مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی:
مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان روزانه 70 هزار نفر و در مجموع 2 میلیون و 100 هزار نفر از سفره متبرک امام رضا(ع) متنعم شدند.
کد خبر: ۴۴۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد توکلی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال هر شب 12 هزار و 800 نفر در صحن هدایت حرم مطهر رضوی در قالب طرح اکرام رضوی پذیرایی شدند و میزان فضای پذیرش در این صحن یک عدد ثابت بوده و به لحاظ آماری تفاوتی با سال‌های قبل ندارد، اما امسال نوع خدمات آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان متفاوت بود و در مناطق حاشیه شهر روزانه 40 هزار پُرس غذا توزیع شد.
وی افزود: این غذاها در مهمانسرای صحن غدیر به تازگی به بهره‌برداری رسیده است طبخ، پخت و بسته‌بندی شد و به مناطق حاشیه شهر منتقل شد و هر روز در 5 نقطه از این مناطق توزیع غذا و دعوت‌نامه‌های طرح اکرام رضوی را داشتیم.
مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی با بیان اینکه امسال سفره متبرک امام رضا(ع) به جز صحن هدایت حرم مطهر رضوی در 18 مدرسه مناطق حاشیه شهر پهن شد، خاطرنشان کرد: برای این کار مکان‌هایی انتخاب شد که امکان ساماندهی و ورود و خروج مهمانان این سفره متبرک و همچنین ورود خودروی حمل غذا به محل پذیرایی میسر باشد تا موجب نگهداری مردم در محل و معطلی آن‌ها و تجمع جمعیت و ایجاد مشکلات امنیتی نشود.
توکلی تصریح کرد: با عنایت و توجه تولیت آستان قدس رضوی و حمایت و پشتیبانی معاون اماکن متبرکه و امور زائران این آستان مقدس، بیش از یک میلیون و 200 هزار غذای متبرک حضرت رضا(ع) در ایام مبارک امسال در مناطق حاشیه شهر توزیع شد و کل جمعیت این مناطق تحت پوشش قرار گرفتند و از سفره متبرک امام رضا(ع) متنعم شدند.
وی با بیان اینکه مجموع افرادی که در ایام ماه مبارک رمضان امسال از غذای متبرک امام رضا(ع) بهره‌مند شدند 6 برابر سال گذشته بود، تأکید کرد: در این ماه مبارک روزانه 70 هزار نفر شامل 30 هزار نفر در حرم مطهر رضوی (صحن هدایت و مهمانسراهای قدیم و جدید) و 40 هزار نفر در مناطق حاشیه شهر پذیرایی شدند و در مجموع 2 میلیون و 100 هزار نفر از این سفره متبرک متنعم شدند.
مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در کنار برپایی این سفره‌های با برکت توزیع 100 هزار بسته افطاری ساده و سبک را در هر شب در میان نمازگران صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی داشتیم، بیان کرد: مجموع این بسته‌ها 3 میلیون بسته افطاری ساده و سبک بود و در مجموع به همراه 2 میلیون و 100 هزار پِرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) تعداد 5 میلیون و 100 هزار نفر در ماه مبارک رمضان امسال مهمان امام رضا(ع) شدند؛ همچنین علاوه بر این آمار در شب‌های جمعه توزیع بیش از 20 هزار پُرس غذای متبرک حضرت رضا(ع) را به مناطق زلزله زده و روستاهای محروم که نیازمند توجه بیشتری است داشتیم.
توکلی به سهم ویژه گروه‌های خاص در این سفره‌های با برکت اشاره کرد و گفت: بنا بر منشور 7 گانه ابلاغی به تولیت آستان قدس رضوی اولویت دعوت ساکنان مناطق حاشیه شهر، محرومان و نیازمندان، ایتام، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و مددجویان تحت پوش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند و به‌طور مثال در هر شب 500 مددجوی تحت پوش کمیته امداد امام خمینی(ره) اطعام شدند.
وی افزود: دعوت‌نامه‌‌ها طرح اکرام رضوی برابر نقشه و نواحی موجود به قید قرعه در چند نقطه از شهر توزیع شد و هر سال بلوک‌هایی از هریک از نواحی انتخاب شده و کار توزیع دعوت‌نامه در آن بلوک‌ها انجام می‌شود و این قرعه شامل کل مناطق شهر است و خدمات ارائه شده به ساکنان مناطق حاشیه شهر یک کار مضاعف بوده است و ارتباطی به بحث قرعه کشی و توزیع این دعوت‌نامه‌ها نداشته است.
مدیر امور خدمه آستان قدس رضوی با بیان اینکه توزیع دعوت‌نامه‌های طرح اکرام رضوی فقط جلوی درب منازل خواهد بود و امر توزیع این دعوت‌نامه‌‎ها در مساجد، قطار شهری و غیره حذف شده است، گفت: این کار از 4 سال پیش آغاز شده و در یک بازه زمانی 10 ساله کل شهر مشهد مهمان سفره متبرک امام رضا(ع) خواهند شد و هرکس که این دعوت‌نامه را می‌گیرد نامش از لیست حذف می‌شود تا که کل جمعیت شهر مشهد حدقال یک بار مهمان این سفره با برکت شوند و با جمعیت فعلی شهر مشهد برای پوشش کل این جمعیت 6 سال دیگر زمان نیاز است.
توکلی با اشاره به اینکه در نظر سنجی‌های صورت گرفته رضایت‌مندی بالای 95 درصدی مهمانان حاضر در سفرهای طرح اکرام رضوی را در رابطه با خدمات ارائه شده توسط خادمان امام رضا(ع) شاهد بودیم، بیان کرد: مهمانان این سفره ارزشمند مهمان امام رضا(ع) هستند و بالغ بر 98 درصد جمعیت مدعو در سر سفره طرح اکرام رضوی حاضر شدند و در افطار خود را در این مکان مقدس و در کنار امام مهربانی‌ها صرف کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار