استاندارخراسان رضوی خبر داد:
استاندار خراسان رضوی گفت: به کارآفرینانی که شرایط کار معتادین بهیود یافته را فراهم کنند،تسهیلات ارزان قیمت اعطا می شود.
کد خبر: ۴۴۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،علیرضا رشیدیان در نشست خبری ظهر امروز خاطر نشان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر فقط نباید به اقدامات سلبی اکتفا کرد بلکه یکی از وظایف اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد هماهنگی میان دستگاه های مختلف برای کاهش گرایش به مواد مخدر است و در این زمینه لازم است گروههای اجتماعی فعال شوند.
وی با بیان اینکه هماهنگی  بین دستگاههای دولتی و غیردولتی برای مبارزه با هدفمند شدن مبارزه با موادمخدر حائز اهمیت است، گفت: در زمینه بیماران مواد مخدر نیز باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و زمینه جامعه پذیرشدن آنان به سرعت فراهم شود.
رشیدیان به تفاهم نامه مراکز فنی حرفه ای با مراکز مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مراکزی نیز برای ترک اعتیاد معتادین متجاهر در مشهد تشکیل شده و اقدامات جدی در این زمینه انجام گرفته است. 
وی افزود: : مراکز ماده 15 و 16 ستاد مبارزه با مواد مخدر بر همین اساس تشکیل شده اند و تلاش شده  تا شرایط مناسب برای کار معتادین پس از بهبود فراهم شود. 
استاندار خراسان رضوی، با اعلام این خبر که پرونده های ارجاع شده به دادگاه در این زمینه از نظر تعداد کاهش داشته اما از نظر ارزش مالی افزایش یافته است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت تن مواد مخدر در این استان کشف شده است.
وی با اشاره به کشف مواد مخدرسال گذشته در استان افزود: سال گذشته 29 تن و 733 کیلو گرم مواد مخدر در این استان کشف شد که 77 درصد کشفیات توسط ناجا و مابقی توسط مرزبانی، اداره اطلاعات و بسیج بوده است. 
رشیدیان درباره دستگیری معتادان در سال گذشته گفت:سال گذشته 11 هزار و 287 نفر و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز سه هزار و 57 نفر در ارتباط با مواد مخدر در این استان دستگیر شده اند. 
وی با بیان اینکه طی سال گذشته هفت هزار و 255 معتاد متجاهر در این استان جمع آوری شده اند، افزود: در این مدت 50 باند بزرگ مواد مخدر و در سه ماه نخست امسال نیز 6 باند شناسایی و عوامل آن ها دستگیر شده اند. 
وی به فعالیت های انجام شده در مرزهای خراسان رضوی برای کاهش ورود مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت پاسگاه ها، برق رسانی و گاز رسانی، تجهیز امکانات مستقر در مرزها و ایجاد موانع متعدد برای توزیع مواد مخدر در شهرها و روستاهای مرزی از جمله اقداماتی است که طی سال های گذشته در این زمینه انجام شده است. 
رشیدیان افزود: هماهنگی های لازم برای کاهش ورود مواد مخدر از مرزهای خراسان رضوی با کشورهای هم جوار انجام شده و طرح هایی نیز در بخش های مختلف از جمله کشاورزی به مرحله اجرا درآمده است. 
وی اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته میان نیروی انتظامی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اصناف مقرر شده است شرایط شغلی مناسب برای معتادینی که از اعتیاد رهایی پیدا کرده اند فراهم گردد. 
وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار نفر از نجات یافتگان از اعتیاد با حمایت های انجام شده مشغول کار شده اند، گفت: براساس برآوردهای انجام شده 130 تا 150 هزار معتاد در استان خراسان رضوی وجود دارد.
استاندار خراسان رضوی، به درمان رایگان کودکان بی سرپرستی که از پدر و مادر معتاد هستند، اشاره کرد و گفت: این کودکان بی سرپرست که فرزندان این خانواده ها هستند،به مراکز بهزیستی سپرده می شوند و بدون دریافت هزینه درمان 
می شوند.
وی افزود: طی تفاهم نامه با کشور افغانستان و عراق  با همکاری جهاد کشاورزی خراسان رضوی و کشاورزی افغانستان قرار برااین شد که کشاورزان افغان کشت چغندررا آغاز کنند و خرید تضمینی محصول از طرف ما انجام شده است تا مزارع خشخاش به مزارع چغندرقند تبدیل شود.
رشیدیان به در پاسخ به خبرنگار تابناک رضوی،درباره کمپ شاهنامه گفت: این کمپ ازمراکز ماده 16 هست که معتادان متهاجر طی ضابطه قضایی در انجا نگهداری می شوند و در آنجا آموزشهای لازم در زمینه فنی حرفه ای را می بینند و چون عمده آنها زنان خیابانی هستند درآنجا اسکان داده شدند .
وی از خبرنگاران خواست به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، ازمراکز نگهداری و این کمپ ها بازدیدی داشته باشند و از نزدیک در جریان روند معتادان بهبود یافته گزارش تهیه کنند.
 استاندار خراسان رضوی ، به برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 17 تن مواد مخدر استان های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران در شهر مشهد امحا می شود. 
رشیدیان ادامه داد: برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های شهدا، برگزاری نمایشگاه های ویژه با محوریت اثرات مخرب اعتیاد در جامعه، معرفی سفیران پیشگیری از اعتیاد، برگزاری همایش ویژه برای حمایت از سازمان های مردم نهاد از جمله برنامه هایی است که به همین مناسبت در خراسان رضوی اجرا می شود. 
وی اظهار کرد: افزایش فرصت های شغلی و کاهش روند طلاق در خراسان رضوی نشان دهنده کاهش مصرف مواد مخدر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار