استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد می تواند با تأسی بر شخصیت عالم آل محمد حضرت رضا(ع)، به پایگاه گفتمان دینی تبدیل شود.
کد خبر: ۴۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 02 July 2017
به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس رادیو و تلوزیون کشورهای اسلامی که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: اگر امروز با تصمیم و تصویب آیسسکو مشهد در سال ۲۰۱۷ عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام را از آن خود کرده است، در طول تاریخ هم چهارراه و چهار سوق فرهنگی مشرق زمین و پیوندگاه افکار و اندیشه های گوناگون بوده است.

وی افزود: اگر امروز مشهد شاهد گردهمایی های بزرگان فرهنگ و هنر اسلامی و علما و دانشمندان مسلمان است، در واقع پای بر جای پای تاریخی خود نهاده است.

رشیدیان بیان کرد: در طول تاریخ پیش و پس از اسلام، بازار علم و ادب و هنر و معرفت در این خطّه مدام گرم و پر رونق بوده است و بزرگان و نامدارانی چون فردوسی، شیخ بهاء ، غزالی، خواجه نصیر، نظام الملک و شیخ طوسی و ده ها و صدها شخصیت بی نظیر در آن مشغول داد و ستد فکری و فرهنگی بوده اند و حوزه نفوذ فکری و فرهنگی آنها فراتر از مرزهای جغرافیایی همه انسان ها را بهره مند و جرعه نوش دریای معرفت خویش ساخته است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امروز نیز مشهد با تکیه بر پیشینه پربار تاریخی و فرهنگی خود و نیز موقعیت و جایگاه کنونی خویش، ظرفیت و آمادگی آن را دارد که جایگاه تاریخی و فرهنگی خراسان کهن را احیا کرده و آماده بر عهده گرفتن نقش اساسی در آینده جهان اسلام است.

وی گفت: مشهد به عنوان بزرگترین کلانشهر مذهبی جهان اسلام با بهره گیری از موقعیت تاریخی و جغرافیایی راهبردی خویش به شایستگی می تواند در طرح تمدن نوین اسلامی نقش و جایگاهی اساسی به دست آورد و کانون ارتباطات فکری و فرهنگی در منطقه و جهان شود.

رشیدیان اظهارکرد: امروز که محوریت جنگ نرم و سخت بر علیه اسلام اصیل و امت اسلامی در حال گسترش است مشهد می تواند با تأسی بر شخصیت و مشی و مرام متعالی عالم آل محمد حضرت رضا(ع)، به پایگاه گفتمان مبتنی بر ارزش های اصیل دینی بر پایه قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت طاهرینش  تبدیل شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مشهد شایستگی آن را دارد که براساس میراث سترگ تاریخی و امکانات ارزشمند موجود مانند حوزه های علمیه فعال و دانشگاه های بزرگ و جامعه لمصطفی و پژوهشگاه های گوناگون، در چشم اندازی نه چندان دور حتی به عنوان نقطه کانونی جهت گفتگوهای فرهنگی در سطح جهانی ایفای نقش و مسئولیت نماید.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار