دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: امسال به مناسبت سالروز مبارزه با موادمخدر، بیش از 40 تن موادمخدر غیردارویی امحاء می‌شود.
کد خبر: ۴۵۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 30 June 2017
محمدرضا ابراهیمی با یادآوری اینکه امسال برنامه‌های تدوین شده برای هفته مبارزه با موادمخدر از هفتم تا 18 تیرماه برگزار می‌شود، گفت: امروز متاسفانه با رنگین کمانی از موادمخدر مواجه هستیم اما آنچه که پس از کشف امحاء می‌شود، موادمخدر غیردارویی است.

او با بیان اینکه تریاک مواد مخدر دارویی است گفت: مواد امحاء شده شامل حشیش، مشتقات حشیش، شیشه، هروئین، قرص‌های روان‌گردان و .... است.

ابراهیمی با یادآوری اینکه در برنامه‌های امسال، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه از برنامه‌ها است،‌ تعداد برنامه‌های امسال را 10 عنوان کلی دانست و گفت: امسال 29 همایش در تمام شهرستان‌های فارس برگزار خواهیم کرد.

او با تصریح اینکه امروز قاچاق موادمخدر با تروریست عجین شده است، گفت: در سه ماه اول امسال 9 تن کشفیات موادمخدر در استان فارس کشف و 1223 خرده فروش دستگیر شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در استان فارس 140 شهید و 76 جانباز در راه مبارزه با موادمخدر جان و سلامت خود را فدا کرده‌اند اما هنوز هم ما با این مشکل و مسائل ناشی از آن مواجه هستیم.

دبیر مبارزه با موادمخدر استان فارس تاکید دارد که هنوز حساسیت لازم در مسیر مقابله با موادمخدر ایجاد نشده است،‌ گفت: طی 4 سال اخیر حجم بالایی از اقدامات در مسیر مبارزه با موادمخدر و ساماندهی معتادان و آگاه سازی جامعه انجام شده است.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات شاخص انجام شده در سال‌های اخیر برای ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: ادعایی نداریم که تمام معتادان را جمع‌آوری کرده و سامان‌داده‌ایم اما معتقدیم بالغ بر 80 درصد از این افراد را ساماندهی کرده‌ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: قطعا اقدامات انجام شده، علی‌رغم گستردگی، هنوز کافی نیست، ما نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌ها و البته مردم برای مقابله جدی‌تر و تاثیرگذارتر با تهیه و توزیع و مصرف موادمخدر هستیم.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر برای مقابله با موادمخدر و ساماندهی معتادان، ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها نیز بیش از گذشته در راه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم همراه شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار