رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: از گمرک همدان ۱۳ قلم کالا به وزن هفت هزار و ۳۷۶ تن و به ارزش ۱۱٫۸۱ میلیون دلار، ۴۷ قلم کالا از مبادی ورودی و خروجی کشور به وزن ۲۱ هزار و ۶۳۲ تن و به ارزش ۳۴٫۱ میلیون دلار و از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی نیز ۴ قلم کالا به ارزش ۰٫۵ میلیون دلار و به وزن صد و بیست و نه تن صادرشده است.
کد خبر: ۴۴۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 25 June 2017
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ارزش صادرات بخش کشاورزی استان همدان در دو ماهه نخست سال ۹۶ به میزان ۳۴.۶ میلیون دلار برآورد شد گفت: ۵۱ قلم کالای صادراتی معدل وزنی ۲۱ هزار و ۷۶۱ تن از استان صادر شده است.

به گزارش تسنی؛ منصور رضوانی جلال ضمن اشاره به گزارش صادرات محصولات کشاورزی از استان همدان اظهار داشت: صادرات استان تنها از گمرک همدان انجام نمی‌گیرد و مبادی که صادرات از آن انجام می‌شود علاوه بر گمرک، شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خارج از استان و صادرات از مبادی ورودی و خروجی کشور است.

وی با اشاره به اینکه سهم هدفگذاری صادرات مستقیم و غیرمستقیم از سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته 290 میلیون دلار بوده است بیان کرد: در مجموع کل صادرات انجام گرفته در مدت دوماهه نخست سال 96 از تمامی مبادی ورودی و خروجی استان شامل 51 قلم کالا بوده است.

رضوانی جلال عنوان کرد: وزن این میزان صادرات 21 هزار و 761 تن کالا به کشورهای ایتالیا، عراق، ترکیه، امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس، اوکراین، روسیه، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان و غیره بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: از گمرک همدان 13 قلم کالا به وزن هفت هزار و 376 تن و به ارزش 11.81 میلیون دلار، 47 قلم کالا از مبادی ورودی و خروجی کشور به وزن 21 هزار و 632 تن و به ارزش 34.1 میلیون دلار و از طریق شرکت های حمل و نقل بین المللی نیز 4 قلم کالا به ارزش نیم میلیون دلار و به وزن 129 تن صادر شده است.

رضوانی جلال تصریح کرد: ارزش صادرات محصولات بخش کشاورزی از گمرک استان بدون احتساب بخش صنایع کشاورزی به میزان 10 میلیون و 604 هزار دلار است ضمن اینکه ارزش کل صادرات محصولات بخش کشاورزی در دوماهه نخست سال 96 از محل گمرک استان و سایر گمرکات کشور 34.6 میلیون دلار است.

وی اعلام کرد: خشکبار با ارزش معادل 10 میلیون دلار رتبه نخست صادرات استان را از سایر گمرکات کشور به خود اختصاص داده است همچنین ارزش کل صادرات کشمش در دو ماهه نخست امسال 8.3 میلیون دلار بوده که 7.15 میلیون دلار آن از گمرک همدان انجام گرفته و در کل رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: لبنیات با ارزش کل صادرات 6.5 میلیون دلار بوده که 3.3 میلیون دلار آن از گمرک استان و مابقی از سایر گمرکات انجام گرفته و رتبه سوم را دارا است ضمن اینکه 75 درصد صادرات محصولات کشاورزی به کشمش، سیب زمینی و خشکبار تعلق دارد ضمن اینکه در دوماهه نخست امسال رشد چشمگیری در صادرات لبنیات داشتیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

رضوانی جلال تأکید کرد: در حال حاضر و با توجه به در نظر گرفتن شرایط منطقه اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و صادرکنندگان استان باید برای صادرات محصولات در بازار قطر برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار