معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران با تشریح شیوه نامه، معاملات در هریک از تابلوهای بازار پایه براساس «دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه فرابورس ایران» اعلام کرد: شرکت‌هایی که طبق دستورالعمل بازار پایه (مصوب 20 مهرماه 92) درج شده‌اند، اکنون درتابلو «پایه ب» قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۴۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 28 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  سایت اخبار پدیده، سیدمهدی علم‌الهدی گفت: شیوه انجام معاملات در هریک از تابلوهای بازار پایه براساس «دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه فرابورس ایران» و اصلاحات بعدی آن انجام می شود اما در این زمینه یک استثنا وجود دارد به این معنی که شرکت‌هایی که طبق دستورالعمل بازار پایه (مصوب 20 مهرماه 92) یعنی پیش از تاریخ تصویب اصلاحات این دستورالعمل در بازار پایه عادی درج شده‌اند، اکنون درتابلو «پایه ب» قرار می‌گیرند.
وی از تقسیم‌بندی جدید بازار پایه توافقی یاد کرد و افزود: اخیرا بازار پایه توافقی به سه بازار «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شده است و به این ترتیب،‌ تشکل‌های خود انتظام و نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس از جمله بورس ‌ها و شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تابلو پایه «الف» منتقل می‌ شوند. 
معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران گفت: شرکت ‌هایی که در سال منتهی به دوره رسیدگی، از ضریب نقدشوندگی بالای 10 درصد برخوردار باشند و همزمان در دوره مالی مورد رسیدگی، مفاد «دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت ‌های ثبت شده نزد سازمان» را نیز، به تشخیص کمیته درج، رعایت کرده باشند، در تابلو «پایه ب» طبقه‌ بندی می ‌شوند. 
وی افزود: در صورتی که حسابرس درخصوص صورت ‌های مالی شرکت اظهار نظر نکرده یا اظهارنظر مردود داده باشد، آن شرکت در تابلو «پایه ج» قرار می گیرد و شرکت ‌هایی که در دوره مالی مورد رسیدگی بیش از دو بار اطلاعات مورد نظر در دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت ‌های ثبت ‌شده را به سازمان ارایه نکرده باشند و یا بیش از 100 روز تقویمی در ارایه و افشای اطلاعات خود براساس زمان‌ بندی مد نظر در این دستورالعمل تاخیر داشته‌ باشند، در تابلو «پایه ج» درج می ‌شوند.
به گفته وی، مقرر شده است، شرکت‌هایی که شرایط درج در تابلوهای پایه «الف» و پایه «ب» را نداشته باشند در تابلو پایه «ج» قرار گیرند.
علم ‌الهدی، نحوه انجام معاملات در تابلو پایه «ب» را مشابه با ساز و کار معاملات در بازار پایه عادی فعلی دانست و ادامه داد: معاملات این بازار به صورت عادی و با انجام دو مرحله حراج ناپیوسته با دامنه نوسان روزانه قیمت به میزان 10 درصد انجام می ‌شود و معاملات در فواصل بین دو حراج به صورت حراج پیوسته در دامنه نوسان قیمت به میزان 10 درصد است. 
گفتنی است معامله سهام شرکت پدیده از ابتدای تیرماه امسال به بازار پایه توافقی راه یافته است و سهامداران می توانند در روزهای پنج شنبه، برای عرضه سهام خود در بازار توافقی، از طریق اتاق مبادلات سهام پدیده (سامانهOTC) اقدامات لازم را انجام دهند. بدیهی است که به زودی سهام پدیده نیز همچون مابقی شرکت هایی که به بازار پایه وارد شده اند، در تابلو"ب" بازار بورس قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار