کد خبر: ۴۴۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 25 June 2017
به گزارش «تابناک یزد» نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ظرفیت روحانیون متخصص در مشاوره‌های پیشگیری از طلاق استفاده شود، گفت: استکبار خواهان پیرشدن جمعیت ایران در سال‌های آینده است.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار جمعی از مدیران دادگستری استان یزد و دستگاه‌های تابعه آن با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه به ویژه شهید بهشتی، اظهار داشت: در تاریخ نظیر افرادی که سال‌ها در مسیر درست زندگی کرده‌اند ولی به دلیل برخی صفات نامناسب از جمله کبر و غرور و حسد یا ریاست‌طلبی‌ها، از مسیر خارج شده و به انحراف کشیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه افرادی هم عکس این افراد وجود دارند و با وجودی که سال‌ها خطا کرده‌اند، هدایت می‌شوند و به مسیر درست بر می‌گردند، ادامه داد: یکی از خصلت‌هایی که می‌تواند انسان را از بدی‌ها و انحراف‌ها نجات دهد گذشت است ولی در مقابل آن خصلتی که انسان را می‌تواند به نابودی بکشاند، خصلت کینه است.

امام جمعه یزد برخورد مناسب با مردم را یکی از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی دانست و عنوان کرد: در مراحل مختلف من به چشم خود دیدم که برخورد مناسب و محترمانه شهید بهشتی زمینه‌ای برای جذب هرچه بیشتر افراد به ویژه جوانان به انقلاب شد.

ناصری یزدی به ضرورت تلاش برای تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و افزود: لازم است که در زمینه ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان با جدیت و تلاش بیشتری حرکت کرد و زمینه‌ای را فراهم آورد که جوانان با حقوق و وظایف زندگی زناشویی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در مقابل هم باید در زمینه افزایش آمار ازدواج و زاد و ولد در جامعه اقدامات مناسبی انجام دهیم که ضریب ازدواج در استان یزد و ایران افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: الان دشمن این را فهمیده که باید به ایران مجال دهد و علاوه بر برنامه‌ریزی برای تبلیغات در زمینه کاهش آمار ازدواج و زاد ولد در ایران، زمینه‌ای را فراهم کنند که تا 20 یا 30 سال آینده ایران به یک کشور پیر تبدیل شده و آنها بتوانند هر اقدامی می‌خواهند انجام دهند.

امام جمعه یزد افزود: در این زمینه لازم است که توکل به خداوند را در جامعه افزایش دهیم چرا که در قرآن کریم بیان شده خداوند از فضل خودش افرادی فقیری که ازدواج می‌کنند را غنی می‌کند.

ناصری یزدی عنوان کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود، بحث مشاوره‌هایی است که در ارتباط با ازدواج یا پیشگیری از طلاق به جوانان ارائه می‌شود، این مشاوره‌ها باید با بهره‌گیری از روحانیون متخصصی انجام شوند که با علوم دینی آشنایی کامل دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: متاسفانه برخی از کارشناسان، مشاوران و روانشاسانی که به جوانان برای ازدواج مشاوره می‌دهند، از الگوهای غربی استفاده می‌کنند که هیچ همخوانی با آموزه‌های دینی ما ندارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار