در مراسم سال روز ورود امام رضا(ع) به نیشابور؛
در مراسم سال روز ورود امام رضا(ع) به نیشابور با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از کتاب «هجرت امام رضا(ع) به ایران و دستاوردهای جاودانه آن» نوشته میثم میرزایی عطایی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۵۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 02 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، در این مراسم عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: به میزانی که عقلانیت را در کشور گسترش دهیم به حضرت امام رضا (ع) و ائمه اطهار (ع) اقتدا کرده و وصیت خاندان پیامبر (ص) را در جامعه پیاده می کنیم.

مصطفی کواکبیان با اشاره به حدیثی از امام هشتم (ع) مبنی بر اینکه 'دوست هر کس عقل او و دشمن هر کس نادانی و جهالت اوست' گفت: اگر بخواهیم آگاهی مردم را نادیده گرفته و اجازه ندهیم مردم به آگاهی برسند بر خلاف سخنان حضرت امام رضا (ع) عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: افتخار ما این است که شیعه و پیرو ولایت حضرت علی (ع) و خاندان آن حضرت هستیم و به گفته حضرت امام رضا (ع) قرار گرفتن در حصار و دژ محکم و در امان ماندن از عذاب شروطی دارد که شرط اصلی آن تبعیت و اطاعت از خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

کواکبیان اظهار کرد: نظام ولایت فقیه تداوم بخش راه ائمه معصومین (ع) است و باید به اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب افتخار کنیم.

در این مراسم همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید بدانیم و مفتخر باشیم که مرکز معنوی کشور‌ ما مشهد مقدس است و امنیت واقعی‌مان را مدیون امام رضا(ع) هستیم.

علاءالدین بروجردی اظهار داشت: این‌که امروز مردم ایران بین ۵۷ کشور مسلمان جهان، توانسته‌اند ملتی آزاد و دولتی مستحکم ایجاد نمایند به‌واسطه پیروی از ولی امر زمان خود است.

وی تصریح کرد: این پیوند اصیل با ولایت که از زمان امامان معصوم آغازشده است و امروز با حضرت صاحب‌الامر(عج) ادامه دارد سبب حفظ و حراست کشور ما شده است.

در ادامه هاجر چنارانی نیز اظهار داشت: نیشابور تا زمانی که وجود داشته باشد شهر ولایت و ولایتمداری است.

وی تصریح کرد: مردم نیشابور روز ورود امام رضا(ع) را روز ملی می‌دانند و انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و به خواست بر حق مردم این دیار جامعه عمل بپوشاند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار