سابقه شکار غیر مجاز وعدم اصلاح متهم و تکرار مجدد جرم باعث محکومیت متهم به منع از حمل سلاح بمدت 2 سال و الزام به نظافت پارک جنگلی یاسوج بمدت 4 ماه با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با رعایت اصول ایمنی و نظامات دولتی شد.
کد خبر: ۴۴۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 25 June 2017
جرم هایی از نوع قانون شکنی های مربوط به حوزه ی محیط زیست بنابر نوع جرم همواره از طرف تشکل های اجتماعی با انتقاداتی همراه بوده است . بارها شنیده ایم در برخی کشورها احکام جالبی صادر می شود که برخلاف احکام دیگر جرائم به نوعی تشویق مجرم به حفاظت از محیط زیست اقدام می کند.
هفته گذشته بود که خبری مبنی بر جریمه یک شکارچی قمری در استان کرمان به دایر کردن یک پیج اینستاگرامی در حمایت از محیط زیست توسط قاضی مخابره شد. این رویه صدور احکام جالب به یاسوج رسید و یک شکارچی کبگ با جریمه ای جالب روبه رو شد!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی اقدام قابل تحسین مرجع قضایی , یکی از متخلفین شکار کبک به پاکسازی 4 ماه پارک جنگلی یاسوج و منع حمل سلاح بمدت 2 سال محکوم شد
سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: متخلف دارای سابقه شکار غیر مجاز بود که مجددا" توسط مامورین محیط زیست شهرستان بویراحمد دستگیر که حین فرار از ماشین خود 3 قطعه کبک معمولی شکار شده را به بیرون برتاب میکند که در همین حین توسط مامورین دستگیر و اعمال قانون شد.
این مقام مسئول ضمن تشکر از دادرس شعبه 103 دادگاه کیفری 2 یاسوج برای صدور چنین احکامی افزود: بی شک صدور چنین احکامی نشان از توجه قابل تحسین قضات دادگاه نسبت به مسائل زیسنت محیطی استان می باشد.
وی افزود: سابقه شکار غیر مجاز وعدم اصلاح متهم و تکرار مجدد جرم باعث محکومیت متهم به منع از حمل سلاح بمدت 2 سال و الزام به نظافت پارک جنگلی یاسوج بمدت 4 ماه با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با رعایت اصول ایمنی و نظامات دولتی شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
بنظر بنده پرورش دو برابر کبک یاخرید از پرورشگاههای تولید کبک به میزان چند برابر وبانظارت محیط زیست ورها کردن در همان منطقه میتواند یکی از جرایم باشد هم پرندگان زیاد میشوند وهم این کار باعث عدم وقوع جرم میشود لطفا به اشتراک بگذارید تا قضات محترم درصورت صلاحدید حکم صادر کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار