مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی؛
افرادی سودجو وفرصت طلب از طریق شبکه های مجازی و گروههای مختلف تلگرامی اقدام به ارائه شماره حساب برای جذب فطریه وکمک های مردمی علی الظاهربه نفع نیازمندان می کنند که به هیچ عنوان قابل تایید نبوده و امکان سودجویی وسوء استفاده وجود دارد.
کد خبر: ۴۴۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی پرداخت زكات را شامل زکات مال و فطره دانست و گفت: زكات فطره در واقع زكات سلامتی بدن و شكرانه يك ماه روزه داري است که بر هر فردی که استطاعت مالی مناسب دارد واجب است. 
وی، با استناد به قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي به شماره 53815/222 كه در تاريخ 30/8/90 به تصويب رسيده و وظيفه جمع آوري زكات مال و فطره به عهده كميته امداد واگذارشده، بیان کرد: كميته امداد براي جمع آوري زكات فطره در خراسان رضوی 2 هزار و 600 صندوق و پایگاه خود را در سطح استان مستقر مي كند که از آمار فوق 600 صندوق در مشهد و مابقی در سطح شهرستانهاي استان مستقر مي شوند.
مسعودیان راد، ضمن درخواست از مردم برای اینکه زكوات و كفارات خود را با تحقیق اداء کنند تا به محرومان واقعی برسد، تصریح کرد: زکات و کفارات جمع آوری شده در سرفصل های تعیین شده از سوی شرع و با همانگی با بانک ملی در اسرع وقت و در روز عید یا حداکثر بعد از عیدسعید فطر به حساب سرپرستان خانواری که از قبل شناسایی شده اند، واریز می شود.
 مسعودیان راد، با بیان اینکه بیشترین میزان جذب زکات مربوط به مشهد مقدس است، تصریح کرد: میزان جذب زکات فطره و کفاره در سال گذشته در استان 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 3 برابر افزایش پیدا کند و به 6 میلیارد تومان برسد.
وی, از امکان واریز وجوه فطریه به صورت غیرحضوری خبر داد و عنوان کرد: شهروندان مي توانند از طریق سیستم بانکی به شماره حساب بانک ملی 0105224406000 و یا شماره کارت 6037991899511111 اقدام که در صورت واریزی به این روش برای فطریه عام با شناسه واریزی34478، برای فطریه سادات با شناسه واریزی34586، برای کفاره غیر عمد با شناسه واریزی 34370 و برای کفاره عمد با شناسه واریزی 34262  باید مدنظر داشته باشند وهم چنین برای پرداخت آنی با شماره گیری کد USSD # 051*8877* از طریق تلفن همراه خود نسبت به واریز وجوه فطريه اقدام کنند.
دبير شوراي زكات استان با اعلام اینکه علاوه بر اين نهاد، استانداری، فرمانداری، بهزیستی و نيروي انتظامي بر پايگاه هاي جمع آوري زكات فطره در روز عيد نظارت می کنند، یادآور شد: مبلغ فطریه بر اساس نظر دفتر وجوهات شرعی مشهد و دبیرخانه شورای زکات در خراسان رضوی برای قوت غالب گندم 4 هزار و 500 تومان و برای قوت غالب برنج 15 هزار تومان و کفاره غیرعمد برای هر روز 2 هزار تومان و کفاره غیر عمد برای هر روز 360 هزار تومان تعیین شده است.
دبیرشورای زکات با هشدار به مردم مومن ومتدین اظهار کرد: افرادی سودجو وفرصت طلب از طریق شبکه های مجازی و گروههای مختلف تلگرامی اقدام به ارائه شماره حساب برای جذب فطریه وکمک های مردمی علی الظاهر به نفع نیازمندان می کنند که به هیچ عنوان قابل تایید نبوده و امکان سودجویی وسوء استفاده وجود دارد.
شایسته ذکر است: در خراسان رضوی بیش از 128 هزار خانوار مشتمل بر جمعیت بیش از 216 هزار نفر از کمیته امداد خدمت دریافت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار