رئیس بسیج جامعه زنان خراسان‌رضوی گفت: در هفته ملی عفاف و حجاب و تجمع بزرگ روز ملی عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه است که در طول این هفته چند برنامه استانی و حتی به صورت کشوری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 03 July 2017
به گزارش تابناک : فاطمه اسحاق قالیباف رئیس بسیج جامعه زنان استان خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان در استان پاسخگوی سئوالات خبرنگار تسنیم بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

برنامه‌های شاخص انجام شده در سال 95 توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی را بیان کنید؟

قالیباف: اهم برنامه‌های شاخص سازمان بسیج جامعه زنان استان در سال 95 در حوزه تخصصی عفاف و حجاب با ترویج سبک زندگی عفیفانه، آموزش کارشناس تخصصی مطالعات زن و خانواده با هدف گفتمان سازی در حوزه زن و خانواده و رفع شبهات، برگزاری کارگاه‌های افزایش جمعیت، کارگاه‌های مادران پرچمدار مقابله با جنگ نرم، آموزش و مهارت زندگی برای دختران 16 سال به بالا و افزایش ازدواج‌های موفق و آسان، پیوند آسمانی ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به تهیه جهیزیه، راه‌اندازی مهدهای قرآن، کارگروه تحکیم بنیان خانواده، تشکیل هسته‌های ازدواج جوانان در راستای سنت حسنه واسطه‌گری، کارگاه‌های اصلاح الگو مصرف حامل‌های انرژی و کارگاه آموزش آشنایی خانواده به قوانین ازدواج با اتباع بیگانه بوده است.

در سال 96 چند برنامه توسط بسیج جامعه زنان اجرا و موضوع برنامه‌های در ارتباط با چه موضوعاتی است؟

قالیباف: 12 عنوان برنامه در حوزه تخصصی زن و خانواده با موضوعات سبک زندگی، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، واسطه‌گری در امر ازدواج و پیشگیری از طلاق، اصلاح الگوی مصرف، تقویت مهدهای قرآنی مساجد و عفاف و حجاب که به صورت مساجد محوری اجرا می‌شود. لازم به ذکر است یکی از برنامه‌های شاخص که در هفته آینده اجرا می‌شود، در هفته ملی عفاف و حجاب و تجمع بزرگ روز ملی عفاف و حجاب در 21 تیرماه است که در طول این هفته چند برنامه استانی و حتی به صورت کشوری اجرا می‌شود.

از جمله برنامه‌های محوری، همایش فعالان فرهنگی بسیج و آستان قدس، برپایی جنگ‌های شبانه مردمی در پارک‌ها و بوستان‌ها از جمله کوهسنگی، برگزاری شب شعر ویژه عفاف و حجاب با همکاری آستان قدس، پاسداشت و گرامیداشت شهدای قیام مسجد گوهرشاد در محل مدفن دسته جمعیآنها در محل پارک میرزا کوچک‌خان مشهد و نصب المان شهدای قیام مسجد گوهرشاد، تشکیل پویش مردمی زنان نخبه مردمی جهت ترویج عفاف و حجاب است.

امسال برنامه‌های بسیج جامعه زنان پیرامون مساجد به چه نحوی در مساجد اجرا می‌شود؟

قالیباف: تقویت مهدهای قرآنی و تشکیل مکتب خانه قرآنی یکی از برنامه‎هایی است که در مساجد قابل اجرا است. تشکیل هسته‌های اصلاح الگوی هدف حامل‌های انرژی و همچنین واسطه‌گری در امر ازدواج و حل اختلافات خانوادگی در حال شکل‌گیری است. به طور کلی تمامی برنامه‌های تخصصی حوزه زن و خانواده در بستر مساجد اجرا می‌شود تا همانند صدر اسلام و یا 8 سال دفاع مقدس دوباره شاهد نشاط و پویایی مساجد و نقش محوری آن در رشد معنوی جامعه باشیم. اغلب برنامه‌های بسیج جامعه زنان به صورت کارگاهی و مخاطب محور است.
بسیج جامعه زنان چند تعداد عضو و چند کانون در استان دارد؟

قالیباف: پایگاه‌ای بسیج جامعه زنان در تمامی شهرستان‌ها و حتی روستا‌های استان در راستای اهداف متعال این نهاد در همه اقشار جامعه و ارتباط بسیج جامعه زنان با سایر اقشار در رده‌های مقاومت خواهران است.

بسیج جامعه زنان در ارتباط با اردوهای جهادی و راهیان نور به نحوی عمل می‌کند و اردوهای جهادی با حضور چند نفر در چه موضوعاتی و در کدام مناطق در سال جاری خواهد بود؟

قالیباف: اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی در مناطق حاشیه‌شهر مشهد و روستاهای محروم استان فعالیت می‌کنند و اردوهای راهیان نور با بهره‌گیری از فضای معنوی مناطق جنگی غرب همه ساله تمامی شهرستان‌ها اعزام دارند.

در ارتباط با شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، بسیج جامعه زنان چه اقداماتی انجام داده است؟

قالیباف: بسیج جامعه زنان با تاسی به فرموده مقام عظمی ولایت و با تکیه به شعار زن الگوی سوم، زن نه شرقی و نه غربی) به دنبال تعریفی نو و همه جانبه از مفهوم زن در جامعه امروزی است. این سازمان به منظور شناساندن جایگاه والای زن در خانواده و اجتماع برنامه‌هایی را با موضوعات فرهنگی اجرا می‌کند تا هرچه بیشتر اهداف متعالی اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه پیاده‌سازی کند زیرا که شعار سال جاری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

 این سازمان با برگزاری برنامه‌هایی همچون اردوی جهادی با هدف محرومیت‌زدایی و تشکیل هسته‌های اصلاح الگو مصرف در مساجد در دستور کار بسیج است و سعی در تکمیل و اجرایی نمودن نقش خود به عنوان قطعه‌ای از پازل نهادهای اسلامی، اجتماعی دارد و دغدغه جامعه زنان در حوزه عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی عفیفانه است که مردم در مقابل هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمن باید حضور جدی و فعالی داشته باشند در واقع همان آتش به اختیار بودن که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند و برای تحکیم بنیان خانواده و زندگی عفیفانه باید مطالبه‌گر باشیم.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار