مهرابی درباره اهداف این جشنواره گفت: تلاش می‌شود با کمک هنرمندان و با استفاده از ابزار هنر، گامی موثر در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف برداشته شود، ۲۰ اردیبهشت ماه نیز آخرین مهلت ارسال آثار علاقه مندان و هنرمندان بوده است.
کد خبر: ۴۴۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 25 June 2017
رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: با پایان زمان اعلام شده بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ اثر در بخش عکس از سراسر کشور دریافت شد که در این میان استان همدان به عنوان میزبان این بخش، در مقام دوم قرار دارد.

به گزارش ایکنا، محمد مهرابی رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف اظهار کرد: حدود۶۰ اثر برای چاپ در کتاب عکس پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» انتخاب و از صاحبان۱۰ اثر هم در مراسم اختتامیه تجلیل خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته نیز این جشنواره با موضوعی هم‌راستا با دوره پیشین و با هدف حمایت از هنرمندان مستعد کشور به ویژه عکاسان و گسترش فرهنگ وقف و معرفی و بررسی ثمرات گرانبهای آن در قالب هنر فاخر عکاسی فراخوان جشنواره ملی عکس به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره وقف چشمه همیشه جاری منتشر شد.

مهرابی درباره اهداف این جشنواره گفت: تلاش می‌شود با کمک هنرمندان و با استفاده از ابزار هنر، گامی موثر در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف برداشته شود، ۲۰ اردیبهشت ماه نیز آخرین مهلت ارسال آثار علاقه مندان و هنرمندان بوده است.

رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف گفت: با پایان زمان اعلام شده بیش از ۳هزار و ۲۰۰ اثر در بخش عکس از سراسر کشور دریافت شد که در این میان استان تهران بالاترین آمار ارسال آثار را داشته‌اند پس از آن، استان همدان به عنوان میزبان این بخش از جشنواره، در مقام دوم قرار دارد، استان‌های فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی نیز در رتبه‌های بعدی ارسال آثار قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: امیدواریم با تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی شاهد یکدلی و همبستگی هر چه بیشتر اهالی ایران زمین باشیم و اقوام مختلف در شهر‌های مختلف همواره در کنار هم در چنین رویداد‌های فرهنگی که با رویکرد خیرخواهانه و انسان دوستانه و به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ وقف برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مهرابی با اشاره به ترکیب هیات داوران این جشنواره ابراز کرد: یکی از اعضای هیات داوران سید مهدی مقیم نژاد دارای دکترای پژوهش هنر با گرایش عکاسی از دانشگاه هنر تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران با درجه استادیاری است. وی برنده چندین جایزه معتبر بین المللی و داخلی در زمینه عکاسی است

رئیس اداره ترویج فرهنگ وقف سازمان اوقاف تاکید کرد: همچنین سیف الله صمدیان داور چندین جشنواره معتبر داخلی و خارجی عضو دیگر هیات داوران است. وی رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران است، مسعود زنده روح کرمانی فارغ التحصیل رشته تولید با گرایش عکاسی دانشکده صدا و سیما دیگر عضو هیات داوران است،وی مسئولیت واحد عکاسی ستاد تبلیغات جنگ و واحد عکاسی سازمان صدا و سیما را بر عهده داشته است.

وی یادآور شد: سایر رشته‌های جشنواره نیز در مراحل پایانی خود قرار داشته و داوری آثار و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره به زودی اعلام خواهد شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار