دادستان قرچک در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: ۲۹۵ پرونده در دادسرای قرچک موجود است که از این تعداد حدود ۲۵ درصد سرقت، ۱۷ درصد ضرب و جرح، فحاشی ۱۵ درصد، تهدید ۸ درصد و تصادف ۸ درصد را به خود اختصاص می‌دهند.
کد خبر: ۴۵۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 02 July 2017
محمدجعفر مرتضائیان رئیس دادگستری قرچک ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: رسالت خبرنگاری بسیار سخت است و شما به عنوان رابط مردم و مسئولان باید حقیقت را به مردم بگوید و از انتشار اخبار کذب امتناع کنید.

وی ادامه داد: خبرنگار باید امانت‌دار باشد و اخبار را همان‌گونه که هست بازگو کند در همین راستا می‌توانید کمک خوبی برای قوه قضائیه باشید و مردم را با حقوق خودشان آشنا کنید.

رئیس دادگستری قرچک با اشاره به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش بیان کرد: ایران یکی از بزرگ‌ترین قربانی‌های تررویست است که دستگاه قضا با قاطعیت تمام با مخلان امنیت جامعه مقابله خواهد کرد.

مرتضائیان با بیان اینکه دستگاه قضائی تقویت‌کننده قانون در جامعه است تصریح کرد: باید همه برای برقراری امنیت و قانون در جامعه به هم کمک کنیم و از تیرماه سال 95 تاکنون 40 هزار پرونده در دادسرای قوه قضائیه قرچک مورد رسیدگی قرار گرفته است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین علی سینکائی دادستان قرچک با اشاره به حجم بالای پرونده‌ در دادسرای قرچک اظهار داشت: توانستیم این تعداد پرونده را با تمام کمبودها و حتی نداشتن ساختمان به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: کارهایی که توسط قوه قضائیه و دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود باید درست انعکاس پیدا کند تا مردم در جریان همه امور قرار بگیرند از اخبار کذب امتناع کنید تا جامعه از تمام آسیب‌ها مصون بماند.

دادستان قرچک با اشاره به تعداد زندانیان در قرچک عموان کرد: 361 نفر زندانی در قرچک هستند و 295 پرونده در دادسرای قرچک موجود است که از این تعداد حدود 25 درصد سرقت، 17 درصد ضرب و جرح، فحاشی 15 درصد، تهدید 8 درصد و تصادف 8 درصد را به خود اختصاص می‌دهند.

سینکائی ضمن اشاره به اینکه در مورد ساخت‌ و سازهای غیرمجاز تذکرات لازم را به شهرداری داده‌ایم و در صورت تخلف برخورد می‌کنیم بیان کرد: کارگاه چرم‌سازی که باعث آسیب رساندن به محیط‌زیست بود با پیگیری لازم پلمب شد و با کارگاه‌های که سبب آلودگی شوند برخورد می‌شود در همین راستا به چند کارگاه اخطار دادیم تا نقل مکان کنند.

سینکائی در مورد حقوق‌های نجومی گفت: فیش‌های نجومی مربوط به مسائل ملی است و دستگاه قضائی به شدّت در حال برخورد و رسیدگی با آن است و نباید با آن دیدگاه در قرچک با مسائل برخورد شود بیان این‌گونه مسائل اجحاف در حق مسئولان است و این ظلم در حق افراد هست که اعلام کنیم فردی در قرچک مبالغ کلان دریافت کرده است.

وی افزود: قانون خاصی است که برخی مسئولان در کمیته‌ها و کمیسیون‌ها حق جلسه دریافت کنند و این موردی که در فضای مجازی در مورد فرماندار قرچک پخش شد حقوق نجومی نبوده و فقط حق جلسه بوده که به اعضای آن کمیسیون پرداخت می‌شود که یکی از آنها فرماندار است.

دادستان قرچک در پایان با اشاره به لزوم بازنگری در حق جلسات مسئولان خاطرنشان کرد: البته باید قانون را تغییر بدهیم که یکی از مسئولان حق جلسه زیادی دریافت نکند اما دریافت این مبالغ در حال حاضر قانونی است و نباید با آبروی افراد بازی شود و در این مورد برخورد می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار