میان تعداد 1444 نفر موفق به اهدای خون خود شدند و از این تعداد اهداکننده، 776 نفر اهداکننده مستمر بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 23 درصدی مراجعه‌کنندگان، افزایش 37 درصدی اهداکنندگان و افزایش 52 درصدی اهداکنندگان مستمر را شاهد بودیم.
در مجموع سه شب قدر، پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) مشهد با 552 اهداکننده، پایگاه امید مشهد با 386 اهداکننده و پایگاه سبزوار با 209 اهداکننده، بیشترین آمار اهدای خون را در میان پایگاه‌های سطح استان داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار