محور جدید کازرون به شیراز که به دلیل اجرای عملیات ایمن سازی بسته شده بود از ششم تیرماه بازگشایی می شود.
کد خبر: ۴۴۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 25 June 2017
علیرضا امیری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کازرون با اشاره به اینکه این محور که روزانه پنج هزار وسیله نقلیه در آن تردد می کنند از مسیرهای اصلی جنوب کشور به سایر نقاط به شمار می آید، گفت: با توجه به سوانح و حوادثی که بر اثر ریزش سنگ از حاشیه کنار جاده در این مسیر به ویژه در ایام بارندگی رخ می داد و موجب بروز خسارت های مالی و جانی برای مسافرانی که در این محور تردد می کردند، در پی داشت این اداره تصمیم گرفت نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

امیری افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان ذی ربط در استان فارس و پلیس راه از 27 خردادماه با انتخاب مسیرهای جایگزین، محور جدید کازرون به شیراز برای اجرای عملیات ایمن سازی به طور کامل بسته و کار ایمن سازی به صورت شبانه روزی دنبال شد.

وی ادامه داد: اجرای این عملیات در 130متر طول و 27 متر عرض انجام شد و این کار با 80 هزار متر مکعب خاک برداری همراه بود.

امیری اظهار کرد: اعتباری که برای اجرای این عملیات باید هزینه می شد پنج میلیارد ریال بود اما با تلاش نیروهای این اداره این عملیات با 300 میلیون ریال در حال انجام است.

سرهنگ صمد رحمانی فرمانده پلیس راه محور شیراز به کازرون مستقر در قرارگاه دشت ارژن نیز تصریح کرد: محور جدید کازرون به شیراز قبل از اجرای عملیات ایمن سازی یکی از محور هایی بود که بر اثر ریزش و پرتاب سنگ از کوه برای مسافرانی که در این مسیر رفت و آمد داشتند خطر آفرین بود و حتی بر اثر سقوط سنگ و تراشه های آن از حاشیه جاده تلفات جانی نیز به همراه داشت.

رحمانی افزود: هم اینک عملیات ایمن سازی این محور در حال اتمام است و ششم تیرماه بازگشایی می شود.

گفتنی است محور تنگ ابوالحیات به عنوان مسیر جایگزین انتخاب شده است.

کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار