آیت الله حایری شیرازی:
آيت الله حائري شيرازي در مراسم اختتاميه جشنواره قرآني «بشارت نور» در مشهد مقدس آموزش قرآن و تدبر در آن را رسيدن به همه علوم و آگاهي ها عنوان كرد.
کد خبر: ۴۴۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 27 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، حضرت آيت الله محي الدين حائري شيرازي در مراسم اختتاميه جشنواره قرآني «بشارت نور» كه در مشهد مقدس برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: عصر ما عصر آگاهی، دوری از تعصبات جاهلیت، اعتراف به واقعیت‌ها، ظاهر شدن گوهر حقیقی، کنار گذاشته شدن انسان‌های مدعی است و در این عصرحقیقت قرآن آشکار می شود.
وی با بیان اینکه هیچ چیز عوض نمی‌شود و تنها انسان از خواب غفلت بیدار می‌شود، ابراز کرد: تورات و انجیل از جامعه حذف شد و در کنیسه و کلیساها قرار گرفتند، این امر از تاثيرات علم بود، عصر ما عصری است که این علوم انسانی و بشري به آخر خط می‌رسد و علوم الهی درخشش پیدا می‌کند.
آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه افزود: دانشمندان مسیحیت و یهودیت را حذف کردند، همین افراد زمامداری را از علوم رایج قرآنی فرا می‌گیرند و به دین حقیقی و زنده، یعنی قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌سپارند، قرآن در عصر ما کشف می‌شود که چه گوهری است.
امام جمعه اسبق شیراز با اشاره به اینکه تورات و انجیل مخالف کروی بودن زمین بودند، ابراز کرد: قرآن کریم در سوره شمس به زیبایی بیان می‌کند که مسئله، مسئله آمد و رفت خورشید در شب و روز نیست، بلکه مسئله آشکار شدن خورشید در روز و پنهان شدن در شب است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه چیز اسلام علمی است، تشریح کرد: قرآن مطلب غیر علمی ندارد، هرچه را که قرآن رد می‌کند، علم تصدیقش می‌کند و می‌دانیم که ربا حرام است و به طور حتم در آینده دانشمندان دلایلی علمی در خصوص حرام بودن ربا می‌آورند و از اینکه اسلام با ربا مخالف بود، تقدیر و تشکر خواهند کرد.
وی اضافه کرد: دانشمندان روزی می‌آیند و می‌گویند زندان برای دزد مکان اصلاح کننده‌ای نیست بلکه زندان دانشگاه آموزش دزدی، محل فاسد شدن افراد و فروپاشی خانواده‌ها است، در نتیجه مجازات زندان نامعقول‌ترین مجازات است.
آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه امام زمان(عج) می‌آید و با استقبال عمومی مردم روبه‌رو خواهد شد، اظهار کرد: زمین با اشتیاق مکانی برای سکونت او فراهم می‌کند و جهانیان با استقبال با ایشان روبه‌رو می‌شوند.
امام جمعه اسبق شیراز مسئولان جلسات قرآنی را مورد خطاب قرار داد و تشریح کرد: کسانی که در امور قرآنی برای نوجوانان در ماه مبارک رمضان فعالیت کردند و جوانان را از جلسه قرآنی با این کتاب آسمانی آشنا کردند، کار بسیار حائز اهمیتی انجام دادند، اما بدانید این قرآن‌آموزان از پیش شما خواهند رفت. 
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این قرآن‌آموزان برای کشف حقایق وارد عرصه تفکر می‌شوند، این همه شهید نشانه آگاهی و رشد انسان‌ها است، علاوه بر این نقشه های برون مرزی که زمینه بدنامی اسلام را ایجاد می‌کنند، بستر ظهور امام زمان(عج) را مهیا می‌کنند.
وی تصریح کرد: حزب‌الله لبنان و استقامت کنندگان کشور ما مشخص می‌کنند که تربیت شدگان امامان ما از چه قماشی هستند، مسیحی‌ها با دیدن اخلاق و ادب حزب‌الله به یکدیگر سلام می‌کنند و در مقابل آثار تلخ میوه داعش را می‌بینند و این گروه را لعنت می‌کنند.
اين استاد حوزه علميه با تاكيد بر اينكه جوانان به همين زودي ما را پشت سر گذاشته و به دنبال كشف حقايق قرآني وارد عرصه تفكر و تدبر مي شوند، اظهار داشت: اين همه شهدا كه در عصر ما به دست آمده نشانه آگاهي و رشد انسان هاست و در واقع گروهي هم كه بمب به خود مي بندند و ضمير بدنامي اسلام و علماي اسلام و اصل برنامه اسلام را فراهم مي كنند آن ها هم به يك قسم، بستر براي آمدن امام زمان(عج) ايجاد مي كنند چرا كه مي گويد مخالفان امام زمان(عج) اينقدر بي منطق و خونخوار هستند و اگر اين كشتارها نباشد اهل عالم متوجه نمي شوند كه تكفيري ها كه از عصر معاويه به وجود آمدند تا چه حد بي بصيرت و كوردل هستند.
آیت الله حائری شیرازی با اشاره به جريان تكفيري و داعش، گفت: معاويه همه مردم را مجبور به لعن بر علي بن ابي طالب كرده بود و اين شروع راه تكفيري ها بود و ميوه اين درخت در عصر ما چيده شد و مردم مي چشند وجود داعش و تكفيري ها را.
وي اضافه كرد: از طرفي راه اهل بيت(ع) و عاشورا هم در عصر ما ميوه اش به ثمر مي رسد، دو درخت از هزار سال قبل نشانده شدند و عصر توليد انبوه ميوه هايشان عصر ماست، تكفيري ها و عاشقان خدا.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دين فقط در فضاي بدون اجبار و اكراه به دست مي آيد، خاطرنشان كرد: امام زمان(عج) هم براي براندازي همين اكراه و اجبار قيام مي كنند و قيام ايشان هم براي براندازي اجبار و آزادسازي انسان هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار