یک کارگزار بورس با اشاره به اینکه حضور شرکت های تامین سرمایه در اتاق مبادلات سهام پدیده به صلاح نیست، گفت: شرکت های تامین سرمایه به نوعی نقش بازارگردانی را ایفا می کنند که با توجه به وضعیت اتاق معاملات سهام پدیده در حال حاضر حضور اینگونه شرکت ها به صلاح نیست.
کد خبر: ۴۵۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 30 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  سایت اخبار پدیده، مهدی دانایی افزود: بازارگردانی، ساز و کار مشخصی دارد و با توجه به اینکه پدیده در معاملات سهام خود مشکل دارد حضور این شرکت ها مثمرثمر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بازارگردانی و حضور شرکت های تامین سرمایه برای مجموعه های بورسی مفید است که روال معاملاتی دارند و از این طریق این شرکت ها می توان سقف و کف قیمت سهام را کنترل کنند و در واقع کارکرد این شرکت ها زمانی خوب خواهد بود که ارزش گذاری سهام واقعی باشد.

این کارشناس امور بورس ادامه داد: اگر شرکت تامین سرمایه به قصد خرید سهام شرکت بیاید و به نوعی سهام دار عمده شود، می تواند بازارگردانی هم داشته باشد و این موضوع اتفاق خوبی است، در غیر این صورت، شرکت تامین سرمایه برای بازارگردانی به قصد کنترل کدام معامله بیاید.

دانایی در خصوص راه برون رفت از مشکلاتی که در اتاق مبادلات سهام پدیده وجود دارد اظهار داشت: به عقیده من تنها راه نجات اتاق مبادلات پدیده سهام دار عمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار