بسته خبری «تابناک ایلام»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: روحانی تاکنون با هیچ فردی برای تصدی مسئولیت صحبت نکرده است/میثم مطیعی را احضار نکنید/ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۴۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 29 June 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
عیسی سحرخیز به شش ماه حبس محکوم شد

سید محمود علیزاده طباطبایی از برگزاری دادگاه عیسی سحرخیز در هفته گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: آقای سحرخیز در جلسه هفته گذشته به جرم توهین به رئیس قوه قضائیه به شش ماه حبس محکوم شد. او ادامه داد: ما معتقد بودیم که اتهام ایشان مصداقی از جرم سیاسی است و دادگاه باید با حضور هیأت منصفه برگزار شود در حالی که دادگاه اعتقاد داشت که جرم سیاسی بودن ایشان باید احراز شود. در واقع دادگاه معتقد بود که انتقاد ایشان از رئیس قوه قضائیه حالت شخصی داشته است. وکیل عیسی سحرخیز یادآور شد: ما در مدت قانونی نسبت به این حکم اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر خواهیم داد. علیزاده همچنین با تکذیب خبر به مرخصی آمدن محمدعلی طاهری اعلام کرد: به ما اطلاع داده‌اند که در یکی دو هفته آینده جلسه دادگاه آقای طاهر برگزار خواهد شد و از ما برای حضور در آن دعوت کرده‌اند.

میثم مطیعی را احضار نکنید

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران از دستگاه قضایی درخواست کرد که میثم مطیعی را احضار نکند، بلکه به ستاد نمازجمعه تذکر دهند. علی‌شکوری‌راد در واکنش به توهین‌های اخیر صورت گرفته به رئیس‌جمهور در توئیتر خود نوشت: درخواست ازدستگاه قضایی؛ حامد طالبی را آزاد  و با همدستانش به صورت علنی و قانونی محاکمه کنید. میثم مطیعی را احضار نکنید. به ستاد نماز جمعه تذکر بدهید.

روحانى نخستین نفرى بود که در مجلس اول علیه بنى‌صدر سخن گفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به جنجال رسانه‌ای در راستای مقایسه روحانی با بنی‌صدر واکنش نشان داد.مصطفی کواکبیان در واکنش به جنجال رسانه‌ای اخیر اصولگرایان در مقایسه رئیس‌جمهور فعلی و رئیس‌جمهور سال‌های نخست انقلاب اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «پروژه بنى‌صدرى کردن رییس‌جمهور راه به جایى نخواهد برد، وحدت‌شکنان خودشان را در مقابل مردم قرار ندهند.» نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین در اظهارنظری دیگر توئیت کرد: «روحانى اولین نفرى بود که در مجلس اول علیه بنى صدر سخن گفت.»

عرضه غیرقانونی «کلاه قرمزی ۹۶» در شبکه نمایش خانگی متوقف شد
 
طی روزهای اخیر خبری مبنی بر توزیع مجموعه «کلاه قرمزی 96» در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از آن بود که توافق میان سازمان صداوسیما و سازندگان این مجموعه به نتیجه نرسیده و سرانجام کلاه قرمزی سر از شبکه نمایش خانگی درآورده است. بنا بر این گزارش، این ادعا از سوی تولیدگنندگان این مجموعه محبوب در حالی منتشر شده که رایت کلی مجموعه «کلاه قرمزی» متعلق به سازمان صداوسیماست و با توجه به این نکته انعقاد قرارداد با شبکه نمایش خانگی ممکن نیست و هیچ گونه توافق معتبر سازمانی با سازندگان صورت نگرفته است. همچنین تولیدگنندگان مجموعه «کلاه قرمزی» در حالی برای کشاندن این عروسک به شبکه نمایش خانگی تلاش می‌کنند که سازمان صداوسیما سعی کرده بود شرایط حضور این عروسک‌ها را در تلویزیون فراهم کند و در نوروز 96 نیز حاضر به پرداخت دستمزدی 50 درصد بالاتر از قبل شده بود که مورد موافقت سازندگان قرار نگرفت. به گزارش فارس، حتی شنیده شده در آستانه ماه مبارک رمضان نیز مذاکراتی برای پخش «کلاه قرمزی 96» صورت گرفت که باز هم توافقی حاصل نشد و در نهایت منجر شد تا سازندگان تصمیم بگیرند عروسک‌های محبوب را از خانه اصلی‌شان یعنی تلویزیون به شبکه نمایش خانگی ببرند که در گام‌های نخست اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوی این ماجرا را گرفت و در نهایت کلاه قرمزی، فامیل دور، پسرعمه‌زا و ... در خانه خود ماندنی شدند.

مداحان را به جای نقادان نشانده‌اند

حسام‌الدین آشنا در کانال تلگرامی خود نوشت: مداحی و نقادی فعالیت‌هایی پسندیده ولی مستقل از یکدیگرند. مشکل از آنجا آغاز شد که جایگاه‌ها جابه‌جا شد؛ مداحان را به جای نقادان نشاندند و نقادان را رخصت به کفایت ندادند. تشبیه منتقدان شعر در مشت میلی به شاعران دار بر دوش شیعی که همزمان ائمه مظلوم ـ سلام الله علیهم اجمعین ـ را مدح و سلاطین جور عباسی را قدح می‌کرده‌اند هم فاقد وجه شبه است چراکه اینان در زمان حاکمیت فقیهان عادل مبسوط‌ الید زندگی می‌کنند و آنان در زمان مظلومیت معصومان و قلت یاران. روشن است برای اهل درایت که «مدح بخشی از نظام و قدح بخشی دیگر» آن‌چنان که امروز بدان مبادرت می‌شود، بر سبیل صواب نیست چراکه مداحان قصّاص، بر طبل دوقطبی‌سازی‌هایی می‌کوبند که در دیدگاه ستون خیمه این نظام، خطایی راهبردی است.دوستان نمی‌توانند هم از مزیت مداحی رسمی و هم از منزلت نقادی مردمی برخوردار باشند.

جمع‌آوری زباله در یکی از بوستان‌های تهران توسط هدیه تهرانی
 
هدیه تهرانی (بازیگر سینما) در ایسنتاگرام خود تصاویری از جمع‌آوری زباله و کمک به رفتگران منتشر کرده است. هدیه تهرانی که برای انجام ورزش صبحگاهی به یکی بوستان‌های تهران رفته بود، بعد از انجام ورزش به جمع‌آوری زباله‌ها در سطح بوستان پرداخت.
 
توضیح رفیقدوست درباره شایعه خانه عفاف در کرج/ جمع‌آوری زباله توسط بازیگر زن مشهور/زمان انتخاب کاندیداهای اولیه جانشینی قالیباف/ واکنش سعید حدادیان به حواشی نماز عید فطر
 
واکنش سعید حدادیان به حواشی نماز عید سعید فطر

سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) با صدور پیامی، به حواشی پیش آمده درباره اشعار میثم مطیعی در نماز عید سعید فطر، واکنش نشان داد. متن این پیام به شرح ذیل است: جریان ستایشگری اهل بیت عصمت و طهارت (صلوات الله علیهم اجمعین)، موید به شعار شورانگیز "هیهات من الذله" است. از این روی، تا قیام قیامت با جریان‌های نفاق و نیرنگ، تزویر و تکاثر در مبارزه خواهد بود.وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ

جاي خالي روحاني در جلسه امروز هيأت دولت
 
جلسه هيأت دولت صبح امروز بدون حضور حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور برگزار شد. طبق روال،‌ جلسات هيأت دولت روزهاي يکشنبه و جهارشنبه تشکيل مي‌شود.رياست جلسه امروز هيأت دولت، در غياب حسن روحاني، به عهده اسحاق جهانگيري معاون اول بود.

توضیح رفیقدوست درباره شایعه خانه عفاف در کرج
 
محسن رفیقدوست در گفت وگو با روزنامه سیاست روز درباره حاشيه‌هاي شایعه خانه عفاف کرج که زيرمجموعه بنياد نور بود گفت: آن مرکز زيرمجموعه بنياد نور نبود. ما الان هم مؤسسه‌اي داريم به نام بنياد حمايت و هدايت اسلامي که اتفاقا در پرديس هم ساختمان بزرگي ساخته‌ايم که انشاءالله براي نگهداري و اصلاح دختران ناهنجار امسال به بهره‌برداري مي‌رسد. يک موقعي شعبه‌اي را در کرج ايجاد کرديم که بعد از مدتي تعطيل شد. عده‌اي در کرج يک مؤسسه‌اي ديگر را درست کردند. ماجرا از اين قرار بود که يک دختري را خاله‌اش تحويل آن مرکز مي‌دهد. آن مرکز بدي نبود و البته هيچ ارتباطي با بنياد نور ما نداشته است. پدر دختر از خارج آمده و مي‌رود آنجا دخترش را ببيند، مي‌گويند خانمي با اين مشخصات او را آورده است او هم با آشنايي که در قوه‌قضائيه داشته آن جنجال را به پا مي‌کند. اين امر هيچ ارتباطي به ما نداشت. افراد اين مؤسسه هم بازداشت شدند و بعد تبرئه شدند. ما الان در زاهدان شعبه داريم. دختراني که پدر يا مادر يا هر دوي آنها اعدام شده‌اند را نگهداري مي‌کنيم و قاليبافي ياد مي‌دهيم تا تشکيل زندگي بدهند.
 
توئيت روحاني درباره شهيد بهشتي
 
حجت الاسلام روحاني در جديدترين توئيت خود نوشت: بهشتي انواع ناسزاگويي و ظلم‌هاي به خود را تحمل مي‌کرد ولي در برابر ظلم به مردم با قدرت مي‌ايستاد.
 
زمان انتخاب کاندیداهای اولیه شهرداری تهران

افشین حبیب‌زاده عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و منتخب شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل 8 جلسه توسط منتخبان شورای شهر، گفت: کمیسیون‌های موقت شورا تشکیل شده و در زمان آغاز به کار شورای شهر، کمیسیون‌های اصلی را مشخص خواهیم کرد.وی اظهار داشت: گزارشی را از وضعیت موجود شهر در دست تهیه داریم و هر کمیسیون موضوع مربوط به خود را بررسی می‌کند تا گزارش کامل شود.حبیب‌زاده در ارتباط با بحث انتخاب شهردار تهران خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی برای کسانی که قرار است کاندیدای شهرداری شوند تدوین شد. علاوه بر این فرآیندی را به تصویب رساندیم که براساس آن فرآیند کار را پیش می‌بریم. اولین لیست کاندیداهای شهرداری که براساس آئین‌نامه اعضای شورای منتخب پیشنهاد خواهند داد، تا روز چهاردهم مشخص می‌شود.منتخب شورای شهر تهران افزود: هر عضو سه نفر را پیشنهاد می‌دهد و  هر کاندیدایی که 5 رأی داشته باشد در فهرست قرار می‌گیرد. در واقع هر شخصی که پیشنهاد می‌شود باید حداقل 5 رای اعضای شورای را داشته باشد تا در فهرست بماند. منتخبان شورا نیز بر اساس ماده واحده‌ای که به تصویب رساندیم کاندیدای شهرداری نمی‌شوند و در شورا می‌مانند.

تجمع کارکنان شرکتی مخابرات مشهد برای هفتمین روز

کارکنان شرکتی مخابرات در هفتمین روز از اعتراض صنفی خود مقابل اداره کار مشهد تجمع کردند. تجمع‌کنندگان از ساعات آغازین صبح امروز (چهارشنبه، هفت تیر) مقابل اداره کار رفته‌اند و خواستار آنند که اداره کار به روابط میان کارگر و کارفرما در مخابرات نظارت داشته باشد و مخابرات را وادار به اجرای قانون کند.این کارکنان، که کارگران پیمانکاری شبکه کابل هوایی مخابرات مشهدند، از هفته گذشته در اعتراض به اجرایی نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در مخابرات و با  طرح خواسته عقد قرارداد مستقیم دست به تجمع صنفی زده‌اند. یکی از حاضران در این تجمع می‌گوید: در طول اعتراضات هفته گذشته هیچ از مسئولان مخابرات خراسان حاضر نشدند در جمع ما حاضر شوند و یا پاسخگوی مطالبات ما باشند.قراردادهای کوتاه‌مدت و به کارگیری کارگران به صورت پیمانی از بزرگترین مشکلات جامعه کارگری ایران است که باعث تضییع حقوق کارگران درباره دریافت دستمزد و حق بیمه و شکایت از کارفرما می‌شود.

روحانی تاکنون با هیچ فردی برای تصدی مسئولیت صحبت نکرده است
 
محمود واعظی در رابطه با آخرین رایزنی‌ها و اقدامات در رابطه با ترکیب دولت دوازدهم گفت: هنوز آقای رئیس جمهور با کسی در رابطه با دولت دوازدهم صحبت نکرده و در حال مطالعه هستند. او در این رابطه گفت: آقای رئیس جمهور در حال بررسی نقاط ضعف و قوت وزرای فعلی هستند و نیروهای جدیدی که می‌توانند با ایشان همکاری کنند را گردآوری می‌کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آقای رئیس جمهور تاکنون هیچ تصمیمی درخصوص ترکیب دولت دوازدهم نگرفته است. واعظی با رد شایعه پذیرش مسئولیت ریاست دفتر رئیس جمهور در دولت دوازدهم از سوی خود گفت: همه فهرست‌ها و صحبت‌هایی که درباره ترکیب دولت آتی بیان می‌شود، گمانه‌زنی است. آقای رئیس جمهور تاکنون با هیچ فردی برای تصدی مسئولیتی صحبت نکرده است.
 
هشدار شدید شمخانی به آمریکا درباره ماجراجویی در سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا علیه سوریه که به بهانه قصد دمشق برای استفاده از سلاح شیمیایی مطرح شده است اظهار داشت: طرح مجدد ادعاهای واهی علیه سوریه تداوم سناریوی امریکا برای سرپوش گذاردن بر شکست های مستمر جبهه تروریسم و مقابله با پیشروی های تعیین کننده ارتش سوریه است. در صورتی که دولت آمریکا در طرح ادعاهای خود صداقت دارد باید اطلاعات مربوطه را در اختیار بازرسان سازمان منع سلاحهای شیمیایی قرار دهد تا با همکاری دولت سوریه مورد راستی آزمایی بی طرفانه قرار بگیرد. ورود سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW)به موضوع ادعاهای مطرح از سوی آمریکا درباره سوریه ضروری است. ایران و روسیه پس از این رخداد رسما خواستار اعزام هیئت حقیقت یاب بین المللی برای بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا شدند لیکن واشنگتن برای جلوگیری از افشای پوچ بودن اتهامات مطرح شده علیه سوریه، مانع انجام این اقدام شد. هشدار نسبت به عواقب اقدامات یک سویه آمریکا و زیر پا گذاردن مبانی حقوق بین الملل و حاکمیت ملی سوریه. بدون شک رفتارهای نابخردانه و ماجرا جویانه آمریکا در سوریه مصداق بارز بازی با آتش بوده و صحنه نظامی در این کشور تداوم تجاوز یکطرفه آمریکا به سوریه ومواجه نشدن با واکنش متقابل را تغییر خواهد داد. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

چهار ماه حبس و دیه کامل،‌ بهای مثله‌ شدن کودک 5 ساله

وکیل خانواده فاطمه امیری؛ دخترک پنج ساله‌ای که سال گذشته در آبنمای پارک کوهسار تهران قطعه قطعه شد، از محکومیت صد در صد پیمانکار در این حادثه خبر داد و گفت: رأی پرونده روز شنبه صادر شد، براساس رای دادگاه مدیرعامل شرکت پیمانکار به ۴ ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شده است. قرار است، نصف دیگر دیه هم توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شود. در حقیقت به خانواده امیری دیه کامل تعلق می‌گیرد، البته نصف آن را مقصر و بقیه وسط صندوق مذکور پرداخت می‌شود. انتظار می‌رفت دادگاه حکم سنگین‌تری صادر کند،پیش بینی می‌کردیم حبس بیشتری به پیمانکار تعلق گیرد و ۴ ماه حبس به واقع ما را شوکه کرد. قاضی می‌توانست تا سه سال هم حبس بدهد، اما از آنجایی كه متهم سابقه نداشته و متاهل بوده با دو درجه تخفیف به او چهارماه حبس دادند. سهم دیه مقصر توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد و برای دوران حبس نیز اگر بتواند رضایت خانواده را بگیرد، تخفیف خواهد گرفت و این در شرایطی است که رای قطعی شود. البته اگر رضایت بگیرد؛ می‌تواند همان چهارماه حبس را نرود. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

احتمال اخراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس

عمر غبش، سفیر امارات در روسیه گفت: خراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس که از آن به عنوان یک تحریم احتمالی یاد می‌شود تنها گزینه موجود نیست. اگر قطر نخواهد خواسته‌های ما را نپذیرد باید از این کشور خداحافظی کرد و گفت که ما دیگر به شما در چادرمان احتیاج نخواهیم داشت. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

پاسخ آموزش و پرورش به برگزاری مجدد امتحانات نهایی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره بررسی‌های انجام شده پیرامون لورفتن سؤالات واقعی امتحانات دروسی چون زبان فارسی و عربی در چندین مدرسه پیش از شروع امتحان و احتمال برگزاری مجدد امتحان نهایی گفت: سؤالات واقعی که به صورت محدود در فضای مجازی منتشر شد، درست در زمانی رخ داد که دانش آموزان سرجلسه امتحان بودند و از نظر ما تأثیری روی روند کلی امتحان نداشته و امکان سوءاستفاده از اینها 10 دقیقه قبل از شروع امتحان وجود نداشته است. افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند سوالات جعلی به مردم می‌فروختند و کلاهبردار بودند و اگر دانش آموز مال باخته‌ای وجود دارد که پول داده باید شکایت کند. ما به لحاظ حقوقی شاکی کلاهبرداران نیستیم، زیرا سؤالات واقعی ما را نفروختند بلکه اقدام به جعل کرده‌اند و مالباختگان باید مراجعه کنند و پیگیر حقشان شوند. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

مردم نگران سپرده‌هایشان در بانک‌ها نباشند

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم نگران سپرده‌های خود در جامعه نباشند و شایعاتی که در جامعه مطرح است، نباید باعث تشویش مردم شود و امیدواریم بانک مرکزی در خصوص مؤسسات نیز به درستی ورود کند. تعدادی از مؤسسات نیز در قالب موسسه کاسپین با تصویب بانک مرکزی و پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی امکان بازپرداخت حجم زیادی از مطالبات مردم را پیدا خواهند کرد و در بخش دیگری از این موسسات نیز، بانک مرکزی ورود کرده و به دنبال تکمیل اطلاعات در خصوص دارایی‌های آنهاست تا سپرده‌های مردم تعیین تکلیف شود و در صورتی که این اتفاقات رخ دهد، حجم زیادی از مطالبات مردم تعیین تکلیف می‌شود. مردم باید به مصوبات قانونی و مؤسساتی که از طریق سایت رسمی بانک مرکزی مجوز آنها تأیید شده مراجعه کنند و فریب تابلوهای عوام فریبانه و وعده‌های غیر قابل اجرای مؤسسات را نخورند و با توجه به اختیارات جدید قانونی بانک مرکزی این نهاد نیز موظف است نظارت‌های خود را تشدید کند و ما در مقابل هرگونه اهمال‌کاری و کوتاهی در نظارت حساس هستیم.

رئیس جمهور مراقب باشد اقتدار سیاسی را صرف اقتدار دولت نکند

غرضی می گوید که آقای روحانی رأی خوبی آورده و مردم به ایشان اعتماد کردند و امیدوارم بتواند این اعتماد را توسعه دهد و کشور را خوب اداره کند و به عنوان یک رجل سیاسی اثر گذار باشد. او همچنین معتقد است که دولت باید برای ترمیم کابینه با افرادی مشورت کند که نام نیکو، سوابق و دستاورد مطلوب داشته باشند و بتواند به او کمک کنند. اگر مشاور اهداف سیاسی و یا اهداف گروهی داشته باشد و یا بخواهد آینده خود را تضمین کند او دیگر مشاور نیست بلکه همراه بی وفا است. وی گفت: جمع های کوچک وزنشان برای دولت سایه و ماندگاری مناسب نیست و دولتی که رضایت حداکثری را به دست بیاورد پیشرو است. اعتمادآنلاین این خبر را منتشر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار