دبیر ستاد 'مشهد 2017' در اتحادیه بین المللی رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی از پخش زنده اجلاس اتحادیه بین المللی رادیو و تلویزیون جهان اسلام از 30 شبکه زنده دنیا همزمان با برگزاری اجلاس در مشهد خبرداد.
کد خبر: ۴۵۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 29 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،سید رحمان میرزائیان در نشست خبری امروز گفت: هشت دوره قبلی این اجلاس در تهران برگزار شد و طبق برنامه قرار بود نهمین دوره این اجلاس در کشور عراق برگزار شود که با همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی موفق به میزبانی نهمین نشست این اتحادیه در مشهد شدیم.
وی با بیان اینکه این اتحادیه 200 عضو دارد  گفت : همه تلاش ما این است که از ظرفیت های به وجود آمده و حضور نمایندگان کشورهای مزبور در مشهد استفاده کنیم و با برگزاری نمایشگاهها، تورهای معنوی و بازدید های مختلف، مشهد را به نحو شایسته به جهان اسلامی معرفی  کنیم.
میرزاییان  با اشاره به برگزاری اولین دوره 'بازار فیلم رضوی' در حاشیه اجلاس مزبور گفت: با توجه به میزبانی شهر مقدس مشهد، کارگردانان کشورهای اسلامی تولیدات خود با موضوعات ملی مذهبی را در این رویداد ارائه می کنند.
وی  افزود : نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی از 11 تا 13 تیر ماه در مشهد برگزار خواهد شد. 
 میرزاییان با اعلام این خبر که این اجلاس پذیرای 300 مهمان خارجی است، گفت:مهمانان خارجی با رسانه ها و تصویربرداران و عکاسان،گزارش این اجلاس را به جهان مخابره می کنند.
دبیرستاد مشهد 2017 خاطرنشان کرد:بیش از 80 درصد کار پایتخت فرهنگی جهان اسلام به عهده رسانه هاست و از رسانه های داخلی انتظار داریم تا این اجلاس بین المللی را به نحو شایسته پوشش بدهند تا بازتاب خوبی داشته باشیم.
وی از برگزاری یک هفته نمایشگاه جنبی این اجلاس در مرکز نمایشگاههای بین المللی آستانقدس خبر داد و افزود:بیش از یکصد کمپانی فیلمهای اسلامی در این نمایشگاه حضور دارند.
میرزاییان با اعلام این خبر که مهمانان داخلی این اجلاس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس صدا و سیما می باشد،گفت: سخنران افتتاحیه نمایشگاه شهردار مشهد می باشد.
وی درادامه  از رونمایی کتاب خورشید مشهد به سه زبان فارسی انگلیسی و عربی خبرداد که مجموعه سخنان رهبری در 4 محور قرآن،زیارت،وحدت اسلامی  و قدس شریف می باشد خبرداد.
درحاشیه برگزاری این نشست خبری،مدیربخش بین الملل روزنامه صنعت معدن و تجارت از برگزاری اجلاس شهرداران انتقاد کرد و گفت:امیدواریم که برای پوشش اجلاس اتحادیه بین المللی رادیو و تلویزیون جهان اسلام در مشهد 2017 تدابیری اندیشیده شود که خبرنگاران و تصویربرداران برای پوشش اخبار با ناهماهنگی مواجه نشوند.
میرزاییان در پاسخ به این خبرنگار گفت:هماهنگی برنامه های افتتاحیه مشهد 2017 و برگزاری اجلاس با ما نبود ،بلکه ستاد هماهنگی برعهده دبیرخانه ارشاد بود اما تدابیری برای ترجمه  اخبار و حضور مترجمان در این اجلاس خواهیم داشت و مکانی برای خبرنگاران اختصاص داده ایم و امکانات لازم را در اختیار قرارخواهیم داد برای پوشش بهتر اخبار اجلاس،ضمن اینکه در جشنواره ای از خبرنگاران فعال این حوزه تجلیل خواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه این نشست برای برگزاری اجلاس اتحادیه بین المللی رادیو و تلویزیون جهان اسلام برگزار شده بود ،غایب پررنگ نشست ،خبرنگاران صدا و سیما بودند که  برای پوشش تصویری و خبری نشست امروز در حاشیه حضور نداشتند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار