مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی:
مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) همزمان با آیین اختتامیه نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مشهد گفت: شبکه زیارت قرار بود برپایه نیاز عمومی معنوی و فطری جهانیان، بین المللی باشد و منحصر به زیارت حضرت رضا(ع) نبود.
کد خبر: ۴۵۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 08 July 2017
حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نهاوندی، مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با تابناک رضوی، درباره شبکه زیارت و تفاوت آن با شبکه امام رضا(ع) اظهار کرد: شبکه فعلی امام رضا(ع) که به طور رسمی افتتاح شد یک رویداد و رویکرد ارزشمند فرهنگی است اما صرفا شبکه ای ماهواره ای است و نه خطی و با وضعیت فعلی راه‌اندازی مانند شبکه ولایت یا ثامن t.v فعالیت دارد.
 
شبکه ماهواره ای امام رضا(ع) همان شبکه «زیارت» نیست / مانع راه‌اندازی شبکه بین المللی «زیارت» شدند /  «خراطی» دین و رهنمودهای رهبری نگران کننده است 
 
وی یادآوری کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته درصدد افتتاح جهانی شبکه زیارت در سال 2017 در مشهد بودیم که با این افق، روزانه حدود 4 ساعت برنامه تلویزیونی و برنامه رادیویی با موضوعیت زیارت در شبکه استان آغاز شد که هنوز هم این موضوع - کم و بیش - در رسانه ملی درحال انجام است.
 وی افزود: نباید حوزه زیارت را مختص به یک امام همام دانست چرا که بنا بر روایات، حتی زیارت از راه دور - زیارت بعید - مطرح شده است و ما نیز مبنای برنامه‌ریزی‌مان در راه‌اندازی شبکه جهانی « زیارت » این بود که از زیارت حرمین شریفین در موسم حج تا عتبات عالیات و همه ائمه معصومین(علیهم السلام) و حتی امام زادگان و بقاع متبرکه را مدنظر داشتیم.
نهاوندی یادآوری کرد: برای راه اندازی شبکه جهانی بین المللی زیارت مذاکرات و حتی توافقاتی را با سازمان حج و زیارت و اوقاف و امور خیریه و حتی آستان قدس رضوی هم همان زمان داشتیم که می توانست ظرفیتی بین المللی برای نظام اسلامی فراهم کند.
به گفته مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی، شبکه زیارت معطوف به پوشش تصاویر زیارت مردم در اماکن مقدس زیارتی نبود و طبق پیش بینی 60 درصد برنامه ها، تولیدی و 40 درصد تامینی قرار بود باشد.
وی درباره علت عدم تداوم و راه اندازی شبکه زیارت، اظهار تاسف کرد: با وجود نیت ارزشمند اولیه و توافقات خوب و بسترسازی های نخستین این شبکه به خاطر رویکرد ادغام شبکه ها در دوره مدیریت آقای سرافراز تداوم نیافت و صرفا همچنان در حد پخش چند ساعت برنامه در روز توسط شبکه استانی خراسان رضوی فعال است.
دکتر نهاوندی، بین المللی بودن شهر مشهد را فراتر از عنوان و شعارها خواند و تاکید کرد: برای امسال که مشهد از سوی سازمان جهانی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده می بایست الزامات و اقتضائاتی فراهم می‌شد که شبکه فراگیر زیارت با محوریت مشهد، می توانست آن رویکرد را محقق کند.
وی افزود: 40 توجیه برای انتخاب مشهد جهت مرکزیت شبکه جهانی زیارت پیش بینی و ارائه شد که پایتخت معنوی بودن مشهد را بیشتر مدنظر داشتیم و می‌توانست عامل معرفی مشهد به جهانیان و ایجاد زمینه حضور آنان در این شهر و زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) و حتی سرمایه‌گذاری اقتصادی باشد.
به گفته مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی، 8 سرفصل ویژه برای سال مشهد 2017 پیش بینی شده بود که از جمله این برنامه ها، برگزاری اجلاس اخیر رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مشهد بود که شکرخدا محقق شد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تعبیر آتش به اختیار مطرح شده توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، خلط مباحث اولویت‌دار و اصلی با موضوعات فرعی فرمایشات رهبری را نوعی غفلت اساسی در شرایط امروز جامعه، دانست و از دغدغه نخبگان نسبت به «خراطی» دین و رهنمودهای رهبری ابراز نگرانی کرد.
شایان ذکر است شبکه ماهواره ای امام رضا(ع) به همت آستان قدس رضوی از اسفندماه 1395 آزمایشی بر روی ماهواره «نایل ست» قرار گرفته و به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی، کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را پوشش می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار