با اختصاص 50 درصد تخفیف تعرفه حمل در سال 96:
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی از رشد 211 درصدی محور ترانزیتی ریلی سرخس- رازی در سال 96 خبرداد.
کد خبر: ۴۵۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 03 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهندس هادی ضییایی مهر، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در بهار امسال 13 هزار تن بار ترانزیتی در کریدور ترانزیتی  سرخس- رازی حمل گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 211 درصد رشد داشته است.
 مهندس ضیایی مهر افزود: با اعطای 50 درصد تخفیف به کلیه محمولات در مسیر ترانزیتی سرخس- رازی شاهد رشد چشم گیری در حمل بار در این محور بوده ایم، به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری، 11 هزار تن کود شیمیایی از ترکمنستان به مقصد ترکیه حمل شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل یک هزار و 500 تن حمل شده  بود، که شاهد رشد 6 برابری بوده ایم. 
وی اظهار داشت: در مسیر ریلی رازی به سرخس نیز 2 هزار تن بار از ترکیه به مقصد ترکمنستان حمل شده است و عمده محمولات ترانزیتی صفحات چوبی، کنجاله دانه های روغنی، تجهیزات سرد کننده، لوازم برقی و سایر کالاها می‌باشد.
مدیر کل راه آهن خراسان خاطر نشان ساخت: ترانزیت بار به عنوان یکی از اجزای خدمات حمل و نقل به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد و مزایای گسترش خدمات ترانزیتی برای اقتصاد کشور از جمله افزایش و تنوع درآمدهای دولت، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش اثر تحریم‌های اقتصادی ضرورت توجه به گسترش این خدمات را به روشنی نشان می‌دهد. 
مهندس ضیایی مهر در پایان افزود: کریدور شرق به غرب که همان جاده باستانی ابریشم می باشد می تواند کالاهای ترانزیتی چین و آسیای میانه در شرق و شمال شرقی را از طریق قلمرو ایران به حوزه های قفقاز، آسیای غربی و حوزه دریای مدیترانه منتقل نموده و کالاهای تولیدی دراین نواحی را نیز به بازارهای آسیای میانه وچین ترانزیت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار