رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران در جمع ائمه جماعات مساجد از فراهم کردن شرایط انتقال نمازگزاران به مصلی امام خمینی از طریق اتوبوس از بیش از 250 مسجد شاخص شهر تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۴۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 25 June 2017
حجت الاسلام صادق زاده در نشست فصلی(ماه رمضان) ائمه جماعات مساجد منطقه9 با بیان این که مدیریت شهری برای انتقال مردم از اقصی نقاط تهران بزرگ به مصلی از طریق مترو و اتوبوس ها، برنامه ریزی های لازم را صورت داده است، افزود: اعزام اتوبوس به مساجد شاخص شهر همچون سال های گذشته برای انتقال نمازگزاران از ساعات اولیه صبح روز عید مهیا می باشد.
 
 
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، مجموعه حمل و نقل شهری ، مترو و ... از ساعت 5 بامداد آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز و انتقال آنان به محل برگزاری نماز عید فطر خواهند بود.
 
 
رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، گفت: تمامی بخش های مختلف شهرداری تهران برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم نمازعید فطر در مصلی به امامت مقام معظم رهبری، مشغول فعالیت هستند تا شهروندان بتوانند در این مراسم بزرگ شرکت کنند.
 
 
وی با اعلام این که در سال گذشته بیش از 200 مسجد شاخص اعلام نیاز کردند، تصریح کرد: از بعضی مساجد دو الی سه اتوبوس، شهروندان را به مصلی تهران انتقال می دهند.
 
 
صادق زاده با بیان این که پیش بینی ما برای سال جاری این است که بالغ بر 250 مسجد شاخص شهر تهران برای انتقال نمازگزاران به مصلی اعلام نیاز کنند، گفت: برای انتقال نمازگزاران به مصلی اتوبوس هایی که مورد نیاز است تهیه و تدارک دیده شده است.
 
رئیس مرکز فعالیت های دینی با اشاره به این که برای کسانی که امکان حضور در مصلی را ندارند امکان برپایی نماز عید فطر در مساجد مهیا شده است، خاطر نشان کرد: این اقدام برای سهولت شهروندانی که امکان حضور در مصلی را ندارند صورت گرفته است.
 
 
حجت الاسلام صادق زاده با بیان این که معاونت خدمات شهری نیز برنامه هایی برای پذیرایی از نماز گزاران در مصلی فراهم کرده، تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیز در این مکان مستقر شده است.
 
 
این مسئول ادامه داد: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران نیز ایستگاه‌های فرهنگی در مصلی مستقر کرده و بسته های فرهنگی را در اختیار نمازگزاران می‌گذارد.
 
 
وی با اشاره به این که همه معاونت ها و بخش های شهرداری به دستور شهردار تهران در صحنه حاضر هستند تا شهروندان بتوانند نماز خود را هرچه باشکوهتر به امامت مقام معظم رهبری به جا آورند، افزود: جمع آوری فطریه ها به عهده کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است که با استقرار چادرها و صندوق ها به جمع آوری فطریه شهروندان می پردازند و هرساله نیز اطراف مصلی چادرها و صندوق هایی را مستقر می کنند تا شهروندان فطریه‌های خود را بپردازند.
 
 
رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به این که متاسفانه گروهی افراد ناشناخته از این فرصت برای دریافت فطریه شهروندان ممکن است سوءاستفاده کنند، گفت: شهروندان باید مراقب باشند که در مکان های مورد اطمینان فطریه های خود را پرداخت کنند و در واقع برخی از مراجع احتیاط واجب را برآن دیده اند که قبل از نماز عید فطر، افراد فطریه‌های خود را پرداخت کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده با اشاره به تأکید فراوانی که در متون دینی برای پرداخت فطریه برشمرده شده است، گفت: فطریه، زکاتی است که هر مسلمان برای خود و هرکس که نان خور او محسوب می شود، به مستحق می پردازد لذا آن را زکات بدن نیز نامیده اند . از طرفی زکات فطره باعث قبولی و تمامیت روزه نیز می شود چنانچه در روایتی از امام صادق(ع)نقل شده است که فرمود: "همانا دادن زکات فطره از جمله عوامل تمام کننده نماز می باشد چرا که هر کس روزه بگیرد ولی زکات فطره را عمدا ترک کند و ادا نکند مانند آن است که روزه‌ای نگرفته است همانگونه که هر گاه کسی نماز بگذارد ولی صلوات بر پیامبر(ص) نفرستد مانند آن است که نماز نگذاشته است..." (شیخ صدوق من لایحضره الفقیه).
 
لازم به ذکر است امسال،حداقل فطریه برای هر نفر براساس نظر مقام معظم رهبری، هفت هزار تومان معادل سه کیلوگرم گندم (براساس قوت غالب گندم) تعیین شده است و سایر مراجع ، اغلب مبلغ شش هزار تومان برمبنای قوت غالب گندم،پانزده هزار تومان براساس قوت غالب برنج خارجی و سی هزار تومان برنج ایرانی درنظر گرفته اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار