دولت تایلند با پیش بینی تلاش 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا برای فروش سلاح به 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر این کشور در سفر ماه آینده به واشنگتن، خواستار برنامه ریزی در این مورد شد.
کد خبر: ۴۴۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 27 June 2017
به گزارش تابناک : تارنمای روزنامه های 'بانکوک پست' و 'نیشن' روز سه شنبه اعلام کردند به نیروهای مسلح تایلند دستور داده شده است برنامه های تدارکاتی خود را در این ماه به عنوان بخشی از فعالیت های مقدماتی پیش از سفر برنامه ریزی شده 'پرایوت چان اوچا' در اواخر ماه آینده به واشنگتن انجام دهند.
مقامات دولتی تایلند به طور گسترده ای پیش بینی کرده اند 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا ممکن است افزایش فروش سخت افزارهای نظامی به بانکوک را پیشنهاد کند، در حالی که تایلند طی سال های اخیر به ویژه پس از کودتای سه سال پیش به شدت در این بخش به چین متکی شد. 
'پراویت وونگسووان' معاون نخست وزیر و وزیر دفاع تایلند روز دوشنبه به فرماندهان نظامی دستور داد اطلاعات کافی را قبل از عزیمت نخست وزیر این کشور به کاخ سفید در اختیار قرار دهند.
'کونگچیپ تانتراوانیچ' سخنگوی وزارت دفاع تایلند نیز گفت: یکی از مسائلی که 'پرایوت' در مورد آن با ترامپ مذاکره می کند سخت افزارهای نظامی است که آمریکا در طول دهه های گذشته به تایلند ارائه کرده است و انتظار دریافت آن در آینده وجود دارد.
وی در پاسخ به سئوالی که آیا منظور از تهیه لیست و گزارش، فروش های جدید واشنگتن به بانکوک نیست، گفت: این یک روش کلی است که لیست از آنچه تایلند در استراتژی خود نیازمند است به نخست وزیر ارائه می شود تا تصویر جامعی ارائه شود.
وی با اشاره به تجهیزات آمریکایی مانند بالگردهایی که در نیروهای مسلح تایلند استفاده می شود، گفت: مذاکرات ممکن است در مورد تجهیز، مهمات و قطعات یدکی این تسلیحات و سلاح ها باشد.
'کونگچیپ تانتراوانیچ' گفت که وزارت امنیت پیش نویس یک طرح استراتژیک دفاع ملی از سال 2017 تا 2036 را تهیه و بررسی کرده است که هدف آن آماده سازی نظامی و ایفای نقش در تقویت امنیت منطقه است. 
این در حالی است که فرمانده ارتش تایلند خرداد ماه جاری اعلام کرد، این کشور قصد دارد 34 نفربر زرهی از چین به ارزش 68 میلیون دلار خریداری کند.
وی تاکید کرده بود: انتخاب چین به منظور خرید این تسلیحات درنتیجه روابط نزدیک‌ تر میان دو کشور نبوده و تنها به سبب به صرفه‌تر بودن انجام می‌شود. مهمترین فاکتور برای ما تناسب با نیازهای تایلند و قیمت بوده است.
تایلند ماه آوریل نیز با خرید نخستین زیردریایی از مجموع سه زیردریایی چینی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار موافقت کرد.
نیروهای مسلح تایلند در جنوب شرق آسیا، بیستمین جایگاه ارتش های قوی از میان ارتش های 126 کشور دنیا در سال 2016 را به خود اختصاص داد.
تایلند با بیش از 513 هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از 63 میلیون نفر جمعیت، دارای 551 هواپیما، 76 هواپیمای جنگنده ، 722 تانک، 13 سامانه موشکی مجهز به پرتاب های همزمان چندگانه ، 31 کشتی دفاع ساحلی و هفت کشتی مین روب دریایی است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار