فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی برای مدارس اردبیل محسوب می‌شود و نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی و لازم انجام داده شود.
کد خبر: ۴۵۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 03 July 2017
به گزارش تابناک : جواد زنجانی  در همایش اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در کانون فرهنگی تربیتی عصمت اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی برای مدارس اردبیل محسوب می‌شود و نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی و لازم انجام داده شود.

وی افزود: با توجه به حساس بودن موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی وجود ستاد مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی از الزاماتی است که باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم با اهتمام و جدیت ویژه در مقابل این تهدید جدی مقابله کنیم و برای آینده فرزندانمان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: انتظار ما از معلمان و مشاوران این است که برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم از این طریق شاهد بهبود وضعیت مدارس منطقه و کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

زنجانی بیان کرد: در آسیب‌های اجتماعی سه جامعه هدف دانش‌آموزان، اولیا و مربیان آن‌ها مدنظر آموزش‌ها قرار دارد، چرا که اگر بخواهیم نسلی را تربیت کنیم که ویژگی آن تعالی باشد نیازمند سلامت جسمانی، روحی و روانی است و این موضوع باید فراگیر و همگانی شود تا خروجی‌ها و نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: پیاده‌سازی برنامه‌های اساسی بر پایه آموزه‌های دینی و سنتی می‌تواند در این زمینه بسیار مفید و موثر باشد و در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی داشته باشد که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: خانواده‌ها باید شیوه رفتار صحیح با دانش‌آموز و شیوه‌های فرزند پروری را فرابگیرند، چرا که بسیاری از والدین روش‌های صحیح رفتاری در مقابل آسیب‌های اجتماعی را نمی‌دانند، در حالی که آموزش شناخت آسیب‌ها و خطرات اجتماعی، تقویت مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان والدین و مربیان و به‌کارگیری رفتار صحیح در مواجهه دانش‌آموزان با افراد جامعه از شیوه‌های رفتاری است که باید به این جامعه هدف آموزش داده شود.
 
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار