کد خبر: ۴۵۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 05 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون رییس جمهور با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ،اظهار داشت:چه کسی باور می‌کرد یک سید، یک مرجع تقلید بتواند فرعون ایران، یعنی حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را براندازد.

حجه الاسلام والمسلین مجید انصاری درمراسم بزرگداشت شهید صدوقی و فرزندش با اشاره به اینکه در دهه 60 از سال 1357 که انقلاب پیروز شد همه دنیای کفر علیه ایران قیام کرد اظهار داشت:ملت ما نترسید، ایران نترسید، یزد نترسید، ملت نترسیدند، خانواده پنج شهید در داغ آخرین فرزندش باز حسرت داشت که چرا فرزند دیگری برای قربانی ندارد.

وی ادامه داد:در طول این 38 سال از گزنده‌های بزرگی عبور کردیم، یکی از این مسائل که مناسب این مجلس هم به نوعی در ارتباط با آن است، برنامه‌ای که برای نابودی و خفه‌کردن انقلاب در همان روزهای اول سازمان داده بودند.

به گفته انصاری ؛منافقین و اعضای سازمان به‌اصطلاح مجاهدین خلق، رسواترین و بدترین انسان‌های تاریخ و به‌خصوص تاریخ معاصر ایران بودند.

وی افزود:یک جمعیتی که ادعای مبارزه برای خلق و علیه امپریالیسم داشتند، اسلحه کشیدند به روی بهترین فرزندان این ملت. که اگر لطف خدا نبود، هر نظام دیگری حتما به زانو درمی‌آمد.

انصاری افزود:روز هفتم تیر، یکدفعه مردم چشم باز کنند، گوششان به صدا و سیما بشنوند که حزب جمهوری اسلامی منفجر شد. چه کسی رفت؟ بهشتی؛ بهشتی‌ای که به تعبیر امام به تنهایی یک امت بود.

معاون رییس جمهور تصریح کرد:طبق آماری که می‌گویند حدود 17 هزار نفر به دست این سیه‌روزان به شهادت رسیدند .

وی با بیان اینکه آیت‌الله صدوقی کم شخصیتی نبوده است گفت:آنها شخصیتی را انتخاب می‌کنند که نه‌تنها لنگرگاه انقلاب در یزد، در جنوب شرقی کشور، بلکه یک شخصیت بزرگ به‌عنوان نقطه اتکا به اعتماد امام و ملت ایران و رزمندگان جبهه را انتخاب می‌کنند.

وی گفت:شهید صدوقی به فکر این نبود که برای خود حشمت و هیمنه و بساطی درست کند.

وی ادامه داد:مطمئنا آیت‌الله صدوقی ظرفیت یک مرجع بزرگ در جهان تشیع را داشت، اما برای او نه مرجعیت مطرح است، نه عنوان دنیایی.

به گفته وی،30 سال این مرد در یزد به‌عنوان مظهر ایمان، مظهر اخلاق، مظهر مهربانی در کنار مردم، در کنار غم مردم، در کنار شادی مردم، به نفع مردم، در برابر رژیم ستم‌شاهی اینجا ایستاد.

وی اضافه کرد:کدام حادثه‌ای بوده است که شهید صدوقی پیشاپیش ملت به‌عنوان یک پدر مهربان کنار مردم نبوده؟ زلزله، سیل، کمبود، قحطی، کمبود آب، کدام دعوا بود که با توصیه او، با نگاه پدرانه او حل نشد؟ چه اختلافاتی که برطرف نشد؛ چه وحدت‌هایی که ایجاد نشد. او حقیقتا مثل یک قنات جوشان از فیض معنوی در این سرزمین قنات و قنوت و قناعت جوشید؛ جوشش‌های معنوی او، هدایت او، گفتار او، تربیت عملی و قولی او، یزد را ساخت.

وی در عین حال اظهار داشت:البته یزد پیشینه بزرگی داشته، یزد ظرفیتی داشته است که شیخ عبدالکریم حائری‌ها را تربیت کرده؛ ظرفیتی داشته است که شهید صدوقی در دامن او رشد کرده، ولی باید بگوییم در خدمات متقابل یزد و خاندان صدوقی، رفت و آمد و تعامل بزرگی برپاست.

وی تاکید کرد:بی‌تردید توسعه مادی، توسعه معنوی، توسعه سیاسی و توسعه عمرانی یزد تا حدود زیادی مرهون آیت‌الله صدوقی و بیت صدوقی و بعد هم مرهون بیت رفیع خاتمی، مرحوم آیت‌الله روح‌الله خاتمی و دودمان خاتمی و دیگر علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه اینجاست.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش افزود:امروز دکتر روحانی با همه توان مشغول ساماندهی کابینه آینده است. ان‌شاءالله در روزها و یک و ماه و اندی آینده ما شاهد معرفی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی و به احتمال زیاد جناب آقای روحانیتلاش خواهند کرد مثل دفعه قبل در همان جلسه تحلیف در مجلس، کابینه را معرفی کند.

وی با بیان اینکه دولت جدید در دوران جدید در شرایط ویژه‌ای است اظهار داشت:جوانان و این ملت توقعاتی دارند از مسئولان که باید مورد توجه جدی قرا بگیرد.

وی همچنین گفت:برجام را حفظ می‌کنیم و از ثمرات برجام به کوری چشم آمریکا، مردم بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

وی درپایان گفت:از برادر عزیزم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد آقای صدوقی صمیمانه تشکر کنم، به خاطر تلاشی که در مسیر جد بزرگوارشان، پدر بزرگوارشان و در مسیر خدمت به مردم یزد انجام می‌دهند و نمونه آن هم تشکیل این جلسه و امثال این جلسات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار