تاکسی داران به شرایط کار خود، وضعیت قراردادها و افزایش حق کمیسیون معترض بودند در صورتی که مالکین آژانس های تاکسی بی سیم خواستار اجرای دقیق قانون بودند و البته در این بین نامشخص بودن مرجع رسیدگی کننده از نمونه های بارز ضعف مسئولین بود.
کد خبر: ۴۴۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 25 June 2017
قبل از ظهر امروز تجمعی اعتراضی از رانندگان تاکسی بیسیم های شهر یاسوج جلوی استانداری برگزار شد که در این تجمع ، پس از حضور تاکسیرانان و دیدار نماینده ی آن ها با معاون سیاسی استاندار ، مسئولین تاکسی بیسیم ها هم در محل حاضر و به برخی موارد مطرح شده پاسخ دادند. آنچه که طرفین این تجمع بیان کردند بدون هیچگونه دخل و تصرفی از طرف سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر می شود.
  افزایش بی رویه مبلغ کمیسیون
نصیرزاده به عنوان نماینده تاکسی داران معترض در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اهم موارد اعتراضی رانندگان را اینگونه بیان کرد:
1 مالکین آژانس ها رانندگان را به درب مراکز تاکسی بی سیم فراخوانده و از آن ها امضا و تعهد اجباری گرفته و آن ها را به پرداخت مبالغ کمیسیونی اضافی که رانندگان به آن معترض هستند وادار می کنند.
 
اعتراض تاکسی بیسم های یاسوج جلوی استانداری / نظرات طرفین ، توضیحات معاون سیاسی و مشهود بودن ضعف مسئولین+ تصاویر 
2 قرارداد رانندگان را هیچ اتحادیه، سازمان و یا ارگانی تنظیم ننموده است و هیچ نظارتی بر این قراردادها نشده است و از سوی مالکین آژانس ها رانندگان را به اجبار پای امضای این قراردادها می کشانند.
3 کمیسیون و عوارض رانندگان باید تابع قرارداد دو طرف باشد ضمن اینکه قرارداد یکطرفه مالکین آژانس ها به اتمام رسیده است و رانندگان قرارداد ندارند.
4 مسئولین هماهنگی لازم با سازمان حمل و نقل و بار و مسافرو اتحادیه ی صنف هتل داران، بنگاه ها ، فرمانداری ، استانداری و رانندگان و مالکین آژانس ها را به عمل آورند تا این مشکلات بین آن ها حل و فصل شود.
ما خواستار اجرای دقیق و صحیح قوانین هستیم
طرف دیگر این مناقشه مالکین آژانس های بی سیم هستند که رستمی به عنوان نماینده ی آن ها که خود به میان تاکسی داران آمده بود در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : باید در راستای اجرای صحیح قوانین با استناد به مستندات قانونی و با با استناد به مواد قانونی در خصوص حمل و نقل و جابجایی مسافر بصورت دقیق و کنترل شده اقدام و فعالیت در این زمینه داشته باشیم که در اجرای صحیح قوانین بهتر بود اول دستگاه های مرتبط در جهت اجرای قوانین با قاطعیت برخورد قانونی میکردند و حقوق طرفین را در نظر گرفته و زمانیکه کمیسیون طرف قرارداد تا مبلغ 180هزار تومان را به 100هزار تومان تقلیل دادند بدون هیچگونه نظر کارشناسانه ای و بدون هیچگونه تخصصی ، مضاف بر اینکه خلاف قوانین ، موارد فوق الذکر صورت پذیرفته است و این کار ضمن ایجاد توقع برای تعدادی از افرادی که برای آنان حقی ایجاد می نماید و حقی از دیگری ضایع می کند!
 
اعتراض تاکسی بیسم های یاسوج جلوی استانداری / نظرات طرفین ، توضیحات معاون سیاسی و مشهود بودن ضعف مسئولین+ تصاویر 
 
فتاح محمدی: یک رویه واحد در نظر گرفته شود
پس از تجمع تاکسی داران جلوی استانداری ، چند نفر به عنوان نمایندگاه آن ها به دفتر معاون سیاسی استاندار هدایت شدند تا موارد اعتراضی خود را بیان کنند که پس از رد و بدل شدن برخی موضوعات بین معاون سیاسی و نمایندگان تاکسی داران و تماس های فتاح محمدی با برخی مراجع مرتبط و هماهنگی های به عمل آمده ، نمایندگان معترضین به مراجع ذی ربط ارجاع داده شدند ضمن اینکه محمدی  خواستار ادامه کار به روال قبل تا پایان تعطیلات و ادامه پیگیری موضوع در هفته ی آینده شد و طرفین هم رضایت به این راهکار موقت دادند.
پس از پایان دیدار نماینده معترضین با معاون سیاسی ، فتاح محمدی به خبرنگار ما گفت : این موضوع باید در هفته ی آینده از طرف مسئولین ، مراجع قانونی و مرتبط و صلاحیت دار حل و فصل شود و حتما رویه ای واحد در این خصوص بین مالکین آژانس ها و تاکسی داران برقرار شود که این موضوع برای همیشه حل و فصل شود.
 
اعتراض تاکسی بیسم های یاسوج جلوی استانداری / نظرات طرفین ، توضیحات معاون سیاسی و مشهود بودن ضعف مسئولین+ تصاویر
 
 
یک مسکن اورژانسی اما ناکافی
از مجموع سخنان طرفین و مسئولین چنین بر می آید که شفافیت قانونی در این زمینه وجود ندارد ضمن اینکه برخی رانندگان تاکسی ها از برخی رفتارها و اقدامات هم سخن می گفتند که بنا بر هویت جرم داشتن این اقدامات و عدم اثبات ان ها درج آن ها در گزارش فعلی قانونی به نظر نمی رسد اما به مسئولین پیگیری کننده این پرونده توصیه می شود ، یک بار برای همیشه این موضوع را با همه ی جوانب آن به همراه شنیدن نکته نظرات طرفین حل و فصل نمایند چرا که تعداد رانندگان تاکسی آن قدر زیاد می باشد که بتواند به عنوان یک معظل اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل و اقدام موثر قرار گیرد و نکته ی مهمتر این است که تعداد زیادی خانواده از طریق این رانندگان که نان آور خانواده هستند روزی خود را به دست می آورند.
و در نهایت با رایزنی های صورت گرفته قرار شده طرفین به قبل از موارد اعتراضی برگشته و تا هفته ی آینده رانندگان به انجام سرویس بر طبق قانون قبلی بپردازند تا مشکل بررسی شود و به نظر می رسد این یک مسکن اورژانسی برای مشکل موجود است و مسئولین ذی ربط باید در سریعترین زمان ممکن این موضوع را فیصله دهند.
تصاویر تکمیلی
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
مسولین هیگاه به فکر قشر ضعیف جامعه نمونش همین رانندگان نیستن این بدبختا یه سال بیشتره اواره این پرونده هستن ولی دستهای پشت پرده همیشه ناکام گذاشتنشون
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
متاسفانه رانندگان توقع بیجا دارند و می خواهند مجانی کار کنند و بهای خدمات ارائه شده و حق کمیسیون صاحبان آژانس را ندهند و نماینده این رانندگان خود تخلف انضباطی دارد که بنده آن را مشاهده نموده ام و در ضمن قرارداد می تواند یک طرفه و یا دوطرفه باشد و مصوبه ۱۰۰ هزارتومانی مغایرت قانونی داشت و ابطال گردید و قانون صراحتا اعلام داشته تعیین نرخ کمیسیون تابع قرارداد طرفین هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
متاسفانه اصلا پول وپارتی اجازه ورود قانون به این پرونده رانمی دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
ببینید تو این چند روز بافشار اوردن به همین راننده دارن باز ازشون امضا میگیرن کدوم قانونی میخواد مقابل پول وایسه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
کجا توقع بیجا دارند؟ ؟؟؟ چه خدماتی براشون ایجاد کرده اند؟؟؟ هیچ خدماتی بهشون ندادند بعدش میخان سرماه چهل میلیون بیاد بحسابشون این کجاش انصافه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
راننده با پراید ۱۵ میلیونیش داره ماهی ۳ میلیون در میاره بعد میگه چه خدماتی ارائه می دهی پس چرا اگه خدمات بهتون نمی دهند نمی روید تاکسی تلفنی کار کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
یکی نیست بگه اقای .... ریس محترم ...... چقدر رشوه گرفتی که با اخرت خودت بازی کردی نه و اقعا .... و ....چقد بهت دادن تو خودت بچه پولداری وای به حال فقرایی که پست میگیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
کدوم تاکسی داری 3 میلیون رو کار میکنه
یکی بیادبگه بیشتر از 2 تومن کا ر کرده
بیشتر اوقات 1/5 میلیون هم نمیرسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار