رئیس‌کل دادگستری استان مازندران اهانت و ضرب و جرح، بیشترین میزان جرائم در مازندران عنوان کرد.
کد خبر: ۴۴۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ 26 June 2017
خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی فرد در نشست خبری مشترک با دادستان عمومی مرکز استان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سالن کنفرانس دادگاه تجدیدنظر مازندران، اظهار کرد:  طی ۳ سال اخیر تعرض به منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صفر رسیده و تاکنون آمار، بهترین نرخ عملکرد را در طی سال های گذشته نشان می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: نقش دستگاه قضایی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران، کمیته و شورای متفاوت بوده و دستگاه قضایی در این بخش عملکرد خوبی داشته است در حالی که آمار مدیران اجرایی مازندران در حوزه اجرایی در حد مطلوب نبود و  شرایط این استان برای سرمایه‌گذاری نگران‌کننده است.
 
رئیس‌کل دادگستری استان مازندران افزود: درصد میزان تخلف و جرائم در مازندران مانند سایر استان‌های کشور فراوان بود و این با روحیه فرهنگی مازندران سازگار نیست.
 
تقوی فرد با اشاره به اینکه اهانت و ضرب و جرح، بیشترین میزان جرائم در مازندران به شمار می رود، تصریح کرد: طلاق توافقی نیز از جمله مواردی است که در لیست ۲۰ جرائم اول مازندران قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۵ هزار پرونده در حوزه طلاق در مازندران وجود داشت، افزود: بیشترین درخواست طلاق از سوی بانوان صورت می‌گیرد.
 
رئیس‌کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در اوایل انقلاب و پس ‌از آن درصد زندانیان بی‌سواد بودند، این در حالی‌ است که همچنان پس از گذشت ۳۰ سال از انقلاب درصد زندانیان بی‌سواد با افزایش روبه رو می‌شود.
 
تقوی فرد افزود: میزان افراد درس نخوانده نشان می دهد که بی‌سوادی عامل جرائم و آسیب‌ها است بنابراین باید این امر ریشه‌کن شود و نقش دادگستری در این ‌موارد نظارتی بوده است.
 
وی گفت: کارگاه های تولیدی و صنعتی مازندران با توجه تاکیدهای رهبری در طی چند سال گذشته بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید نداشته اند.
 
 
تقوی فرد، درباره آمار بازگشت دوباره محکومان به زندان اظهار کرد: بیش از ۱۵ درصد از زندانیانی که پس از آزادی مشغول به کار نشدند مرتکب جرم شده و به زندان برگشتند اما آمار این بخش برای زندانیانی که مشغول به کار می‌شوند کمتر از نیم درصد است.
 
رئیس‌کل دادگستری استان مازندران، درباره تعداد زندانیان زن این استان نیز گفت: شمار زندانیان زن در مازندران ۲۵۴ نفر است و قوه قضائیه نگاهی حمایتی به آنها دارد.
 
تقوی فرد، درباره تخلف‌های انتخابات و وضعیت رسیدگی به این پرونده‌ها، اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در انتخابات و تخلفات صورت گرفته، تناسب بین تخلف و شمار شرکت‌کنندگان در انتخابات در صحت آن در تمام استان خدشه‌ای وارد نکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار