کد خبر: ۴۴۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 25 June 2017
تابناک گیلان / رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به حواشی روز قدس و توهین به رئیس‌جمهور واکنش نشان داد.

محمدرضا باهنر درخصوص حواشی راهپیمایی روز قدس گفت: توهین ممنوع است! چه توهین به رئیس جمهور محترم و منتخب ملت ایران در انتخاباتی بزرگ و حماسی (حواشی بسیار ناخوشایند گروهی اندک در راهپیمایی میلیونی روز قدس) و چه توهین به رأی ملت ایران در انتخاباتی آزاد و باشکوه (حوادث بعد از انتخابات سال ١٣٨٨).

او با بیان اینکه حقیقتا از هیچ فرد یا گروهی توقع نمی‌رود که در جامعه ایران اسلامی که باید منادی اخلاق و وحدت باشد، رفتار ناشایست و توهین آنهم در روزی که روز وحدت علیه غاصبان قدس شریف است، سر بزند، اظهار داشت: بدیهی است دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی باید با شناسایی افراد توهین‌کننده و برخورد قانونی با آنان، ضمن جلوگیری از تکرار چنین مسائلی، شیرینی حضور حماسی ملت ایران را در روز قدس که با زبان روزه ندای حق‌طلبی سر دادند، دوچندان نمایند.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: ملت عزیز ایران می‌دانند که افراد و گروه‌های سیاسی با یکدیگر رقابت می‌کنند اما در صحنه اجتماعی برای اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی وحدت دارند و توهین به هیچ یک از ارکان نظام را برنمی‌تابند.

درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی اهانت به روحانی، جهانگیری و مطهری

همچنین سخنگوی فراکسیون امید مجلس از درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به‌منظور بررسی ابعاد ماجرای اهانت به رییس‌جمهوری، معاون اول رییس‌جمهوری و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در روز جهانی قدس خبر داد.

بهرام پارسایی با اشاره به اهانت‌های صورت گرفته علیه رییس‌جمهوری، معاون اول رییس‌جمهوری و نایب رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باتوجه به اهانت‌های صورت گرفته، فراکسیون امید از رییس مجلس می‌خواهد که به‌منظور بررسی ابعاد ماجرای هتک حرمت به حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری و علی مطهری نایب رییس مجلس در راهپیمایی روز قدس کمیته‌ حقیقت‌یابی در مجلس تشکیل شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این درخواست در حال حاضر تهیه شده و قرار است، در اولین روز کاری مجلس که هفته آینده خواهد بود، این درخواست تقدیم به هیات رییسه مجلس شود.

قوه‌قضائیه برخورد قاطعانه کند

همچنین  نماینده رشت در مجلس گفت: عده‌ای با توهین به رئیس جمهور منتخب در روز قدس می‌خواهند کام دولت و ملت را تلخ کنند.

محمدصادق حسنی جوریابی درباره توهین جمعی به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس گفت: این بی احترامی‌ها  تنها به شخص رئیس‌جمهور نیست بلکه بی‌احترامی به مردم است. همان  مردمی که ساعت‌ها در صف‌های رای ایستادند و وظیفه خود را برابر کشور و نظام به بهترین شکل انجام دادند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال‌های گذشته هم عده‌ای معترض در این روز به خیابان‌ها آمدند و آن زمان می‌گفتند اعتراض و شعار در خیابان‌ها کار درستی نیست اما حالا خود شعار می‌دهند.  اگر قرار است برخورد شود با همه برخورد کنید.

این نماینده مجلس اذعان داشت: صهیونیسم جهانی منتظر بود که ببینند ایرانیان روز قدس چه شعارهایی سر می‌دهند و تمام تلاش خود را می‌کنند که نشان دهند بین دولت و مردم کشور اختلاف وجود دارد و اکنون متاسفانه ما با این شعارها در حال دامن زدن به این مسائل هستیم.

حسنی افزود: رییس‌جمهور با ٢٤ میلیون رای انتخاب شد و عده‌ای می‌خواهند این موفقیت را به کام دولت و ملت تلخ کنند و با این اعمال، ناخواسته در حال کمک به دشمنان ما هستند که نیاز است به‌واسطه این اشتباهاتشان عذرخواهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که قوه‌قضاییه در برخی مسائل با قدرت ورود می‌کند باید به این موضوع هم با قدرت و جدیت کامل ورود کند. همان‌گونه که اگر برای رئیس‌جمهور دیگری این اتفاق می‌افتاد سریع ورود می‌کردند و  عده‌ای را به جرم توهین به رئیس‌جمهور مورد مواخذه قرار می‌دادند.

عضو فراکسیون امید در پایان اظهار کرد: انتظار از قوه‌قضاییه این است که با عاملان این حرکت که وحدت و منافع ملی ما را نشانه گرفته‌اند برخورد قاطع داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار