دادستان مرکز مازندران ، گفت: در سال 95، 166 هزار و 159 پرونده در دادسراهای استان تشکیل شد که 175 هزار و 79 پرونده مختومه اعلام شد و این میزان افزایش نیز به دلیل این است که تعدادی از پرونده‌های مختومه مربوط به سال 94 بوده است.
کد خبر: ۴۴۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 25 June 2017
 ایلنا،حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفری دادستان استان مازندران در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ، اظهار داشت: در سال 95، 166 هزار و 159 پرونده در دادسراهای استان تشکیل شد که 175 هزار و 79 پرونده مختومه اعلام شد و این میزان افزایش نیز به دلیل این است که تعدادی از پرونده‌های مختومه مربوط به سال 94 بوده است.
 
وی افزود: در سال 95 در حوزه اجرای احکام کیفری نیز 64 هزار و 447 پرونده وارده داشتیم و 65 هزار و 118 فقره پرونده‌ی مختومه که با افزایش 14 درصدی پرونده‌های مختومه نسبت به وارده روبرو بودیم.
 
 دادستان ساری  با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان مازندران  و تاکید بر امنیت عمومی ،گفت: در سال جاری ضمن اجرای طرح‌های سالم‌ سازی دریا، تدابیر خاصی نیز برای مقابله با کشف حجاب به عنوان ارتکاب عمل مجرمانه فعل حرام در انظار عمومی اندیشیده شده مانند اینکه وسایل نقلیه موتوری که در حین ارتکاب جرم از آن استفاده شده است، به پارکینگ منتقل می‌شود.
 
حجت الاسلام جعفری ، حوزه انفال را محوری ترین برنامه هه و فعالیت حوزه قضایی عنوان کردو افزود: نظارت بر ساخت و ساز، پیشگیری از تصرف های غیر قانونی، جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز ، شیلات، مطالبات معوق بانکها عناویت اقداماتی است که در حال انجام است و بصورت مستمر ادامه خواهد داشت.
 
وی از تشکیل بیش از هفت هزار و 500 پرونده در شورای حفظ حقوق بیت المال طی 10 سال گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت بیش از دو هزار و 397 هکتار اراضی ملی به ارزش یکهزار و 823 میلیون تومان به بیت المال بازگردانده شده است
 
حجت‌الاسلام‌ جعفری با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، ادامه داد: در سال 95 نزدیک به 120 واحد تولیدی مازندران که در آستانه تعطیلی قرار داشتند، در کمیته حمایت از قضایی از سرمایه‌ داران از تعطیلی قطعی آنان جلوگیری شد.
 
وی با اشاره به تخلفات مربوط به مراحل مختلف انتخابات اخیر گفت: 5 پرونده برای مدیران اجرایی که از امکانات دولتی برای تبلیغ له یا عله کاندیداها استفاده کردند و 2 پرونده نیز برای مسئولین برخی از ستادها تشکیل شده است.
 
دادستان مازندران افزود: 51 گزارش از تخلفات انتخاباتی هواداران داشتیم که برخی با قرار منع تعقیب به دلیل نداشتن ادله کافی پرونده آنها مختومه اعلام شد و در نهایت 12 مرود نیز جلب دادرسی صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار